Mam pytanko, tak z ciekawości.
Jak powinna prawidłowo zachowywać się skrzynia DSG tzn. przy jakich obrotach zmieniać biegi itd.
Pytam, bo mam wrażenie, że jakoś nisko schodzi z obrotami przed zmianą biegu na niższy. U mnie zrzuca bieg na niższy przy 1200 obrotach (jeżeli puszczę gaz i lecę na rozpędzie). Natomiast przy przyśpieszaniu (leniwym) zmienia bieg na wyższy przy 2000 - 2200 - oczywiście jeżeli przycisnąć mocniej to przy wyższych. Wszystkie te opisy dotyczą się ustawienia D.
Prawidłowa praca skrzyni DSG
-
morfeusz33
- Specjalista
- Posty: 556
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
- Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: wejherowo
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy
Re: Prawidłowa praca skrzyni DSG
Moja DSG tez tak zmienia 
prawdziwy mężczyzna nie je miodu. prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3421
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 117 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Powiem wam ciekawostkę, ze kiedys jechałem na trasie w 2 osoby , kilka walizek , i było lekkie wzniesienie - cos ala dłuzszy wiadukt , przy 130km/h auto zaczeło redukowac na 5 bieg, dziwiło mnie to bo ani nie miał cięzko, ani góra nie była nie wiem jaka. jechałem na Tiptrionik bo 6 bieg to malo bylo, a co dopiero 5 .
Pozwolę sobie dodać w tym temacie jedno pytanie odnośnie DSG. Zauważyłem ostatnio, że przy przełączeniu na P, puszczeniu hamulca nożnego i ponownym przełączeniu na D lub R słychać dość głośno dźwięk zmiany biegu. W sytuacji gdy wrzucę P i jednocześnie zaciągnę ręczny dźwięk podczas ponownej zmiany na D lub R nie występuję. Zastanawiam się czy tak ma być??? Czy może nie wolno zostawiać samochodu tylko na P ??? Może dość banalne pytanie, ale proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5614
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 679 razy
Pytanie nie jest banalne... Rada jest jedna Jeśli samochód nie stoi na równej powierzchni zawsze przed przełączeniem na P zaciągnij ręczny.... Zauważysz że samochód nie "oprze" się na przełożeniu i będzie Ci wtedy łatwiej zmienić na bieg na R lub D. Płynna zmiana na pewno wpłynie na trwałość skrzyni. Moje zdanie jest takie.... 
