witam zakupilem niedawno Tourana 1,6 silnik BGU i powoli zaczynam robić porzadki. Na poczatku wymiana rozrządu
Wstepnie orientowałem sie w materii
chodzi mi o konkretnie jakie macie( producenta) u siebie wsadzone pasek , napinacz i pompe i jak to się sprawuje ?
tok u mnie myślenia jest taki orginały z aukcji komple ok 460zl ( pompa ? napinacz SKF pasek ?) dobra orginal powinna swoje przejechać
http://allegro.pl/rozrzad-06a198119-pom ... 28819.html
Opcja nastepona do Conti pompa Hepu (metalowy wirnik włożyłem w fordzie galaxy 70 tkm bez problemu) , orginal ma plastikowy( z tworzywa co nieoznacza mniej wytrzymały niz metalowy) napinacz INA
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-au ... 83565.html
sprawdziłem sobie pod pokrywą i mam orginal pasek z napisami VW Dayco
a obecnie Dayco w Polsce nie ma dobrej prasy
Ciekawe jaki pasek daja w serwisie?
dzwoniłem do Skody
cennik robocizna 400zl
pasek i napinacz 316zl
pompa przy oddaniu starej 310zl
( robia tez na częściach klienta ale bez gwarancji)
i teraz się zastanawiam czy ten zestaw z Contim czy może z aukcji orginalny a może jeszcze coś innego?
reasumując
jakie macie rozrządy u siebie w silnku 1,6 8v benzyna i pompy wody i jak sie sprawuja czy chodza cicho itp ile juz kilometrów na nich zrobiliście
pozwoli to mi ostateczenie podjąć decyzje w zakupie
Po kupnie 1,6 8v jaki kupić rozrzad i pom. wody inne części
-
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: śr sty 20, 2016 23:39
- Auto:: Touran 1,6 BGU 2005
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kalisz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Po kupnie 1,6 8v jaki kupić rozrzad i pom. wody inne części
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2016 15:18 przez gorny7, łącznie zmieniany 1 raz.
Touran 1,6 102KM BGU 2005r (przód lift).LPg Stag/Qmax Plus.Tur/Baracucda
-
- Początkujący
- Posty: 48
- Rejestracja: sob kwie 05, 2014 22:35
- Auto:: turan1.6mpi,caddy1.6tdi
- Imię:: krzysiek
- Lokalizacja: śląsk
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: silnik 1,6 8v jaki kupić rozrzad i pompę wody
witam
ja mam pasek conti... pompa skf , łożyska też zakładali tej firmy ewentualnie fag...
mam 2 autka zafirę i tourana i jeżdżą na takich zestawach, 90 000km wytrzymuje bez problemu a tyle wynosi okres wymiany najlepiej wtedy wymienić razem z pompą bo kolejne 90000 km będzie miała ciężko wytrzymać i będzie Cię czekać ta sama praca
jaki poziom zadowolenia z samochodu ?chodzi o moc i hałas ???
ja mam pasek conti... pompa skf , łożyska też zakładali tej firmy ewentualnie fag...
mam 2 autka zafirę i tourana i jeżdżą na takich zestawach, 90 000km wytrzymuje bez problemu a tyle wynosi okres wymiany najlepiej wtedy wymienić razem z pompą bo kolejne 90000 km będzie miała ciężko wytrzymać i będzie Cię czekać ta sama praca
jaki poziom zadowolenia z samochodu ?chodzi o moc i hałas ???
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: silnik 1,6 8v jaki kupić rozrzad i pompę wody
Górny, tak licząc wszystko i cena poza i w aso, to wyjdzie lekko drożej, ale będziesz miał spokój i gwarancje. Tymbardziej, że Robisz to raz na 90kkm :p
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: śr sty 20, 2016 23:39
- Auto:: Touran 1,6 BGU 2005
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kalisz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Po kupnie 1,6 8v jaki kupić rozrzad i pom. wody inne cz
cenowo troche różnica jest
po wizycie w ASO wprowadzam korektę robocizny na telefon w Skodzie mówili co innego ( mówili 400zł)
w ASO skody części + robocizna( 316+310 +600zl )wychodzi 1200zł
ASO VW robocizna rozrząd 600zl = rozrząd(pasek +rolka) 320 + pompa 313zl +200zl kaucji lub zwrot używanej pompy = ok 1200zł
Przy zakupie ori poza ASO 460+ robocizna 250 = 700zl
inny zestam Conti,INA ,Hepu 310zl +250zl = 550zł
Do tego mam jeszcze kilka drobnych rzeczy i mechanik z glowa by mi to zrobil przy wymianie rozrządu . w ASO za pozostałe czynnosci znowu dolicza i wyjdzie sumka
Także ASO odpada jako wymiana u nich , ale części org może tak
piszcie na czym jeżdzicie
Mam jeszcze l kilka pytan ale nie wiem czy zakladać dodatkowe wątki
- czy przy napinaczu paska wielorowkowego można wymień sama rolkę?
- wymian uszczelki pod klawiaturą(pokrywa zaworów . czy część kolektora nad pokrywa jest przykręcona tylko do przepustnicy i do dolnego kolektora?
- wymiana świec wkladam Denso IK20TT
-pasek wielorowkowy pójdzie najtańszy chyba Dayco
- uszczelki do kolektora ssacego Erling czy Reintza jak ktoś zmienial?
-Co mnie w tej chwili zastanawia najbardziej
wymieniłem olej i przy okazji bylem pod samochodem przy włączonym silniku
i co mi nie daje do końca spokoju to nadmierny dźwięk w okolicach dolnego koła pasowego 6PK .
Po dokladniejszym obsłuchaniu doszedłem do wniosku ze to dźwięk w misce olejowej i wygłada to na prace łańcuszka pompy olejowej . Nie wiem czy ona tak ma pracować nie ma porównania jak w innych samochodach z tym silnikiem .
olej ciśnienie wszystko jest ok
jak by ktoś coś wiedzial w tym temacie wymiana łańcuszka pompy to prosze też pisać
Nie wiem czy można coś tu zdziałać ściagają tylko miskę
cd
- założyłem nowy napinacz INA (roboty 5min) i pasek 6pk Conti w IC 60zl ,samej rolki sie nie opłaca bo kosztuje ok40-50zl , a cały napinacz 111zł
- pompa oleju obsłuchana jeszcze raz i wszystko gra , prawdopodobnie ( słuchałem zaraz po wymianie oleju ) olej zlecial z pompy i troche hałasowało
- do miski jednak trzeba podkładke miedzianą pod korek oleju ,bo orginalna (plaska blaszana) lekko przepuszcza
po wizycie w ASO wprowadzam korektę robocizny na telefon w Skodzie mówili co innego ( mówili 400zł)
w ASO skody części + robocizna( 316+310 +600zl )wychodzi 1200zł
ASO VW robocizna rozrząd 600zl = rozrząd(pasek +rolka) 320 + pompa 313zl +200zl kaucji lub zwrot używanej pompy = ok 1200zł
Przy zakupie ori poza ASO 460+ robocizna 250 = 700zl
inny zestam Conti,INA ,Hepu 310zl +250zl = 550zł
Do tego mam jeszcze kilka drobnych rzeczy i mechanik z glowa by mi to zrobil przy wymianie rozrządu . w ASO za pozostałe czynnosci znowu dolicza i wyjdzie sumka
Także ASO odpada jako wymiana u nich , ale części org może tak
piszcie na czym jeżdzicie
Mam jeszcze l kilka pytan ale nie wiem czy zakladać dodatkowe wątki
- czy przy napinaczu paska wielorowkowego można wymień sama rolkę?
- wymian uszczelki pod klawiaturą(pokrywa zaworów . czy część kolektora nad pokrywa jest przykręcona tylko do przepustnicy i do dolnego kolektora?
- wymiana świec wkladam Denso IK20TT
-pasek wielorowkowy pójdzie najtańszy chyba Dayco
- uszczelki do kolektora ssacego Erling czy Reintza jak ktoś zmienial?
-Co mnie w tej chwili zastanawia najbardziej
wymieniłem olej i przy okazji bylem pod samochodem przy włączonym silniku
i co mi nie daje do końca spokoju to nadmierny dźwięk w okolicach dolnego koła pasowego 6PK .
Po dokladniejszym obsłuchaniu doszedłem do wniosku ze to dźwięk w misce olejowej i wygłada to na prace łańcuszka pompy olejowej . Nie wiem czy ona tak ma pracować nie ma porównania jak w innych samochodach z tym silnikiem .
olej ciśnienie wszystko jest ok
jak by ktoś coś wiedzial w tym temacie wymiana łańcuszka pompy to prosze też pisać
Nie wiem czy można coś tu zdziałać ściagają tylko miskę
cd
- założyłem nowy napinacz INA (roboty 5min) i pasek 6pk Conti w IC 60zl ,samej rolki sie nie opłaca bo kosztuje ok40-50zl , a cały napinacz 111zł
- pompa oleju obsłuchana jeszcze raz i wszystko gra , prawdopodobnie ( słuchałem zaraz po wymianie oleju ) olej zlecial z pompy i troche hałasowało
- do miski jednak trzeba podkładke miedzianą pod korek oleju ,bo orginalna (plaska blaszana) lekko przepuszcza
Touran 1,6 102KM BGU 2005r (przód lift).LPg Stag/Qmax Plus.Tur/Baracucda