Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UPDATE

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Lucky_Luck
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UPDATE

Post autor: Lucky_Luck »

Czy ktoś byłby tak uprzejmy, żeby sprawdzić ustawienia "silnika nastawczego klapy odmrażania" V107?
Dokładnie chodzi mi o "zdefiniowane" wartości krańcowe potencjometru.

"Wypluwa" mi dwa błędy:
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
000 - - - Intermittent
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
000 - -

Z czego przy odczycie parametrów V107 (G135) nie są zdefiniowane wartości skrajne - można zobaczyć w załączniku - a dokładnie mają wartości zerowe.
W przypadku wszystkich pozostałych silników wartości skrajne są "zdefiniowane".
I zastanawiam się, czy to jest problem?

[ Dodano: Sro Lis 14, 2012 19:08 ]
Nikt nie wie / nie ma możliwości sprawdzenia tego parametru?

[ Dodano: Sob Lis 17, 2012 16:06 ]
Rozwiązanie:
Jeżeli z jakikolwiek powodów występuje problem z prawidłowym działaniem silnika a dokładnie potencjometru w jego wnętrzu - "komputer" nie jest w stanie zmierzyć wartości krańcowych.

Możliwe usterki:
- uszkodzony potencjometr (bardziej niż tylko "brudny")
- uszkodzone złącze
- uszkodzony przewód
- uszkodzony silnik (to raczej mało możliwe)

Po usunięciu usterki - TRZEBA wykonać adaptację i wszystko wraca do normy. W blokach pomiarowych widoczne są właściwe wartości.
Załączniki
V107-G135&V70-G112
V107-G135&V70-G112
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UP

Post autor: PIOTREL »

Witam
Mi wypluł dziś komp błąd silnika V107. Mam brak nadmuchu na szybę przednią.
Jak dobrać się do tego silniczka?

-- 3 sty 2016, o 01:05 --

Podłączyłem pod kompa i silniczek V107. Tak jak na załączonym przez Łukasza zdjęciu wyświetla tylko w pierwszej rubryce jakieś parametry. W pozostałych są same zera. Czy to jest brak komunikacji z panelem climatronic, czy brak odczytu parametrów z potencjometru? Ewentualnie jak zrobić adaptację, jeśli oczywiście trzeba.
blue1980
Przeglądacz
Posty: 144
Rejestracja: pn lip 06, 2015 10:52
Auto:: Touran, 2,0, 2005
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Żory
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UP

Post autor: blue1980 »

Witam odświeżee temat może ktoś pomoże ??
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UP

Post autor: PIOTREL »

Witam
Może pytanie niektórych oburzy ale na tę chwilę muszę je zadać.
Czy da się wykodować czasowo silnik V107?
Ostanimi czasy ciągle jestem w drodze i nie mam jak i kiedy się do niego dobrać.
Podłączyłem VCDS-a i resetowanie testy nic nie dają. Wygląda na zablokowany i ciągle nap........
Chciałbym go na czas tras wyłączyć i liczę się z konsekwencjami.
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UP

Post autor: dexter23pl »

nie da się. jedynie kabel trzeba by wypiąć z wtyczki do tego silnika z tyłu panela.
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UP

Post autor: PIOTREL »

Tylko aby to zrobić trzeba rozkręcać. A jak rozkręcę to już mogę go naprawić. Tylko nie ma możliwości czasu i gdzie tego zrobić w najbliższych dniach.
Awatar użytkownika
gordon
____________________
____________________
Posty: 746
Rejestracja: sob mar 26, 2011 14:25
Auto:: Touran 1.9 TDI BKC '05
Imię:: Ireneusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy

Re: Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UP

Post autor: gordon »

PIOTREL pisze:Tylko aby to zrobić trzeba rozkręcać. A jak rozkręcę to już mogę go naprawić. Tylko nie ma możliwości czasu i gdzie tego zrobić w najbliższych dniach.
Dexterowi chyba chodziło o wypięcie pinu od silnika z tyłu panelu klimatyzacji, więc musisz tylko zdjąć maskownice i odkręcić panel. A tu już potrzebny "śrubęcik" T20 i jakaś szpilka do pinu.
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UP

Post autor: PIOTREL »

No tak :)
Tylko muszę znaleźć rozpiskę który to jest.
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UP

Post autor: dexter23pl »

nie pamiętam czy wtyczka czarna czy beżowa.
Wyjmij z wtyczki T16f pin nr 3 lub 4
Image
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Silnik V107 - G135 - Adaptacja? Ustawienia fabryczne? UP

Post autor: PIOTREL »

Dzięki
ODPOWIEDZ