
TPMS - wskaźnik zmiany ciśnienia w oponach
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Jaka pompka i jakie piny to jest w linku do Golfa V ( na pierwszej stronie tego tematu )
i teraz w zależności od tego który rodzaj pompy ESP mamy:
- pompa ESP MK60 - wpinamy się w pin27
- pompa ESP MK60EC1 - wpinamy się w pin35
W przypadku MK60 kabelek wchodzi w pin 27 i łączy się z pinem 13.
W Elsie występuje jeszcze tylko jeden sterownik ale w nim są to odpowiednio piny 41 i 38 - więc coś innego niż MK60EC1 o którym pisał Krzycho
Czyli nic nowego też wybrałbym pin 27 . Co jeszcze mógłbym poradzić. Nastawa wstępna czyli resetowanie to jest podanie na chwilę +12v do pina 27 . A może coś nie tak jest z tym nowym przyciskiem , czy po przyciśnięciu i tylko wtedy pojawia się 12V na pinie 27 . Może obejść na razie przycisk i podać +12V na pin z innego źródła ???
i teraz w zależności od tego który rodzaj pompy ESP mamy:
- pompa ESP MK60 - wpinamy się w pin27
- pompa ESP MK60EC1 - wpinamy się w pin35
W przypadku MK60 kabelek wchodzi w pin 27 i łączy się z pinem 13.
W Elsie występuje jeszcze tylko jeden sterownik ale w nim są to odpowiednio piny 41 i 38 - więc coś innego niż MK60EC1 o którym pisał Krzycho
Czyli nic nowego też wybrałbym pin 27 . Co jeszcze mógłbym poradzić. Nastawa wstępna czyli resetowanie to jest podanie na chwilę +12v do pina 27 . A może coś nie tak jest z tym nowym przyciskiem , czy po przyciśnięciu i tylko wtedy pojawia się 12V na pinie 27 . Może obejść na razie przycisk i podać +12V na pin z innego źródła ???
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
Zrób reset TPMS
1. Włącz zapłon
2. Wejdź w sterownik 03 - Brake Electronics grupa 042 - GO
3. Activate the Basic Setting [ON/OFF/Next] - Done
4. Wyjdź ze sterownika, przytrzymaj ESP+TPMS przez ponad 2 sekundy
5. Jak "gongnie" puść przyciski i Voila!
napisz czy pomogło
1. Włącz zapłon
2. Wejdź w sterownik 03 - Brake Electronics grupa 042 - GO
3. Activate the Basic Setting [ON/OFF/Next] - Done
4. Wyjdź ze sterownika, przytrzymaj ESP+TPMS przez ponad 2 sekundy
5. Jak "gongnie" puść przyciski i Voila!
napisz czy pomogło

pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
nie zaburzają
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- GASIOR997
- Specjalista
- Posty: 587
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
- Auto:: SHARAN 7N2
- Imię:: GASIOR
- Lokalizacja: POLSKA/POLAND
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Podłączyłem TPMS-Czujniki ciśnienia w oponach do pinu 27 w ABS bo tak było napisane w manualu GOLF w zależności od tego który rodzaj pompy ESP mamy:
- pompa ESP MK60 - wpinamy się w pin27
- pompa ESP MK60EC1 - wpinamy się w pin35
Ja wpiłem się w pin 27 i wszystko założyłem chciałem kodować ale zdziwiło mnie jedno. Bo jak przekręcam kluczyk od razu świeci się kontrolka TMPS na czerwono (czyli podświetlenie) a ESP nie . Dopiero się podświetla ESP jak włączę światła. Czy to tak powinno być czy 2 przekaźniki powinny się podświetlać jak przekręcę światła ? Nie chce kodować bo nie chcę nic zepsuć czy u was tak samo jest ?
A na ABS Brakes mam kodowanie 0021190 to jak odejmę 16384 to mam tam zapisać 0004806 ?
http://www.oponeo.pl/artykul/czujniki-c ... ystem-tpms
http://pl.wikipedia.org/wiki/TPMS
Inne samochody VW TMPS:
http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2011 ... onach.html
http://forum.vw-passat.pl/threads/11243 ... ek-Bimbasz
- pompa ESP MK60 - wpinamy się w pin27
- pompa ESP MK60EC1 - wpinamy się w pin35
Ja wpiłem się w pin 27 i wszystko założyłem chciałem kodować ale zdziwiło mnie jedno. Bo jak przekręcam kluczyk od razu świeci się kontrolka TMPS na czerwono (czyli podświetlenie) a ESP nie . Dopiero się podświetla ESP jak włączę światła. Czy to tak powinno być czy 2 przekaźniki powinny się podświetlać jak przekręcę światła ? Nie chce kodować bo nie chcę nic zepsuć czy u was tak samo jest ?
A na ABS Brakes mam kodowanie 0021190 to jak odejmę 16384 to mam tam zapisać 0004806 ?
http://www.oponeo.pl/artykul/czujniki-c ... ystem-tpms
http://pl.wikipedia.org/wiki/TPMS
Inne samochody VW TMPS:
http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2011 ... onach.html
http://forum.vw-passat.pl/threads/11243 ... ek-Bimbasz
Ostatnio zmieniony ndz mar 11, 2012 22:35 przez GASIOR997, łącznie zmieniany 3 razy.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
zmiana ciśnienia na kole MUSI być większa niż 20% żeby zadziałało
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
generalnie nie jest to takie proste, sam algorytm obliczeń jest bardzo ograniczony i jeśli na wszystkich kołach robiłeś tę samą operację to nie miało szansy się aktywować (alarm)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- GASIOR997
- Specjalista
- Posty: 587
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
- Auto:: SHARAN 7N2
- Imię:: GASIOR
- Lokalizacja: POLSKA/POLAND
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Już dzisiaj się dowiedział em ze pomyliłem przewody z kostki ESP bo są 2 takie same niebiesko/szare i dlatego mi się palił TMPS po przekręceniu stacyjki a nie powinien się palić żaden tylko powinny się zapalić po przekręceniu świateł. Nawet próbowałem zakodować zakodowało się wyskoczyła kontrolka TPMS ale nie dało się zrobić regulacji podstawowej . przy trzymaniu ESP i SET na wskaźnikach kontrolka ESP znikała a SET dalej się palił i nie potwierdzał dźwiękiem . Potem zobaczyłem ze pomyliłem przewody z wtyczki ESP bo są w takim samym kolorze 2 przewody szaro/niebieskie PIN3 i PIN5 ale potem zmieniłem i było dobrze
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
czyli miałem nosa
czasem nawet przez telefon mi się udaje pomóc

czasem nawet przez telefon mi się udaje pomóc

pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Witam . Wreszcie też wymęczyłem swojego TPMS-a.
Takie uwagi
na poczatek :
Wtyczka do pomy ABSu może siedzieć ciasno , wiadomo nikt przed nami tam nie zagladał . Trzeba wysunąć zabezpieczenie czarne na jakieś 2 cm do góry . Piszę , żeby uważać .
Nic na siłe ino młotkiem
powoli rozruszać zabezpieczenie aż wyjdzie i wtyczką też trzeba delikatnie poruszyć . Jako , że to to nie ruszane od lat to trzyma wszechobecny pył
drugie na koniec .
Jak już zrobimy kodowanie , nastawę wstępną ABS-u to... trzeba pojechać samochodem , żeby się uzbroił ABS i układ kierownicy ( czytaj znikną żółte lampki ze wskaźnika )
Dopiero wtedy zadziała reset TPMS-a :przyciski ESP+SET na 2 sek = gong
I jak to mówił Jarry ...
Voila!
Takie uwagi
na poczatek :
Wtyczka do pomy ABSu może siedzieć ciasno , wiadomo nikt przed nami tam nie zagladał . Trzeba wysunąć zabezpieczenie czarne na jakieś 2 cm do góry . Piszę , żeby uważać .
Nic na siłe ino młotkiem

drugie na koniec .
Jak już zrobimy kodowanie , nastawę wstępną ABS-u to... trzeba pojechać samochodem , żeby się uzbroił ABS i układ kierownicy ( czytaj znikną żółte lampki ze wskaźnika )
Dopiero wtedy zadziała reset TPMS-a :przyciski ESP+SET na 2 sek = gong
I jak to mówił Jarry ...
Voila!
Ostatnio zmieniony śr kwie 04, 2012 00:44 przez Maciej_F, łącznie zmieniany 2 razy.