BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- goral81
- Przeglądacz
- Posty: 83
- Rejestracja: sob mar 22, 2014 10:30
- Auto:: 1T3 1.6tdi/DSG/2012
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 4 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
PanBambaryla czy zmieniałeś rozrusznik w swoim turku? jaki masz zamontowany.
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Nic przy nim nie robiłem i nie mam na jego temat żadnej wiedzy.goral81 pisze:PanBambaryla czy zmieniałeś rozrusznik w swoim turku? jaki masz zamontowany.

Best,
Bam
-- 10 kwi 2016, o 22:18 --
Tak przy okazji...
Ciekawa, nowa sprawa mi wyszła po zmianie parametrów rozrządu - a mianowicie sprzęgło mi się ślizga. Silnik ma za duży moment i jak przygazuję na 1-ce lub 2-ce, to w okolicy 3 tys. szarpie mi samochodem. Muszę łagodniej jeździć, bo po tych modyfikacjach mam większe średnie spalanie po mieście - ale to dlatego, że samochód dostał niesamowitego momentu już od dołu i lekkie muskanie gazu przekłada się na kopa. Inne auto

Dodam tylko, że zapach spalin - miód-malina. Od tamtego przestawienia - jak ręką odjął, leciutki, akrylowy zapaszek, wyczuwalny troszeczkę jak już wjadę do garażu, ale ten akurat lubię - w porównaniu do ciężkiego, gryzącego smrodu, który dławił gardło i szklił oczy. Zmiana kolosalna!
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Trochę kilometrów już przejechałem i jak na razie turek po ustawieniu rozrządu kula się dobrze. Wyjechałem dwa baki. Spalanie w cyklu miasto/poza miastem 60/40 7,5 litra. Pali dobrze, spaliny smrodzą jak normalnego diesla.
Jedyne co zaobserwowałem, to że jak jest mało paliwa, poniżej 1/4 w baku to z rana gorzej zapala. Tzn trzeba z 2-3 sek pokręcić. Lub jeśli zakręcę na momencik i przestanę to za drugą już próbą zapala od strzała. taka sobie obserwacja. W sumie nie przeszkadza mi to ale ciekawe co może być przyczyną
Jedyne co zaobserwowałem, to że jak jest mało paliwa, poniżej 1/4 w baku to z rana gorzej zapala. Tzn trzeba z 2-3 sek pokręcić. Lub jeśli zakręcę na momencik i przestanę to za drugą już próbą zapala od strzała. taka sobie obserwacja. W sumie nie przeszkadza mi to ale ciekawe co może być przyczyną

- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
U mnie też zaobserwowalem że jak krece rozrusznikiem i w ogóle nie chce załapać, to przy 2 czy 3ciej próbie łapie już dużo szybciej. A tak z ciekawsoci, jaką masz druga i trzecia wartość w grupie 5? A szczególnie w trzeciej, gdzie jest start synchronization status? U mnie jest 48, a teoretycznie powinno być 255 bodajże ?
Klepniete z HTC One_E8
Klepniete z HTC One_E8
Pozdr,
długii
długii
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Teoretycznie nie mam żadnych błędów w engine. Ale z drugiej strony. W manualu jest napisane ze na te wartości powinno się patrzeć jeśli się podejrzewa awarię czujnika g28 albo g40. No i może coś w tym jest. Nie raz jest tak ze czujnik nie wywala błędu w vagu, a faktycznie ma jakiś problem. To by było całkiem sensowne skoro warosc 48 wyskakuje a powinna być 255, względem ostatniego uruchomienia
Klepniete z HTC One_E8
Klepniete z HTC One_E8
Pozdr,
długii
długii
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No i właśnie teraz pytanie dlaczego u mnie non stop 48 ? Może to jest powód tego ze muszę tak długo kręcić aż zalapie? Hmmm
Ktoś ma jakiś pomysł czy czujniki g28 lub g40 uwalone? Zero błędów w vagcom. Rozrząd ustawiony na wszystkie blokady. Kat synchro -2.0
Dziś dodatkowo wymieniłem pompe vakum, gdyż obstawialem że to ona jest głownym powodem złego odpalania, filtr paliwa był czarny. Wiec podejrzewam ze paliwo sie zmieszało z olejem. Do tego hamulec troche twardniał, oraz przy ruszaniu z 1ki, auto nieraz sie dławiło i gasło - jakby cisnienia paliwa nie było. No i w tym momencie duża poprawa z odpalaniem. Ale nadal kilka obrotów wału aż odpali. Czekam do rana niech dobrze ostygnie i sprawdzimy rozruch na zimnym. Niestety dalej nie jest to perfekt odpalanie. i stawiam na wspomnianą wczesniej wartość start synchronization. Wrzucam logi z odpalenia przed chwilą jak Altea postała 3-4h.
grupa 4 i 5 - kat synchro -2.0, po wymanie pompy vakum
Dodatkowo filmik z tego odpalenia przed chwilą, bez wcisnietego sprzegla
https://youtu.be/9p0ln1wyxQk
Potym drugie odpalenie ( jeszcze lepiej ) z wcisnietym sprzeglem
https://youtu.be/AeIZvVhFvx8
Ktoś ma jakiś pomysł czy czujniki g28 lub g40 uwalone? Zero błędów w vagcom. Rozrząd ustawiony na wszystkie blokady. Kat synchro -2.0
Dziś dodatkowo wymieniłem pompe vakum, gdyż obstawialem że to ona jest głownym powodem złego odpalania, filtr paliwa był czarny. Wiec podejrzewam ze paliwo sie zmieszało z olejem. Do tego hamulec troche twardniał, oraz przy ruszaniu z 1ki, auto nieraz sie dławiło i gasło - jakby cisnienia paliwa nie było. No i w tym momencie duża poprawa z odpalaniem. Ale nadal kilka obrotów wału aż odpali. Czekam do rana niech dobrze ostygnie i sprawdzimy rozruch na zimnym. Niestety dalej nie jest to perfekt odpalanie. i stawiam na wspomnianą wczesniej wartość start synchronization. Wrzucam logi z odpalenia przed chwilą jak Altea postała 3-4h.
grupa 4 i 5 - kat synchro -2.0, po wymanie pompy vakum
Dodatkowo filmik z tego odpalenia przed chwilą, bez wcisnietego sprzegla
https://youtu.be/9p0ln1wyxQk
Potym drugie odpalenie ( jeszcze lepiej ) z wcisnietym sprzeglem
https://youtu.be/AeIZvVhFvx8
Pozdr,
długii
długii
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No i niestety mój entuzjazm po wymianie vaku zgasł
próba odpalenia po nocy , auto stało w garażu
https://youtu.be/W2MyVjpAu3k
Wyszło by na to że niepotrzebnie vaku zmieniłem?
Jedyna różnicą jest taka, że po zmianie waku, przy odpalaniu/kreceniu , nie kopci na biało/szaro . Dziś zakopcila bardziej na czarno/szaro czarno.
Macie jakieś sugestie?
Dzięki z gory.
Klepniete z HTC One_E8

https://youtu.be/W2MyVjpAu3k
Wyszło by na to że niepotrzebnie vaku zmieniłem?
Jedyna różnicą jest taka, że po zmianie waku, przy odpalaniu/kreceniu , nie kopci na biało/szaro . Dziś zakopcila bardziej na czarno/szaro czarno.
Macie jakieś sugestie?
Dzięki z gory.
Klepniete z HTC One_E8
Pozdr,
długii
długii
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
dla mnie to on strasznie słabo kręci , nie ma uderzenia , sprawdziłbym akumulator i rozrusznik
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Maciek,
Zwróć uwagę, że ten wątek dotyczy innego silnika i parametry wskazywane przez VCDS mogą się różnić. Takie kłopoty z uruchomieniem silnika mogą wskazywać na:
- niewłaściwe działanie układu paliwowego (dostarczania paliwa do wtryskiwaczy - pompa paliwa w baku)
- uszczelki wtryskiwaczy
- brak powietrza do odpalenia mieszanki
- kłopoty z ciśnieniem w garach
- kłopoty z zapchanym układem wydechowym (DPF?)
Charakterystyczne jest to, że dostajesz czarnego bąka - co wskazuje na nieprzepalone paliwo.
Odpala faktycznie fatalnie, a mój kolega ostatni miał taki problem, gdy czujnik G40 był zepsuty - ale to w przypadku nagrzania silnika, na zimno palił poprawnie.
Nie masz żadnych błędów w logach?
Zwróć uwagę, że ten wątek dotyczy innego silnika i parametry wskazywane przez VCDS mogą się różnić. Takie kłopoty z uruchomieniem silnika mogą wskazywać na:
- niewłaściwe działanie układu paliwowego (dostarczania paliwa do wtryskiwaczy - pompa paliwa w baku)
- uszczelki wtryskiwaczy
- brak powietrza do odpalenia mieszanki
- kłopoty z ciśnieniem w garach
- kłopoty z zapchanym układem wydechowym (DPF?)
Charakterystyczne jest to, że dostajesz czarnego bąka - co wskazuje na nieprzepalone paliwo.
Odpala faktycznie fatalnie, a mój kolega ostatni miał taki problem, gdy czujnik G40 był zepsuty - ale to w przypadku nagrzania silnika, na zimno palił poprawnie.
Nie masz żadnych błędów w logach?
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No właśnie założę temat AZV/BKD, bo tu trochę się syfu narobilo. Mam nadzieję że autor wybaczy 
Klepniete z HTC One_E8

Klepniete z HTC One_E8
Pozdr,
długii
długii
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Wygląda jak zapowietrzony. Oringi na PD? A i rozrusznik z aku słabo kręcą.. Myślę że nie ma więcej jak 180-200 obr/min
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Rozrusznik i aku słabe, ale i tak powinien odpalić. To chyba wtórne, po prostu zmęczony jest układ startowy...
Best,
Bam
Best,
Bam
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
wróciłem wczoraj rozrządem z prawie minus 5 na minus 3. Chce trochę dłużej poobserwować zachowanie auta przy takim ustawieniu.
Maciek wskazania z bloków 004, 005 i 013 mam takie
Maciek wskazania z bloków 004, 005 i 013 mam takie