http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/s ... -lat/wdlse
-- 13 sie 2016, o 08:25 --
Volkswagen silnik 1.9 TDI
Silnik 1.9 TDI to jeden z najpopularniejszych Diesli na rynku wtórnym. Produkowany od 1991 r., wielokrotnie modernizowany (moc: 75-160 KM, pompa rotacyjna lub pompowtryskiwacze), znalazł zastosowanie w kilkudziesięciu modelach. Owszem, to głośny napęd, ale do dziś jest ceniony za trwałość, niskie spalanie i tanie naprawy. Następca – motor 2.0 TDI z PD (pompowtryskiwacze) – okazał się nieporównywalnie gorszą konstrukcją. Dopiero 2-litrówka TDI z wtryskiem common rail (CR), wprowadzana sukcesywnie od 2007 r., ponownie sprostała wymaganiom rynku. Owszem, nie jest już tak tania i łatwa w naprawach jak motor 1.9, ale wielu mechaników pochlebnie wypowiada się o trwałości silnika 2.0 z CR. Uwaga: motor 1.9 TDI z końca produkcji został nieznacznie zmodyfikowany. Niestety, w przypadku wersji o oznaczeniu BXE odbiło się to na trwałości – często dochodzi do przekręcenia się panewek (wada materiałowa; dotyczy głównie odmian z lat 2006-2008).
W silniku 1.9 TDI zwróć uwagę na - Jeszcze 10-15 lat temu było głośno o często zawodzących przepływomierzach powietrza w 1.9 TDI. Dziś to rzadszy problem, a usunięcie usterki nie jest przesadnie kosztowne.