Volkswagen zmienił sposób podłączenia sterowników w tylnych drzwiach - według Elsy od listopada 2008.
Schemat podłączenia po zmianach:

Aby szyby działały po nowemu należy dociągnąć zasilanie do pinów 22 oraz 26 w słupkach tylnych drzwi (numery pinów 000 979 226 E). W przypadku drzwi bez elektrycznych szyb pin 26 jest wykorzystany do sterowania silnikiem centralnego zamka więc przewód, który tam dochodzi należy odciąć i do tego pinu podłączyć zasilanie (bez tego sterownik elektrycznych szyb nie zadziała). Według schematu piny 22 i 26 powinny być zasilane z różnych bezpieczników ale w związku z tym, że dociągnąłem do słupków po jednym przewodzie zasilającym oba piny zasiliłem z tego samego przewodu.
Dodatkowo należy połączyć pin 6 ze słupka przednich drzwi z pinem 6 w słupku tylnych drzwi (magistrala LIN pomiędzy sterownikami) - przednie lewe z tylnymi lewymi oraz przednie prawe z tylnymi prawymi (numer pinu 000 979 132E) . U mnie w przednich drzwiach (w wiązce elektrycznej przednich drzwi) pin 6 w słupku był już połączony ze sterownikiem. Gdyby tego przewodu nie było to należy pin 15 ze złącza 20-pinowego sterownika w przednich drzwiach podłączyć do słupka przednich drzwi do pinu 6. Przewody magistrali CAN nie są wymagane w tylnych drzwiach.
Po wykonaniu połączeń pozostaje kodowanie - kodujemy tak jak podał jeffik w swoim manualu tj. gateway bajt 2 zaznaczamy bit 5 (Door Electronics - Rear Left) i bit 6 (Door Electronics - Rear Right) oraz w module komfortu bajt 14 bit 2 (Rear Power Windows Installed).
Ponadto w module komfortu zaznaczamy opcję Rear Door Control Module via LIN - bajt 17 bit 6.

W sterownikach obu przednich drzwi aktywujemy opcję "5-Door Chassis" - do aktualnego kodowania dodajemy 128.

Po tych zabiegach kasujemy ewentualne błędy powstałe w wyniku przełączania i tylne szyby działają prawidłowo - wszystko działa z panelu kierowcy, centralny komputer widzi sterowniki w tylnych drzwiach więc potrafi nimi sterować (domykanie, otwieranie i zamykanie z pilota).
W moim Touranie z przodu miałem sterowniki lewy: 1T0 959 701 M oraz prawy: 1T0 959 702 M natomiast na tył kupiłem lewy: 1K0 959 703 J oraz prawy: 1K0 959 704 J. Numerów wiązek elektrycznych tylnych drzwi nie odpisałem ale łatwo je poznać gdyż w wiązce jest przewód z pinu 6 (LIN) natomiast nie ma obsadzonych pinów 4 i 5 (CAN) we wtyczce do słupka.
Pozostawiłem u siebie tapicerkę tylnych drzwi - wyciąłem otwór na przełącznik - rozmiar otworu 5,3 x 2,4cm natomiast otwór po korbce zaślepiłem plastikowym okrągłym dekielkiem fi 4cm (taki do okrągłych profili metalowych).
Gdyby ktoś chciał w tylnych drzwiach dołożyć oświetlenie otwartych drzwi oraz oświetlenie przestrzeni pod drzwiami to żarówki/diody LED podłączamy pod piny 14 (zasilanie - pin numer 000 979 019E) oraz 9 (masa) w sterowniku tylnych drzwi. Dodatkowo w sterownikach tylnych drzwi aktywujemy opcję Door Exit/Warning Light Installed - do aktualnego kodowania dodajemy 64.

Pod adresem znalazłem informację odnośnie modeli sterowników drzwi. W GEN3 doszło dodatkowe połączenie - magistrala LIN i sterowniki z GEN1 i GEN2 nie będę współpracować z GEN3 i na odwrót w związku z czym musimy dobrać odpowiednie sterowniki w zależności od tego jakie sterowniki już mamy.
GEN1 i GEN2 współpracują ze sobą zamiennie
GEN3 współpracuje tylko z GEN3
