Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
PioDer
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 10, 2015 14:33
Auto:: 1T2 1.9 BLS '07
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Przemyśl
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: PioDer »

Wrzucam trochę screenów zlogowanych pompek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

4 bieg, ~55 km/h
Obrazek

5 bieg, ~70 km/h
Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: wesol »

Najbardziej bym się martwił ta 4 pompka ale i pierwsza widać ze zaczyna siać.
A są jakieś choć nawet niewielkie problemy z motorownią?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
PioDer
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 10, 2015 14:33
Auto:: 1T2 1.9 BLS '07
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Przemyśl
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: PioDer »

Problemy, w sensie? Oprócz tego, że trochę szarpie przy ruszaniu, wszystko jest OK. No i wspominałem o tym mruganiu FIS-a. Pali ładnie. Problem (albo nie?) jest też ze spalaniem - nie pamiętam, czy udało nam się kiedykolwiek zejść poniżej 7 l/100 km. Tak średnio ~7,3 l wychodzi. Może jak poprzedni, pierwszy właściciel (auto krajowe) wycinał DPF-a ktoś zrobił mapę na jakieś 130 KM, bo auto nie zachowuje się tak jak Scenic (który miał 1.9 dCi 102 KM, czyli podobnie do 1.9 TDI BLS w serii).

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: wesol »

Wiesz nie wiem tak naprawdę czy jak robiłeś te scriny to czy przy tym 4 czy 5 biegu miałeś pedały gazu w podłodze czy tylko wciśnięty w połowie. To też wiele zmienia. Lepsze są logi zapisane przez vcds do excela i logować 013 i 023. 018 nie jest potrzebny a zwalnia cały proces. Widać też chwilami w 023 ze bipy są ujemne co by sugrowalo braki paliwa. Może filtr wymień. W logu z sandalem w podłodze będzie widać czy ta 4 pompka ma właśnie korekcję ponad 1 mg przy 2000 obr i czy utrzymuje się czy maleje czy rośnie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
PioDer
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 10, 2015 14:33
Auto:: 1T2 1.9 BLS '07
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Przemyśl
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: PioDer »

Ok, jak będę ponownie w domu rodzinnym to zajmę się tym :)

Pozdrawiam
poliglota
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: sob mar 17, 2012 23:00
Auto:: trendline, 2.0, AZV
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: poliglota »

Witam.

Czy będzie ktoś na tyle miły i podeśle wzorowe ustawienia dla silnika AZV 2.0 136 kucy. Chciałbym porównać swoje wyniki.

Pozdrawiam
Jacek
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: wesol »

To nie są żadne ustawienia. To są korekcje a co oznacza słowo korygowanie to w słowniku można odnaleźć. Wzorowe to same zera. Tu się nic nie porównuje.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
MarcinW
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 12, 2013 19:50
Auto:: 2.0 TDI BKD 140KM HL '05
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Zielona Góra/Poznań/Berlin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: MarcinW »

Witam kolegów, prośba o podpowiedzenie jak oceniacie z tego filmiku kondycję pompowtryskiwaczy w moim Touranie

Produkcja 2005r
2.0 16V 140KM kod silnika BKD - Seryjna mapa była wgrana jak kupowałem gdyż były problemy z odpalaniem na ciepłym

Moglibyście wypowiedzieć się co o tym sądzicie o kondycji pompowtryskiwaczy?

Samochód ma przejehnane 261 tyś

https://youtu.be/EpiZUgFvqgY

filmik nagrany przy pracy na ciepłym silniku ustawiony bieg P w DSG bez dodawania gazu silnik pracuje równo problem jest jak auto postoi i mam odpali jest wtedy tzw. ciężki rozruch w sensie ze nie kręci rozrusznik tylko pali od strzała ale przy rozruchu aż budą potrafi czasami zatrząść

Musiałbym nagrać osobny filmik przy odpalaniu aby to zilustrować bynajmniej taki rozruch nie jest normalny
Marcin .W Touran 1T1H43 Highline 2.0 103kW/140KM Silnik BKD 16V (PD) Pompowtryski rocznik maj 2005r. Skrzynia 6 biegowa 02E DSG.

Touran BY MarcinW
ZWzPD :mrgreen:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: wesol »

Co to za obroty silnika czy to coś w nim tak naparza.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
MarcinW
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 12, 2013 19:50
Auto:: 2.0 TDI BKD 140KM HL '05
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Zielona Góra/Poznań/Berlin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: MarcinW »

kiepskiej jakości kamerka w telefonie i szumy otoczenia ściągała kompresor gdzieś było w oddali słychać

-- 3 lip 2016, o 18:22 --

Nagrałem jeszcze:

1) rozruch zimnego silnika w mojej ocenie jest zbyt twardy rozruch-- ( doładuje jeszcze akumulator aby zweryfikować) gdyż samochód jeździ głównie w mieście choć teraz zrobiłem prawie 1000km wiec powinien zostać podładowany przez alternator) ale dla pewności podładuje go jeszcze prostownikiem

filmik: https://youtu.be/TDu1Ub4WwJc

2) Koło dwumasowe w filmiku od 1.01 minuty do 1.25 słychać takie metaliczne dźwięki

filmik: https://youtu.be/--jAzmw04fo

3) jak wyłączamy samochód to wtedy dwumas bardziej słychać

filmik: https://youtu.be/fEj4XRQOmPU


pytanie ile ktoś kto maił wymienianą dwumasę przejechał kilometrów od pierwszych oznak dzwonienia dwumasowego koła
Marcin .W Touran 1T1H43 Highline 2.0 103kW/140KM Silnik BKD 16V (PD) Pompowtryski rocznik maj 2005r. Skrzynia 6 biegowa 02E DSG.

Touran BY MarcinW
ZWzPD :mrgreen:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: wesol »

Nie odpala za rewelacyjnie to fakt. Odgłosy z dwunasty napewno. Tyle że po pierwsze oczekujesz dziwnych odpowiedzi. Nic się nie da określić czy zagwarantować. Kuzyn nie jedna dwumase zaoral w dwa miechy. Ja natomiast sprawny dwumas uszkodziłem urządzając sobie kilka startów z kreski i juz miałem problemy z wbijaniem biegów bo się masa przesunęła. Tak samo nie da się określić jak długo na tym pojezdzisz bo w każdej chwili jak wyleci sprężyna to rozwalić skrzynie ze będzie tylko do wymiany. Jeśli ktoś wie jak jest zbudowany dwumas to wie i rozumie ze te elementy w nim pracują praktycznie cały czas. Pracując muszą wytwarzać dźwięki. Każda sprężyna wielkości sprężyny od wiatrówki musi wydawać dźwięki. Dlatego tez sam się zdziwiłem jak pierwszym razem zmieniłem dwumas na jednomas. Połowa dźwięków odeszła. Mimo że dwumas mi nie klekotal tylko biegi nie chciały wchodzić. Nie wiem co ludzie oczekuja -gwarancji spokoju na 100 tys km czy że nowe i będzie juz sprawa załatwiona? Nie da się tak.

-- N lip 03, 2016 17:59 --

Nie odpala za rewelacyjnie to fakt. Odgłosy z dwunasty napewno. Tyle że po pierwsze oczekujesz dziwnych odpowiedzi. Nic się nie da określić czy zagwarantować. Kuzyn nie jedna dwumase zaoral w dwa miechy. Ja natomiast sprawny dwumas uszkodziłem urządzając sobie kilka startów z kreski i juz miałem problemy z wbijaniem biegów bo się masa przesunęła. Tak samo nie da się określić jak długo na tym pojezdzisz bo w każdej chwili jak wyleci sprężyna to rozwalić skrzynie ze będzie tylko do wymiany. Jeśli ktoś wie jak jest zbudowany dwumas to wie i rozumie ze te elementy w nim pracują praktycznie cały czas. Pracując muszą wytwarzać dźwięki. Każda sprężyna wielkości sprężyny od wiatrówki musi wydawać dźwięki. Dlatego tez sam się zdziwiłem jak pierwszym razem zmieniłem dwumas na jednomas. Połowa dźwięków odeszła. Mimo że dwumas mi nie klekotal tylko biegi nie chciały wchodzić. Nie wiem co ludzie oczekuja -gwarancji spokoju na 100 tys km czy że nowe i będzie juz sprawa załatwiona? Nie da się tak.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
MarcinW
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob paź 12, 2013 19:50
Auto:: 2.0 TDI BKD 140KM HL '05
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Zielona Góra/Poznań/Berlin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: MarcinW »

a z filmiku odnośnie pompowtrysków możesz możesz coś wywnioskować?

https://youtu.be/EpiZUgFvqgY
Marcin .W Touran 1T1H43 Highline 2.0 103kW/140KM Silnik BKD 16V (PD) Pompowtryski rocznik maj 2005r. Skrzynia 6 biegowa 02E DSG.

Touran BY MarcinW
ZWzPD :mrgreen:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: wesol »

4 pompka ma podwyższone nieco wartości ale nie ma tragedii.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
GioW
Expert
Posty: 1904
Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
Imię:: Janek
Lokalizacja: GDA / DDZ
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 91 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: GioW »

Panowie,
czyżby wtrysk powoli się "kończył" na 3 cylindrze :> :evil:

Kod: Zaznacz cały

Adres 01: Silnik        Plik etykiet: 03G-906-016-BKD.lbl
   Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 BQ    HW: 028 101 190 6
   Komponent: R4 2,0L EDC G010SG  9971  
   Weryfikacja: 12345678    Numer seryjny: VWZ7Z0D9945052
   Kodowanie: 0000072
   Kod serwisu: WSC 22209 124 84221
   VCID: 73EFA45D12EB5C802CE

Znaleziono 1 błąd:
16687 - Cylinder 3 
            P0303 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 798 /min
                    Moment obrotowy: 40.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    Napięcie: 14.21 V
                    Dawka paliwa: 2.96 mg/suw
                    Temperatura: 76.5*C
                    (bez jednostek): 0.0

Kody gotowości: 0 0 0 0 0 
I jeszcze logi z których ewidentnie 3ci coś kuleje http://vaglog.pl/log_270255.html
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

Post autor: wesol »

Może być kablówka od pompek ale też ewentualnie zamień miejscami pompki trzecia z pierwszą i wtedy log 011 i 023.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ