Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu?

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)
Awatar użytkownika
malesiak
____________________
____________________
Posty: 56
Rejestracja: wt paź 27, 2015 00:16
Auto:: Touran 1.9Tdi BXE / 2008
Imię:: Jakub
Lokalizacja: WA / GA
Podziękował: 58 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu?

Post autor: malesiak »

Cześć!

Chce tymczasowo zatrzymać postepowanie rdzy (prog i klapa). Szczegółowe fotki w moim temacie w Touranach.
Mam już narzedxia do usuniecia rdzy - 'szlifowanie' do żywej blachy.
I co wtedy? Jaki podkład zabezpieczajacy punktowo?
Lakier wezme z ASO lub dobiore kolor podobny ze standardów.

Nie chce robic nic duzego, ale jak juz sprobuje to chcialbym zrobic maksymalnie efektywnie.

Wysłane przy użyciu Tapatalka.
Mój skromny "TourMale" - KLIK!

Obrazek
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
PioDer
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 10, 2015 14:33
Auto:: 1T2 1.9 BLS '07
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Przemyśl
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: PioDer »

Ja na gołą blachę stosowałem podkład epoksydowy dwuskładnikowy - Novol Protect 360 polskiej produkcji, 3 dość cienkie warstwy. Jednoskładnikowe środki są dość słabe i miękkie, ten Novol jest z utwardzaczem i ma bardzo dobre opinie. Oczywiście, nie zostawiłem tego podkładu samego sobie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
malesiak
____________________
____________________
Posty: 56
Rejestracja: wt paź 27, 2015 00:16
Auto:: Touran 1.9Tdi BXE / 2008
Imię:: Jakub
Lokalizacja: WA / GA
Podziękował: 58 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: malesiak »

Rozumiem, że masz na myśli położenie już samego lakieru na te 3 warstwy podkładu? :)
Mój skromny "TourMale" - KLIK!

Obrazek
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
GioW
Expert
Posty: 1904
Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
Imię:: Janek
Lokalizacja: GDA / DDZ
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 91 razy

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: GioW »

Jeśli zeszlifujesz do gołej blachy to kładziesz podkład epoksydowy, podkład wypełniający, kolor właściwy i na koniec lakier bezbarwny.

Podkłady jak i bezbarwny mieszasz z utwardzaczami, kolor (czyli baza) kładziesz bez utwardzacza.
Awatar użytkownika
malesiak
____________________
____________________
Posty: 56
Rejestracja: wt paź 27, 2015 00:16
Auto:: Touran 1.9Tdi BXE / 2008
Imię:: Jakub
Lokalizacja: WA / GA
Podziękował: 58 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: malesiak »

I teraz wszystko ułożyło mi się w jedną całość.

Dziękuję.

Wysłane przy użyciu Tapatalka.
Mój skromny "TourMale" - KLIK!

Obrazek
ObrazekObrazek
hans860
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: pn paź 27, 2014 19:25
Auto:: octavia II
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: hans860 »

ja o siebie dodam ze watro blache przemarowac brunoxem. Ma to na celu zabezpieczenie minimalnych ognisk rdzy. Potem jednak trzeba go zeszlifowac bo z czystej blachy odpadnie (trzyma sie tylko rdzy). I nastepnie podklady
Awatar użytkownika
malesiak
____________________
____________________
Posty: 56
Rejestracja: wt paź 27, 2015 00:16
Auto:: Touran 1.9Tdi BXE / 2008
Imię:: Jakub
Lokalizacja: WA / GA
Podziękował: 58 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: malesiak »

W moim temacie jest małe info o rezultatach ;)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Mój skromny "TourMale" - KLIK!

Obrazek
ObrazekObrazek
Gusjon
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: Gusjon »

Ja także planuję bawić się z korozją, ale niestety muszę poczekać do wiosny. Niestety nie Posiadam ogrzewanego garażu. Ja mam już plan, który przedstawia się następująco:
Podłoga i progi:
cały nalot i ogniska korozji zeszlifuję do gołej blachy. Na to naniosę APP ZESTAW R-STOP WŁÓKNINA ŚCIERNA ZMYWACZ W900 1L, potem podkład epoksydowy i na to baranek. Progi zamaluje lakierem pod kolor auta. A podłogę i podłużnice zostawię w kolorze czarnym.

Co do Karoserii, czyli klapa i ogniska na innych elementach widzę to w ten sposób, iż tradycja nakazuje zjechać do gołej blachy, co uczynię. Naniosę preparat wymieniony powyżej, i jako że baranka nie będę mógł położyć ocynuję miejsca, które będą pokazywały gołą blachę, przygotuję wszystko dla lakiernika, aby obniżyć koszta, a finał zostawię specjaliście. Nie chciałbym mieć łaciatego samochodu. Naturalnie pokażę zdjęcia z prac wykonanych. Jak tylko zacznie się pogoda do tego typu prac.

PS. Oczywiście wszystkie profile zamknięte również zostaną zabezpieczone.
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3415
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 114 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: spacewalker »

Szorowanie klapy na wiele się nie zda, bo rdza wychodzi na jej łączeniu, i ile bys nie malował z zewnatrz, to z łączenia Ci wyjdzie
Przerabiałem temat u siebie, rok wytrzymało
Awatar użytkownika
malesiak
____________________
____________________
Posty: 56
Rejestracja: wt paź 27, 2015 00:16
Auto:: Touran 1.9Tdi BXE / 2008
Imię:: Jakub
Lokalizacja: WA / GA
Podziękował: 58 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: malesiak »

Chociaż przez chwilkę będzie ładnie :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Mój skromny "TourMale" - KLIK!

Obrazek
ObrazekObrazek
Gusjon
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: Gusjon »

Nie zgodzę się, że to nic nie pomoże. Rdza to wynik utleniania się metalu. Zakładam, iż nie będę robił auta w sterylnych warunkach, ale jeśli powłoka zostanie naniesiona starannie to efekt się utrzyma dłużej niż 1 rok. Dla przykładu mogę przytoczyć egzemplarz skody Felicji '97 mojej mamy. Każdy wie, że tak jak w Touranie piętą była klapa. Zrobiłem ze znajomym te parchy. przez ponad 3 lata nic nie wyskoczyło, a zaznaczam, że reparaturki były wstawiane. Po 3 latach zaczął się znowu pojawiać powoli nalot w okolicy nad tablicą rej. Szukaliśmy klapy w lepszym stanie aby się tak nie męczyć ale to graniczyło z cudem.

PS. Auto stało pod chmurką brak możliwości garażowania
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3415
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 114 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: spacewalker »

Gusjon pisze:Nie zgodzę się, że to nic nie pomoże. Rdza to wynik utleniania się metalu. Zakładam, iż nie będę robił auta w sterylnych warunkach, ale jeśli powłoka zostanie naniesiona starannie to efekt się utrzyma dłużej niż 1 rok. Dla przykładu mogę przytoczyć egzemplarz skody Felicji '97 mojej mamy. Każdy wie, że tak jak w Touranie piętą była klapa. Zrobiłem ze znajomym te parchy. przez ponad 3 lata nic nie wyskoczyło, a zaznaczam, że reparaturki były wstawiane. Po 3 latach zaczął się znowu pojawiać powoli nalot w okolicy nad tablicą rej. Szukaliśmy klapy w lepszym stanie aby się tak nie męczyć ale to graniczyło z cudem.

PS. Auto stało pod chmurką brak możliwości garażowania
Nic nie musisz przytaczac, bo Tourany z tą wadą cierpią po koleii jak stoją.
Rdza wychodzi od środka klapy na zewnątrz, malujesz na zewnatrz , a ona od środka pod twoją nową farbę wejdzie i tak w koło.
Owszem, jak usuniesz ją na fest to pomoże, ale w przypadku klapy tego nie zrobisz.
Musiał byś klapę rozpołowic tu nad tablicą rejestracyjna gdzie jest góra z dołem zgrzewana, oczyscić to pole łączenia i na nowo zgrzać 2 połowki ze sobą.
Pobawić się w lakiernika zawsze można :piwo:
Gusjon
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: Gusjon »

zacznę działać to założę temat i pokażę jak to idzie. A najlepszym testem będzie czas. Wniosek lepiej coś zrobić niż czekać, aż ruda się rozpanoszy. A browarek walne po robocie :D.
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
Awatar użytkownika
PioDer
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 10, 2015 14:33
Auto:: 1T2 1.9 BLS '07
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Przemyśl
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: PioDer »

Gusjon, a dlaczego baranek? Lepiej na podwozie położyć coś typowo konserwującego:
Obrazek
Gusjon
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Usunięcie rdzy - środki zabezpieczające po zeszlifowaniu

Post autor: Gusjon »

Po zobaczeniu filmu instruktażowego zostanę przy starej metodzie:) Sprawdzone na kilku pojazdach. Mimo wszystko nie spotkałem się z czymś takim i boję się o efekty :) wolę przetestowane rozwiązania:D
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
ODPOWIEDZ