W sierpniu zeszłego roku miałem likwidowaną szkodę-pęknięta szyba.
Szkoda była realizowana bezgotówkowo w jednym z punktów sieci znanej firmy NordGlass w Poznaniu. w styczniu zauważyłem pęknięcie zaczynające się od podszybia idące w górę i zakręcające w stronę lewego słupka. Nic innego tylko pojechałem na reklamację.Po tygodniu dostałem odpowiedź którą pozwolę sobie zacytować
cyt.W odpowiedzi na złożoną reklamację informuję, że nie stwierdzono wad w usłudze montażu w/w szyby, ani w jej jakości. Informujemy również , że wszystkie szyby z naszej oferty posiadają wszystkie niezbędne certyfikaty jakości, homologacje i dopuszczenia do montażu ich w pojazdach mechanicznych zgodnie z ich przeznaczeniem. Pęknięcie jest uszkodzeniem mechanicznym powstałym w wyniku naprężeń mogących pochodzić od m.in. najechania na nierówną powierzchnię (krawężnik, dziura), uderzenia, bądź też naprężeń karoserii (spowodowanych choćby miejscowymi zmianami temperatury) i nie ma możliwości aby wystąpiło "samoistnie”. Powstała szkodę - pęknięcie szyby - należy traktować jako szkodę nową.
Wobec powyższego, z przykrością informuję , że w żaden sposób nie ponosimy odpowiedzialności za powstałą sytuację i jesteśmy zmuszeni do odmowy uznania tej reklamacji.
Sorry za słownictwo ,ale coś mi tu śmierdzi na kilometr,poinformowano mnie po wymianie żeby na myjnie nie jeździć,ale o krawężnikach i miejscowych zmianach temperatury nie było mowy.






Dodam tylko że oględzin dokonała Pani siedząca za biurkiem w zakładzie a następnie monter ,który mnie zapewniał że będzie szyba wymieniona bo nie ma uszkodzeń typu kamień /odprysk .Nawet podszybia nie ruszyli.......
moje pytanie czy ktoś przechodził tego typu "AKCJĘ" i w jaki sposób można to załatwić pozytywnie. Zastanawiam się nad rzeczoznawcą z DEKRY,tylko w tedy bym musiał udowodnić że szyba została źle zamontowana.parę fotek
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
pozdrawiam.