Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Ja mam mieszane uczucia co do tych nacinanych. Niby wszystko ok, a jak się zabiły nacięcia, to przy dłuższym hamowaniu hałasowały.
Moim zdaniem nie ma sensu brać nacinanych, tym bardziej że to ta sama tarcza co przy gładkich. Niedługo będę wymieniał u mnie i będę brał gładkie ATE z ceramicami albo ferodo ds performance
Moim zdaniem nie ma sensu brać nacinanych, tym bardziej że to ta sama tarcza co przy gładkich. Niedługo będę wymieniał u mnie i będę brał gładkie ATE z ceramicami albo ferodo ds performance
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Małe sprostowanie. Tarcze i klocki które piszczały to nie Textary tylko TRW tarcze i klocki z tyłu, po założeniu nowego zestawu Bosch nic nie piszczy. Wniosek jeden Textary nie piszczały u mnie. Zrobiłem zdjęcie porównawcze mogę wrzucić w wolnej chwili. Textary to przejechaniu ok 15 kkm tarcze się błyszczą, rdzy nie widać, powierzchnia hamujące równe, Bosch z tyłu przejechane ok 7 kkm, rdza na środku tarczy gdzie przychodzi felga, powierzchnie hamujące nierówne.andrz3j pisze:Textary pylą, ale dobrze hamują. Przy delikatnym hamowaniu delikatnie puszcza (po przejechaniu ok. 3000 km zauważył em to, wcześniej nie występowało, może wpływ ma pogoda.
Generalnie polecam


- hagio
- Expert
- Posty: 1220
- Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
- Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
- Imię:: BARTOSZ
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 276 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
No i mnie dopadła wymiana ,wybór padł na zestaw ATE przód. Po tym co zobaczyłem szczęka mi opadła
. Mięsa na klockach jeszcze jest sporo a już biło żółtym na zegarach żeby sprawdzić klocki. Tarcze mają 22mm.więc nie zastanawiałem się wcale nad kupnem nowego zestawu.http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5259368180
. Mięsa na klockach jeszcze jest sporo a już biło żółtym na zegarach żeby sprawdzić klocki. Tarcze mają 22mm.więc nie zastanawiałem się wcale nad kupnem nowego zestawu.http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5259368180
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Mało jeżdzone? Zeszkliwilo ranty. Wystarczy ostukac młotkiem takie tarcze w tych miejscach i nowe klocki juz sprawę załatwia. Ewentualnie można dać do przetoczenia. Oczewiscie wymiana tez jeśli już są troszkę za bardzo odchudzonie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Ach producent wiele mówi. Choćby to ze ubytki litra oleju na 1000 km jazdy to tez jest dopuszczalne. A ludzie jak jeżdżą to wiem bo sporo tego wymieniłem u klientów.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 677 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Kolego hamulce... a nie olej.. Będziesz jeździł na przednich tarczach poniżej 22mm ?
Proszę...
Proszę...

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Bez przesad nigdzie nie trabia w serwisuwkach ze to grozi niewaidomo czym. Poprostu takiejest zalecenie producenta ze wymiana jak jest ponizej 22 mm. Na necie mozna sobie foti czasem ciekawe zobaczyc jak to jezdza ludzie na żyletkach. Bez przesady nie bede zmienial tarcz co druga zmiane klockow. Aczkolwiek mialem chec na zakup jakiejs bmw z silnikiem 3.0d ale tam sami chlopaki podaja ze tarcze wymienia sie z klockami i tam nie ma zmiluj i trzbe asie przygotowac ze pare tysi idzie na to.
To co my tu gadamy oczwiscie to sa rozmowy jak to powinno byc jak ksiazki podają itd a wiemy wszyscy jak to jest w realu. Plyn hamulcowy tez sie wymienia co 2 lata co nie i moze tak jest robione w autach tak do 6 roku ich egzystencji. Potem to juz jakos ludzie zapominaja i moze sie wymieni po kolejnych 8 latach albo i po 10 a jakos ci ludzie jezdzą do pracy i na wakacje. Nikomu nie kaze jezdzic na żyletkach ale bez przesady ze na niektorych tarczach zetre 1.5 mm lacznie z bu stron to mam juz leciec do sklepu jak jeszcze miesa jest sporo.
To co my tu gadamy oczwiscie to sa rozmowy jak to powinno byc jak ksiazki podają itd a wiemy wszyscy jak to jest w realu. Plyn hamulcowy tez sie wymienia co 2 lata co nie i moze tak jest robione w autach tak do 6 roku ich egzystencji. Potem to juz jakos ludzie zapominaja i moze sie wymieni po kolejnych 8 latach albo i po 10 a jakos ci ludzie jezdzą do pracy i na wakacje. Nikomu nie kaze jezdzic na żyletkach ale bez przesady ze na niektorych tarczach zetre 1.5 mm lacznie z bu stron to mam juz leciec do sklepu jak jeszcze miesa jest sporo.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- leszeklen
- Użytkownik
- Posty: 191
- Rejestracja: pt paź 31, 2014 11:39
- Auto:: Touran
- Imię::
- Podziękował: 340 razy
- Otrzymał podziękowań: 42 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Jakieś dziwne teorie tu opisujesz, nawet tego nie komentuję 

-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Przecież kolega powyżej prawdę pisze. Nie uwierzę że zmieniasz klocki razem z tarczami. Bo fabrycznie mają 22 a minimalna gr to 19. a dwa milimetry to spokojnie zetrą się razem z klockami.
U mnie mam do wymiany bo skończył się 2 lub 3 komplet klocków i tarcze mają po 16-17mm
I wiem że bez problemu morza by tylko klocki założyć nowe ale mam tego na kilogramy i założę prawie fabrycznie wymiarowy jak nowy ori zestaw.
U mnie mam do wymiany bo skończył się 2 lub 3 komplet klocków i tarcze mają po 16-17mm
I wiem że bez problemu morza by tylko klocki założyć nowe ale mam tego na kilogramy i założę prawie fabrycznie wymiarowy jak nowy ori zestaw.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Dzięki kolego. Tak chodzi oto ze rzeczywistość jest nieco różniaca się od tego co powinno być czy zaleca producent.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- turek
- Specjalista
- Posty: 890
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
- Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Czestochowa
- Podziękował: 38 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
To tak jak jeden gość z programu ...turbo ,mieli skode 1.9tdi z przelotem 130.000 i już stanowczo zaznaczał że trzeba się szykować-przygotować na wymianę kpl.sprzegła z dwumasą (za 4tyś)
równie dobrze mógł wspomnieć jeszcze o PD,turbo,DPF czyli trzeba się liczy z kosztami rzędu 15.000-20.000tyś w aso. 




- hagio
- Expert
- Posty: 1220
- Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
- Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
- Imię:: BARTOSZ
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 276 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Panowie teoria co innego , praktyka co innego....ja na bezpieczeństwie swojej rodziny nie będę oszczędzał
Producenci piszą o minimalnych granicach z pewnym marginesem bezpieczeństwa i nikt bez powodu nie podaje tych wartości. ...tarcze pewnie przechodzą testy o których" Kowalskiemu" czy "Nowakowi" się nie śniło.

Producenci piszą o minimalnych granicach z pewnym marginesem bezpieczeństwa i nikt bez powodu nie podaje tych wartości. ...tarcze pewnie przechodzą testy o których" Kowalskiemu" czy "Nowakowi" się nie śniło.
- artek1234
- Początkujący
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz sty 31, 2016 13:04
- Auto:: VW TOURAN 1.9TDI BLS 2007
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: Jozefow
- Podziękował: 3 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
witam mam pytanie moj touranek satl nie ruszany 3 tygodnie i podczas jazdy hamulce jakby ocieraly po przejechaniu ponad 100 km nic sie nie zmienia glos dochodzi z tylu pytanie czy to wina zaciskow czy tarcze i klocki sie juz koncza bo juz powoli zastanawialem sie nad wymiana kompletu i tu kolejne pytanie jaka firme mi polecicie tarcz i klockow ?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Rozbierz oczyść przesmaruj prowadnice i prowadzenia klocków i będzie śmigać jeśli tarcze i klocki są jeszcze grube.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC