CHIP-TuninG co o tym sądzicie

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: CHIP-TuninG co o tym sądzicie

Post autor: JacaTouran »

Damian15 pisze:Jacek mam do Ciebie takie pytanie. Kolega ostatnio kręciła Passerati dokładniej to b5 fl 1,9 TDI w serii 130. Wrzucił tam większego GTB-ka, centralny IC i większe wtryski do tego wstawił jednomas z kevlarem. Zestroili mu to na 250 koni i 460 Nm. Teraz jak zaczyna przyśpieszać to z tyłu zostawia mega chmurę a że ma kolor srebrny to wszystko pięknie widać na tyle, który jest cały zakopcony. Mało tego, sprzęgło nie daje rady tego utrzymać po prostu się ślizga. Powiedź czy to jest normalne że tak sadzi czarnym czy po prostu ktoś spaprał robotę przy programie ? I jeszcze to sprzęgło to też wina złego zestrojenia czy na prawdę to jest taki potężny moment, że nie daje rady tego okiełznać ? Pytam z tego względu, że sam przedstawiałeś ofertę montażu GTB-ka do Tourana wraz ze strojeniem i pisałeś, że seryjne sprzęgło będzie normalnie dawało radę a na wykresie moment miał oscylować w okolicy 400Nm. Więc tamto wzmocnione powinno normalnie dawać radę. Jeżeli byś chciał zobaczyć wykres z hamowni to mogę Ci podesłać na priv.

To nie jest normalne, na tym osprzęcie można zrobić to z lekkim bączkiem, który szybko się rozmywa.
Po wykresie softu nie zweryfikuje , daj soft.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: CHIP-TuninG co o tym sądzicie

Post autor: Alfik »

Po robocie u Jacka :piwo: "mój bączek" jest naprawdę niezauważalny, za to przyrost mocy jest wyraźny. Fabrycznie było 75 kucy, potem po lekkim wirusie i usunięciu DPF-a 125, a teraz jest ich ponad 140 :brawa:

Image

Jeśli już robić wirusa, to myślę że najlepiej to wychodzi w połączeniu z usunięciem DPF-a.
Pozdrawiam i jak trochę pojeżdżę to opowiem więcej szczegółów np. o spalaniu i zachowaniu się silnika na większym dystansie.
Pozdrawiam pana Doktora i wszystkich zarażonych :super:
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: CHIP-TuninG co o tym sądzicie

Post autor: JacaTouran »

:piwo: niech Ci służy ;)

Ps. Zapomniałeś dodać , że czerwony wykres to nie moja robota ;) tylko kogoś kto przestawil jedynie w sofcie limiter momentu ;).
Ja zrobiłem to od podstaw :). :piwo:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Jungi
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: czw kwie 21, 2016 19:23
Auto:: touran 1t3
Imię:: tomek
Lokalizacja: bayern

Re: CHIP-TuninG co o tym sądzicie

Post autor: Jungi »

Ja w swoim 2.0tdi zwiększyła moc z 140 na 174,5 i 390 Nm, do tego zalałem silnik millersem. I auto śmiga juz kilka miesięcy. Przyspiesza do 190km/h podobnie jak golf5 gti.
Evo12
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
Auto:: Touran
Imię:: Adam
Lokalizacja: PO
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: CHIP-TuninG co o tym sądzicie

Post autor: Evo12 »

Jungi pisze:Ja w swoim 2.0tdi zwiększyła moc z 140 na 174,5 i 390 Nm, do tego zalałem silnik millersem. I auto śmiga juz kilka miesięcy. Przyspiesza do 190km/h podobnie jak golf5 gti.
Chyba gti z połową zdechnie tych koni :D, bo z seryjna 5 gti nie ma szans vii GTD..
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: CHIP-TuninG co o tym sądzicie

Post autor: wesol »

W tym.passacie to zalezy jeszcze co to dokladnie za sprzeglo i z jakim silnikiem mamy do czynienia awx mial sprzegla 228 mm a avf mial 240 mm. Pytanie tez co za wtryski zapodane czy jakies kombinowane czy poprostu inne. Zalezyvtez jakie turbo gtb i jak sie budzi. Softem tez mozna nieco pomagac agresywniej w budzeniu sie tutbiny. Wiecej szczegulow modyfikacji tego passeratti.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
john
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: czw mar 03, 2016 23:17
Auto:: touran 1.9tdi 2006
Imię:: janusz
Lokalizacja: kalisz
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: CHIP-TuninG co o tym sądzicie

Post autor: john »

Swojego Tourana oddalem w ręce JacaTouran, było to w czerwcu tego roku, jestem bardzo zadowolony z osiągów bo z mojej fabrycznej 90tki udało się wydusic 133 koniki i dobry moment, od momentu chipa nic sie nie dzieje, wiec naprawdę polecam i zapraszam do współpracy z solidna firma V-tech Łowicz. Pozdrawiam
:piwo: :ok:
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: CHIP-TuninG co o tym sądzicie

Post autor: JacaTouran »

I nie ma prawa się nic dziać bo nie jest w żadnym calu przesadzone
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Evo12
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
Auto:: Touran
Imię:: Adam
Lokalizacja: PO
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: WYKRESY Z HAMOWNI

Post autor: Evo12 »

wesol pisze:Ladnie. lekko podbity niut do 2000 obr i dobrze dla sprzegla. Potem ladnie wyplaszczone przy 3400. Niut rozsadny no ostatnio gdzies widzialem taki sam silnik i zmodzony do prawie 150 koni i 350 nm co raczej przy upalajacym kierowcy moze sie skonczyc szybko.
Prosze cie tragedia ile masz te 320 NM ? 400 obrotów ? lepiej by było dać 300 od 2 do 3 k i później powoli spadek ....

Dobrze dla sprzegła ? ja na DM 228 mam przy 2 tys 360 NM i nic sie z nia nie dzieje a ma przejechane 20 tys po programie z czego wiekszosc to upalanie w miescie....
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: WYKRESY Z HAMOWNI

Post autor: wesol »

Ta jasne. zebym sie nie orietowal w materii to moze bym sie zgodzil. 360 nawet 380 niuta to sie robilo w golfie 4 asz. Niuta duzego w szerokim zakresie nie pociagniesz tu bo po pierwsze turbo za male to po drugie pompki slabowydajne choc do 160 koni starczaja to po trzecie na tym slupku to zawsze ryzyko jest celujac w duza moc a zwlaszcza niut.
Wykres tez zalezy na jakiej hamowni malowany. Co innego inercja a co innego obciazeniowka.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Evo12
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
Auto:: Touran
Imię:: Adam
Lokalizacja: PO
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: WYKRESY Z HAMOWNI

Post autor: Evo12 »

wesol pisze:Ta jasne. zebym sie nie orietowal w materii to moze bym sie zgodzil. 360 nawet 380 niuta to sie robilo w golfie 4 asz. Niuta duzego w szerokim zakresie nie pociagniesz tu bo po pierwsze turbo za male to po drugie pompki slabowydajne choc do 160 koni starczaja to po trzecie na tym slupku to zawsze ryzyko jest celujac w duza moc a zwlaszcza niut.
Wykres tez zalezy na jakiej hamowni malowany. Co innego inercja a co innego obciazeniowka.
Zdrowe AG spokojnie targaja 180 KM i 380 NM .... moje skoncyzly sie na 170 KM z gt1749vb ... Mówisz duzy niut to 320 ? :D chłopie bkc spokojnie targa 450 NM .... Co nie zmienia ze jeden z lepszych wykresów Vtec'a bo nie ma fal dunaju, no ale z kilu mam z krakowa cos mozna juz wybrac, troche podkoloruje sie winols'em i lecimy :D
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: WYKRESY Z HAMOWNI

Post autor: wesol »

A po co ci gt1749vB do 170 koni? jak na vA tyle zrobisz bez bulu. sprzegla 228 i to na jednomasie z g60 robi sie na 380-400 nm. u jednego sie sluzgalo juz przy 380nm a u drugiego jeszcze nie przy 400 choc jak wiemy to zalezy tez czasami gdzie te 400 nm masz. Dwumas 228mm i okolice 400 nm to kiepski pomysl. to samo sprzeglo i DM masz mizna powuedzuec w starym alh asc ahf i tam nie jeden robil juz 10 lat temu mody na 170km i 360nm i sprzeglo sie konczylo.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Evo12
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
Auto:: Touran
Imię:: Adam
Lokalizacja: PO
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: WYKRESY Z HAMOWNI

Post autor: Evo12 »

wesol pisze:A po co ci gt1749vB do 170 koni? jak na vA tyle zrobisz bez bulu. sprzegla 228 i to na jednomasie z g60 robi sie na 380-400 nm. u jednego sie sluzgalo juz przy 380nm a u drugiego jeszcze nie przy 400 choc jak wiemy to zalezy tez czasami gdzie te 400 nm masz. Dwumas 228mm i okolice 400 nm to kiepski pomysl. to samo sprzeglo i DM masz mizna powuedzuec w starym alh asc ahf i tam nie jeden robil juz 10 lat temu mody na 170km i 360nm i sprzeglo sie konczylo.
A poto ze róznica w cenie było 200 albo 300 zł i kupilem nówke wiec ? Nawet zrobic korekte na hf25 ktore wpadna na dniach to nie bedzie problem ugrac 190/400 a pozniej gtb2060v fiodorowe, zreszta auto strojone tam gdzie dwa Twoje wiec lipy nie ma :p, ale koniec of top'a mówie ze wykres jest bez szału bo jest bkc mozna zrobic ładniej i sam doskonale o tym wiesz.

no a 170 Km to raczej granica dla va ;p, atutaj malutki zapas został.
Sprzegło lezy i czeka na montaz z KBL, kolo 273c + tarcza kevlar + docisk sachs performance 500 powinno trzymac.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: WYKRESY Z HAMOWNI

Post autor: JacaTouran »

Są dwie opcje, albo jesteś totalnym ignorantem, albo klepiesz aby klepac.

Popatrz co się dzieje z autem na fabryce.
Zapytaj w jakim stopniu jest wyeksploatowane auto.
Zapytaj w jakim stanie dwumas, wtryski i turbo i potem neguj lub krytykuj.

Dla mnie osobiście nie ma problemu poprowadzić przebiegu kresek inaczej.

Parametry ustawiam zawsze tak na ile stan auta pozwala. Mistrzowie "kina" piszący tego typu posty jak Ty mnie nie podniecaja .
Nie sztuka zrobić auto na jedną lub dwie proste, ale zrobić tak żeby reszta kwiczacych już podzespołów jeszcze trochę pojezdzila za zanim wlasciciel je naprawi. Potem zawsze można podnieść i cieszyć się jeszcze większą mocą.

Pozdrawiam

Evo12 pisze:
wesol pisze:Ladnie. lekko podbity niut do 2000 obr i dobrze dla sprzegla. Potem ladnie wyplaszczone przy 3400. Niut rozsadny no ostatnio gdzies widzialem taki sam silnik i zmodzony do prawie 150 koni i 350 nm co raczej przy upalajacym kierowcy moze sie skonczyc szybko.
Prosze cie tragedia ile masz te 320 NM ? 400 obrotów ? lepiej by było dać 300 od 2 do 3 k i później powoli spadek ....

Dobrze dla sprzegła ? ja na DM 228 mam przy 2 tys 360 NM i nic sie z nia nie dzieje a ma przejechane 20 tys po programie z czego wiekszosc to upalanie w miescie....
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Evo12
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: śr gru 09, 2015 16:10
Auto:: Touran
Imię:: Adam
Lokalizacja: PO
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: WYKRESY Z HAMOWNI

Post autor: Evo12 »

JacaTouran pisze:Są dwie opcje, albo jesteś totalnym ignorantem, albo klepiesz aby klepac.

Popatrz co się dzieje z autem na fabryce.
Zapytaj w jakim stopniu jest wyeksploatowane auto.
Zapytaj w jakim stanie dwumas, wtryski i turbo i potem neguj lub krytykuj.

Dla mnie osobiście nie ma problemu poprowadzić przebiegu kresek inaczej.

Parametry ustawiam zawsze tak na ile stan auta pozwala. Mistrzowie "kina" piszący tego typu posty jak Ty mnie nie podniecaja .
Nie sztuka zrobić auto na jedną lub dwie proste, ale zrobić tak żeby reszta kwiczacych już podzespołów jeszcze trochę pojezdzila za zanim wlasciciel je naprawi. Potem zawsze można podnieść i cieszyć się jeszcze większą mocą.

Pozdrawiam

Evo12 pisze:
wesol pisze:Ladnie. lekko podbity niut do 2000 obr i dobrze dla sprzegla. Potem ladnie wyplaszczone przy 3400. Niut rozsadny no ostatnio gdzies widzialem taki sam silnik i zmodzony do prawie 150 koni i 350 nm co raczej przy upalajacym kierowcy moze sie skonczyc szybko.
Prosze cie tragedia ile masz te 320 NM ? 400 obrotów ? lepiej by było dać 300 od 2 do 3 k i później powoli spadek ....

Dobrze dla sprzegła ? ja na DM 228 mam przy 2 tys 360 NM i nic sie z nia nie dzieje a ma przejechane 20 tys po programie z czego wiekszosc to upalanie w miescie....

No własnie ostatnim zdaniem przeczysz całej idei chip tuningu "Czekać a włsciciel naprawi" smiechłem :D sorry, ale szanujacy sie tuner nie zrobi programu w aucie które nie jest sprawne ...
A co do podniecania to nie wiem co cie kreci, ale lata mi to mówie ze wykres z dupy, a auto jak jest w zlym stanie technicznym nie powinno byc czipowane i tyle.
ODPOWIEDZ