Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: wesol »

Kolo zamachowe ....273c to koło na jednomas do golfa 4 asv alh ahf czyli 90 i 110 konnych na pompie VP czyli ze skrzynią 5 biegową. Widziałem ze ic sprzedaje tarcze z dociskiem do jednomasy valeo do 6 biegowego sharana golfa itp ale taki zestaw mają w cenie 1100 zł. Za tyle to mam mocny jednomas valeo na moce pod 300 koni i 500 Nm. Jedna przygoda z czyms nie świadczy ze coś jest złe.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Evo12
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
Auto:: Touran
Imię:: Adam
Lokalizacja: PO
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: Evo12 »

wesol pisze:Kolo zamachowe ....273c to koło na jednomas do golfa 4 asv alh ahf czyli 90 i 110 konnych na pompie VP czyli ze skrzynią 5 biegową. Widziałem ze ic sprzedaje tarcze z dociskiem do jednomasy valeo do 6 biegowego sharana golfa itp ale taki zestaw mają w cenie 1100 zł. Za tyle to mam mocny jednomas valeo na moce pod 300 koni i 500 Nm. Jedna przygoda z czyms nie świadczy ze coś jest złe.
I pasuje do wszystkich bkc/bxe/bls/bxf/bru ... ze skrzynia 5b i 6b na 228 mm... spokojnie trzyma 200/400 NM w serii... kupujemy zamach za 60 zł do tego sprzeglo z dociskiem za 450 i sruby za 80 zł i mamy kompletny JM...
Awatar użytkownika
kriso
Przeglądacz
Posty: 134
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 10:59
Auto:: Touran 1.9 TDI,BLS,2006
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: kriso »

Evo12 pisze:
kriso pisze:No a takie coś ?
Obrazek

tarcza : 038141032 LUK HULU 4 F 140
docisk : 412110009 LUK HO
koło : 037105273 C

228 mm
Tak
Ja to mam zamontowane
Po problemach z dwumasą, koszt był zakucia nowych okładzin ,łożyska,i jakiś łącznik kulkowy
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: wesol »

Skoro w bxe i bls jest sprzęgło 228 mm i wielowarstwowe 28 zębów to tarcze idzie kupić za grosze nawet nową. Można Sachsa zapodać ale polecam też czeski statim bo dość mocny jest a dużo tańszy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
piotreldiablo
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: pn maja 02, 2016 20:10
Auto:: Touran AVQ 101KM
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: piotreldiablo »

Założyłem całe nowe sprzęgło też valeo. Skrzynia po remoncie i wymianie łożysk. Wynik taki że jest gorzej jak było. Sprzęgło łapie przy podłodze i tak samo słychać mielenie zębatek w skrzyni. Fakt stara tarcza miała luz a na nowej identyko. Nawet oryginalny olej do skrzyni z aso nie pomógł. Mysle ze nie każdy rodzaj silnika TDI będzie chodził na sztywnym kole. Wmawiam sobie że się to wszystko "ułoży " w skrzyni i sprzęgło co jest raczej oszukiwaniem samego siebie bo raczej na pewno wszystko założyłem ok . Żałuje tylko teraz że nie założyłem dwumasu.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: wesol »

Nic się nie słuchasz i co tu dyskutować dalej. Luzu na sprezynkach nie może być niezależnie od tego czy to nowe czy używane. Ludzie cały czas mylnie podchodzą do każdego tematu naprawy ze nowe założą i musi być okej. Zrób tak by było dobrze. Było kupić tarcze nowa luka albo sachsa albo statima jak było mówione. Sorawdzic czy są luzy na sprezynkach czy się dają ruszać i tyle. Skoro sprezynkach mają luz to nie ma prawa sprzęgło chodzić cicho. Ostatnio kolega unas na sharanie orzerabial ten temat. Wysłał do Radzikowskiego i tarcza jak nowa i obite kevlarem za 150 zł. . Skoro jest w tych touranach tarcza 228 mm na 28 zębów to tych tarcz jest całe mnóstwo.

A i jak skrzynia skopana na to nawet dwumas prosto z wolfsburga ci nie pomoże.

No i nie ma czegoś takiego ze do niektórych tdi nie powinien iść jednomasy. Vag tez troszkę dziwacznie robił. Do starych trików dawał jednomyślnie do 90 km ale też i do np fabia atd tez szedł jednomas mimo że były nawet w 2006 roku produkowane.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
piotreldiablo
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: pn maja 02, 2016 20:10
Auto:: Touran AVQ 101KM
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: piotreldiablo »

Jak dla mnie wesol nie wiesz sam o czym piszesz. Śledzić twoje wypowiedzi sam sobie przeczysz w kilku. Co do luzu sprężyn. Umiesz czytać ? Napisałem nowe sprzęgło. Tak sprawdzilem nowa tarcze nie miała luzu, chyba tego nie musiałem pisać a jednak uznales ze nie sprawdzalem. Nowy zestaw valeo kupilem ok tygodnia temu kiedy ci pisalem o tarczy valeo lub luka to byłeś zdziwiony ze luk takie robi. A teraz zgrywasz znawcę. Zajmuje się innymi rzeczami w aucie ale nie nabijam postów i nie naleze do grupy nie znam się ale się wypowiem" Pisze wszystko z doświadczenia. Co do skrzyni ze uwalona, znowu nie czytasz. Pisalem jest po remoncie, łożyska itp. Zaplacilem za to tyle ze bym kupił spokojnie dobry dwumas. A ten Radził ma fatalne opinie. Pozdro, sam dojde do tego co jest.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: wesol »

Nie wiem jakie zestawy siedzą w touranie i nie przypuszczałem ze tam jest w 6 biegowej skrzyni zestaw jak w golfach 5 biegowych. Generalnie zapraszam na forum golfa. Poczytasz sobie czy się znam czy nie.
Podsumowując skrzynie w bxe bla itp to tak naprawdę skrzynie dziwolongi bo przełożenia mają jak 5 biegowe w golfach itp. Dłuższa mam w sharanie archaicznym 115 konnym. Cały czas pisałem że nie ma samej tarczy od jednomasu valeo z myślą że do szesciobiegowej skrzyni ale do golfa leona Ibizy octavi sharana Passata b6 itd itd. Tu masz zestaw jak od 5 biegowego golfa czyli np seryjny zestaw od silnika 1Z gdzie był jddnomas. Trzeba sobie porostu kupić tarcze od 1Z która jest mega tania albo uzywke z allegro za 30 zł dać do Radzika na wzmocnienie przez wymianę sprezynek oraz okładziny i masz nowa tarcze.
Skrzynie załaduje nowa bo chyba kolego nie wiesz ile kosztują same łożyska do skrzyni plus synchronizatory ale powiem ci ze między 2 a 3 tys zł. Gdzie robocizna i ryzyko niepowodzenia.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Guder
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: śr sty 23, 2013 00:44
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: Guder »

Ale się w międzyczasie wątek rozrósł. :)

Ja już po wymianie. Zdecydowałem się na normalną dwumasę i teraz wiem czym różni się nowa dwumasa od zajeżdżonej na maksa. Wibracje w kabinie się zmniejszyły, jest ciszej w kabinie, przy ruszaniu nic nie szarpie i nie telepie. Jestem zadowolony :)
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: marcyb3 »

Guder pisze:Wibracje w kabinie się zmniejszyły
czyli kolego po wymianie dwumasy nadal są wibracje ??to moim zdaniem raczej nie wina leży po stronie sprzęgła a czegoś innego
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Guder
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: śr sty 23, 2013 00:44
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: Guder »

Są nadal, tzn czuć że to diesel. Chyba w tej klasie samochodów nie da się całkiem je wyeliminować. W każdym razie dla mnie jest to normalny i akceptowalny poziom. W innych dieslach którymi jeżdżę jest co najwyżej taki sam.
Awatar użytkownika
Tomeh
Przeglądacz
Posty: 108
Rejestracja: wt mar 15, 2016 19:14
Auto:: Touran 1.9 TDI 2008
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Bochnia
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: Tomeh »

Dla potomnych, potwierdzam to co pisali koledzy wyżej koło dwumasowe zamienione na sztywne koło plus sprzęgło g60 o średnicy 228 mm ( Sachs ) wszystko pasuje bardzo dobrze, dodatkowo założyłem skrzynie 5 biegową (KBL ) najdłuższa skrzynia, polecam każdemu bo jeździ się znacznie wygodniej niż na tej niby 6 biegowej co jest w Touranie. Ja teraz na 5 biegu przy 2000tys/obr mam 120 km/h i teraz można jeździć w trasę :-) skrzynia pasuje bez żadnych problemów i nie trzeba nic po za gałka zmieniac :super:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: wesol »

KBL to najdluzsza skrzynia 5 biegowa nawet dluzsza od slynnej GGU. Jedyny minus to ich cena. Ciezko kupic takowa taniej jak 1000 zl a nawet 1500 i bywa. Przelozenie ma takie ta kbl jak niejedna 6 biegowa juz na sprzeglo 240mm
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: swimmer »

Panowie, a może uprościć dyskusję i przepychanki podając krótkie podsumowanie?
Puki co mamy dyskusję o sprezynkach, luzach na skrzyni i wysyłaniu na okucia i wzmacnianie...

Jaki zatem zestaw/czesci należy kupić aby zastąpić dwumas dla skrzyni 6b w przypadku 1.9tdi i/lub 2.0tdi?
Ostatnio zmieniony wt paź 04, 2016 10:48 przez swimmer, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Dwumasa vs sztywne koło zamachowe

Post autor: wesol »

Ale jakie przepychanki? Zapytaj tunera jakiegos na jakim dwumasie robi auto z tdikiem na pokladzie z moca 300 koni i niutem okolo 600Nm? Odpowiem. Na zadnym bo robi to na jednomasie z podwojna sprezyna na docisku.
Co do jednomasowek w autach do cywilnej jazdy to akurat mam trzy vagi i kazdy na jednomasie. Golf 4 asz ze skrzynia 6 b ze sprzeglem 240 mm na zestawie valeo. Sharan tak samo -ten sam zestaw. Touran juz kupiony na zestawie valeo jednomasowym 228mm. Wszystko chodzi mieciutko bez drgan itp. Takich zestawow kiedys mialem sporo i sprzedalem. Jesli cos komus drga telepie brzeczy to poprostu nie zna sie na rzeczy i sklada zestaw niepatrzac ze mimo ze nowy to jest do luftu. W touranie tak jak tu kolega podaje poprostu zestaw zakladasz od golfa 3 1.9 tdi 90 konnego z silnikiem 1Z.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ