Filtr paliwa przejechał jakieś 10000 km ,tankuje na markowych stacjach , od lat te same i sprawdzone,ale fakt to może być przyczyną spadku ciśnienia paliwa ,jak coś pociągnął i się przytkał .Turanik jest u mechanika ale dopiero wczoraj miał go diagnozować , więc w poniedziałek może coś już będę wiedział.Dziękuję za słuszną diagnozę
-- 26 lut 2014, o 08:35 --
Wiadomość od mechanika: Pompa paliwa ponoć sprawna , filtr paliwa wymieniony , czujnik ciśnienia paliwa wymieniony , błąd nadal wyskakuje ten sam i nadal brak mocy w aucie. Ręce mi opadły czyba czeka mnie wizyta w serwisie

Czy po wymianie czujnika ciśnienie paliwa trzeba go uruchomić/zakodować na nowo w programie ?? Czy w jakiś sposób wyłączyć Tryb Awaryjny ??? Macie jakieś pomysły ??
-- 16 mar 2014, o 12:28 --
Panowie , trochę czasu upłynęło dwóch mechesów się nad tym głowiło. Pierwszy poddała się po 3 dniach. Drugi znalazł problem i go rozwiązał. Historia wręcz niewiarygodna bo Touran jeździł bez brakującej części.
Okazało się że po między wałkiem rozrządu a pompą wysokiego ciśnienia brakuje Popychacza 03C 109 309 C + do kompletu trzeba dokupić pierścień uszczelniający 03C 127 311 w sumie koszt 150 zł ( Części oryginalne VW ).
Nie możliwe !? a jednak jeździł. Jak okazało się że to nie jedyny problem.
Z pompy wysokiego ciśnienia wychodzi część tłoka , którą porusza popychacz. W moim przypadku ocierała bezpośrednio o krzywkę wałka rozrządu, co powodowało jej ścieranie. Starła się około 5 mm , dlatego przejechałem około 10 000 km aż w końcu spadła moc. Krzywka wałka nie ucierpiała -jest tylko lekko zmatowiona - ale nie powstało wyżłobienie. Zmusiło mnie to jednak do zakupu Pompy wysokiego ciśnienia .
Koszt Nowej , sprawdził mi kolega
jeżu 1780 zł

, klękajcie narody

, a zestawu regeneracyjnego brak. Po przeglądnięciu AlleDrogo znalazłem dwie ofert z czego jedna była nie aktualna. Zakupiłem używaną pompę za 450 zł z przesyłką - pompa z demontażu - brak historii i tu nie wiadomo ile pociągnie. Moc wróciła , można śmigać , jednak na zimnym silniku i przy wolnych obrotach nie pracuje zbyt równo. Muszę z wrócić z tym tematem do mechesa żeby to jeszcze sprawdził czy to czasem nie wina tej pompy

To taka Historia się wykroiła.
Tutaj link do strony
http://vwts.ru/forum/pda/index.php/t190694.html
gdzie Na rosyjskim form VW Golf jest pełna dokumentacja Foto wraz z opisem.( tam akurat silnik 1,4 FSI , ale budowa jest identyczna ) Dodaje też kilka zdjęć mojej uszkodzonej pompy. Mechanik stwierdził , że silnik był prawdopodobnie rozbierany w Polsce , gdyż jak widać na zdjęciu pompy poniżej, został złożony na czerwonym sylikonie. Prawdopodobnie przy demontażu pompy popychacz wpadł za silnik, czego nie zauważył ,lub popychacz był uszkodzony, a żeby nie inwestować w auto do sprzedaży, złożył bez popychacza. To oczywiście takie przypuszczenia jakie mogą się nasuwać.
