Panowie i Panie mam Turka jak w opisie 2.0 BKD koniec 2006r przelatane trochę ponad 300tyś. Ostatnio podczas jazdy na trasie przy około 120km/h zapaliła mi się czerwoną Konefka i komunikat o niskim ciśnieniu i STÓP ENGINE ! Oczywiście odrazu heble i zjazd ale komunikat tak szybko jak się zapalił tak szybko zgasł ....ale na poboczu odkrecilem pokrywkę filtra (zawsze przysobie mam zestaw narzędzi ) i sprawdziłem czujnik oraz kawałek instalacji wszystko wydawało się ok...Więc znów odpalilem i w drogę kilka razy znów mi się zapalił ten komunikat wylapalem ze zapala się się przedziale 1500-2000obr.(komunikat wywala tylko podczas jazdy na rozgrzanym silniku) Więc stwierdziłem że czujnik ciśnienia do wymiany ,czujnik wymieniłem i kilka dni było ok teraz znów to samo więc kolejny czujnik +Nowy olej +Nowy filtr i podłączenie zegara ciśnienia oleju i tu natychmiastowe zdeneranie ... filmik poniżej przedstawiam ciśnienie na wolnych obrotach oraz wczasie dodawania gazu
MAM Nadzieję że kto coś mi podpowie i doradzi co i gdzie szukać ,Podobno BKD sa pozbawione wadliwych pomp oleju ......
Link do filmiku :
Było :
Bmw E36 x 9-od 1.6 do 2,8
e34 x 7 w tym Alpina M62
e32 5.0 V12 M70B50
Opel Corsa 1.2 i 1.4 x2
Cinquecento x 2 hehe
Nissan Sunny 2.0Td
Seat Ibiza Evo2 1.9TDI 150KM
Audi A6 c5 2.5TdI V6 150KM
Skoda Octavia x3 i 4x4
Vw Sharan 2004r (2) 1.9TDI 150KM
Teraz jest w końcu Auto Rodzinne
Jaki filtr oleju założyłeś ? (znam przypadki gdzie mechanicy chcieli remontować silnik a powodem był filtr oleju jednego z polskich producentów, po wymianie filtra na markowy kontrolka przestała razić po oczach) Jeżeli masz założony jakiś inny niż Mann lub Knecht to spróbować nie zaszkodzi a następnie sprawdzić wg tego co poniżej i jeżeli się nie zmieści w granicach to pozostaje albo gęstszy olej albo szukanie co bardziej wyjechane pompa czy panewki.
Warunki sprawdzania ciśnienia oleju w BKD:
Temperatura oleju około 80*
Ciśnienie oleju na biegu jałowym: przynajmniej 0,8 bar
Ciśnienie oleju przy 2000 /min: min. 2,0 bar.
Dokładnie. Jaki filtr i jaki olej?
Pompa oleju jest jak w 1.9 starym, także jest wytrzymała, ale wiadomo, że nie pancerna,takze jej też nie można wykluczyć.
Panowie filtr Knechta a olej Motul tylko i wyłącznie
Na wolnych mam jakieś 0,6 Bara a przy 2000tyś mam ponad dwa bary
Było :
Bmw E36 x 9-od 1.6 do 2,8
e34 x 7 w tym Alpina M62
e32 5.0 V12 M70B50
Opel Corsa 1.2 i 1.4 x2
Cinquecento x 2 hehe
Nissan Sunny 2.0Td
Seat Ibiza Evo2 1.9TDI 150KM
Audi A6 c5 2.5TdI V6 150KM
Skoda Octavia x3 i 4x4
Vw Sharan 2004r (2) 1.9TDI 150KM
Teraz jest w końcu Auto Rodzinne
W przyszłym tygodniu będę wyjeżdżał na warsztat i Brata bo musze skrzynie dsg usiebie zmienic wiec napewno misja olejowa w dół i będę sprawdzał z przy okazji wymienię sobie panewki
Było :
Bmw E36 x 9-od 1.6 do 2,8
e34 x 7 w tym Alpina M62
e32 5.0 V12 M70B50
Opel Corsa 1.2 i 1.4 x2
Cinquecento x 2 hehe
Nissan Sunny 2.0Td
Seat Ibiza Evo2 1.9TDI 150KM
Audi A6 c5 2.5TdI V6 150KM
Skoda Octavia x3 i 4x4
Vw Sharan 2004r (2) 1.9TDI 150KM
Teraz jest w końcu Auto Rodzinne
Teraz nie pamiętam dokładnie co tam siada jutro się dowiem od mego znajomego mechaniora. Kilka silników robił po podobnym objawie. Nie chcę wprowadzić w błąd ale mówił, że coś się wyciera krzywki chyba. Nie ryzykuj bo to może drogo kosztować.
No właśnie wszyscy twierdzą że BKD ma pompę z 1,9 i nakładają ..sam już nie wiem co robić
Było :
Bmw E36 x 9-od 1.6 do 2,8
e34 x 7 w tym Alpina M62
e32 5.0 V12 M70B50
Opel Corsa 1.2 i 1.4 x2
Cinquecento x 2 hehe
Nissan Sunny 2.0Td
Seat Ibiza Evo2 1.9TDI 150KM
Audi A6 c5 2.5TdI V6 150KM
Skoda Octavia x3 i 4x4
Vw Sharan 2004r (2) 1.9TDI 150KM
Teraz jest w końcu Auto Rodzinne
Wymień olej i filtr. Nawet jeżeli będziesz zmieniał pompę, to spuscisz olej do czystego pojemnika i wlejesz ponownie. Po wymianie oleju i filtra sprawdź ciśnienia.
Rozmawiałem z tym kumplem. Powiedział, że siada pompa a konkretnie powiedział "obrobił się imbus we wałku" Jeszcze jak kontrolka zgasła to na wolnych obrotach bo wałek się jeszcze na grzbiecie zatrzymał. Jazda jest na własne ryzyko.
Zacznij od najprostszych rzeczy- miskę w dół- ciebie nic to nie kosztuje a upewnisz się ze nie ma tam błota-nagaru zamiast oleju w 100%, potem wymieniaj olej i filtr a i pompę też będziesz miał do wglądu
PIOTREL pisze:Rozmawiałem z tym kumplem. Powiedział, że siada pompa a konkretnie powiedział "obrobił się imbus we wałku" Jeszcze jak kontrolka zgasła to na wolnych obrotach bo wałek się jeszcze na grzbiecie zatrzymał. Jazda jest na własne ryzyko.
To kolega myli silniki. W autach klasy golf /touran nie ma modułu wałków wyrownowazajacych. To nie to.
PIOTREL pisze:Rozmawiałem z tym kumplem. Powiedział, że siada pompa a konkretnie powiedział "obrobił się imbus we wałku"
Bzdury Ci ciśnie...
Nie ma czegoś takie w Touranie jak moduł wałków wyrównoważających i problem z imbusem....
ale cóż zasłyszane w internecie i mocno powielane że jak 2.0 TDI i problem z cisnieniem oleju to na pewno problem z imbusikiem. Uświadom proszę kumpla...
Sprawdziłbym jeszcze okablowanie czujnika skoro przez kilka dni miałeś spokój.