Olej VALVOLINE

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
k.rozicki
Posty: 2
Rejestracja: sob paź 25, 2014 18:29
Auto:: Golf V, BLS,2008
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Olej VALVOLINE

Post autor: k.rozicki »

bartez55 pisze:A przypadkiem do bls z dpf nie musi być spełniona norma 507.00?
Według instrukcji musi. Czy olej przy wymianie 30 tys ma jeszcze swoje właściwości smarujące i ochronne jakiekolwiek? Takie wymiany są również przewidziane w instrukcji.
Czy zna ktoś przypadek, że przy zastosowaniu normy 505.01, a taka by była odpowiednia dla BLS gdyby nie dpf, że silnik się rozleciał, albo zauważył jego negatywny wpływ na elementy? Niestety prawda jest taka, że większość VAG po cudownych niemieckich serwisach olejowych co 30 tyś. przy przebiegach w okolicy 200-300 tyś. mamy cyrki z wałkami i popychaczami, niektórzy twierdzą, że również z panewkami, ale do nich jeszcze doszła teoria oszczędności na materiale przy ich produkcji.
Tutaj trzeba skupić swoja uwagę przy doborze oleju, a nie na DPF na którego negatywny wpływ ma wiele czynników: od jakości paliwa, sprawności turbo, szczelności układów dolotowych, stan pompowtryskiwaczy i apetyt auta na olej.
W przypadku dpf olejem przejmowałbym się najmniej, bo to jedna wielka ekologiczna propaganda, jak wymiana co 30 tys, aby zmniejszyć emisje i częstotliwość jego odbiór przy spuszczaniu jako odpad.
Jeżdżę od roku z kablem i monitoruje sobie zapełnienia, 8 procent popiołu po 60 tyś to nie jest dramatyczny wynik. Więcej szkody i ubicie dla DPF robią pompowtryski mające korekty w powyżej 1 niż dobry jakościowo olej z normą 505.01.
Można znaleźć masę informacji o tym, że jak masz dpf jeździj na 507.00, a jak już nie masz to możesz przejść na 505.01 5w40. Co jest wyznacznikiem i źródłem tego typu powielanych teorii?
Może, to że jak w wyszukiwarkach doboru oleju gdy zaznaczymy, że nie ma DPF wskakuje nam już wcześniej niedopuszczalny olej?:)
Jeśli ktoś wymienia DPF to ok, jest to może (według mnie znikomy) jakiś sposób podtrzymania żywotności i pozytywnego wpływu na ekologię.
Każdy kto robił silnik po serwisach olejowych dyktowanych przez instrukcję, pewnie jak ja już dawno do niej nie zajrzał :)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Olej VALVOLINE

Post autor: Muti »

Powiem tak. 507 to olej niskopopiolowy, a popioly same w sobie smarują, a więc smarowanie jest gorsze i tu się zgodzę.

Penrite enviro +5w40 to olej, który jest mid saps(czyli lepiej smaruje) i dodatkowo może być używany w autach dpf. Do niego dodać archoila 9100,ktory podniesie tbn i zmniejszy tarcie.
I w takim wypadku masz najlepsze smarowanie możliwe w aucie z dpf, jednocześnie spełniając wymagania olejowe do Dpf.
Taką kombinację mam zalana u mamy w aucie i jak na razie się sprawdza.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
trial70
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: sob maja 04, 2013 22:35
Auto:: Touran 2,0 BMM DSG 2006
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Olej VALVOLINE

Post autor: trial70 »

Muti, coś ci wyszło z tego wpisu masło maślane....
Jaro-J
Awatar użytkownika
bartez55
____________________
____________________
Posty: 538
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Olej VALVOLINE

Post autor: bartez55 »

k.rozicki pisze:
bartez55 pisze:A przypadkiem do bls z dpf nie musi być spełniona norma 507.00?
Według instrukcji musi. Czy olej przy wymianie 30 tys ma jeszcze swoje właściwości smarujące i ochronne jakiekolwiek? Takie wymiany są również przewidziane w instrukcji.
Czy zna ktoś przypadek, że przy zastosowaniu normy 505.01, a taka by była odpowiednia dla BLS gdyby nie dpf, że silnik się rozleciał, albo zauważył jego negatywny wpływ na elementy? Niestety prawda jest taka, że większość VAG po cudownych niemieckich serwisach olejowych co 30 tyś. przy przebiegach w okolicy 200-300 tyś. mamy cyrki z wałkami i popychaczami, niektórzy twierdzą, że również z panewkami, ale do nich jeszcze doszła teoria oszczędności na materiale przy ich produkcji.
Tutaj trzeba skupić swoja uwagę przy doborze oleju, a nie na DPF na którego negatywny wpływ ma wiele czynników: od jakości paliwa, sprawności turbo, szczelności układów dolotowych, stan pompowtryskiwaczy i apetyt auta na olej.
W przypadku dpf olejem przejmowałbym się najmniej, bo to jedna wielka ekologiczna propaganda, jak wymiana co 30 tys, aby zmniejszyć emisje i częstotliwość jego odbiór przy spuszczaniu jako odpad.
Jeżdżę od roku z kablem i monitoruje sobie zapełnienia, 8 procent popiołu po 60 tyś to nie jest dramatyczny wynik. Więcej szkody i ubicie dla DPF robią pompowtryski mające korekty w powyżej 1 niż dobry jakościowo olej z normą 505.01.
Można znaleźć masę informacji o tym, że jak masz dpf jeździj na 507.00, a jak już nie masz to możesz przejść na 505.01 5w40. Co jest wyznacznikiem i źródłem tego typu powielanych teorii?
Może, to że jak w wyszukiwarkach doboru oleju gdy zaznaczymy, że nie ma DPF wskakuje nam już wcześniej niedopuszczalny olej?:)
Jeśli ktoś wymienia DPF to ok, jest to może (według mnie znikomy) jakiś sposób podtrzymania żywotności i pozytywnego wpływu na ekologię.
Każdy kto robił silnik po serwisach olejowych dyktowanych przez instrukcję, pewnie jak ja już dawno do niej nie zajrzał :)
Ja na szczęście pozbyłem sie dpf i mam święty spokój. A wymiany oleju robie co 15k bo 30k to dla mnie abstrakcja. Żaden olej po tylu km nie będzie miał swoich właściwości. Teraz mam zalany jeszcze 5w30 ale przy następnej wymianie wleje 5w40 albo penrite albo amsoil.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
marek.kowalski672
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pn lut 13, 2017 23:33
Auto:: 1.6Fsi BAG 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Zgierz woj łódzkie
Podziękował: 21 razy

Re: Olej VALVOLINE

Post autor: marek.kowalski672 »

takie pytanko ?
co byscie zaproponwali do 1.6 Fsi?
musze wymienic i nie wiem co wlac?
nie wiem czy mam Dpf?
Awatar użytkownika
bartez55
____________________
____________________
Posty: 538
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Olej VALVOLINE

Post autor: bartez55 »

marek.kowalski672 pisze:takie pytanko ?
co byscie zaproponwali do 1.6 Fsi?
musze wymienic i nie wiem co wlac?
nie wiem czy mam Dpf?
W benzynach nie było dpf.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ