Urwany łeb od śruby 6 biegu
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Urwany łeb od śruby 6 biegu
ok. 5 tys km temu wyskakiwał 6 bieg. Zdjąłęm kapę boczna, sprawdziłem i okazało się, że ściety jest łeb od śruby od 6 biegu a zębatka delikatnie przyszlifowała kapę.
Kupiłem nowe łożysko, nową śrubę, skręciłem wszystko kluczem dynanonemtrycznym tak jak mało być i dzisiaj wracając z nad morza sytuacja się powtórzyła....
Po 5 tys km znów ścięło łeb od śruby od 6 biegu. Co może byc przyczyną?
Kupiłem nowe łożysko, nową śrubę, skręciłem wszystko kluczem dynanonemtrycznym tak jak mało być i dzisiaj wracając z nad morza sytuacja się powtórzyła....
Po 5 tys km znów ścięło łeb od śruby od 6 biegu. Co może byc przyczyną?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
duza szansa ze ta sruba poluzowana juz dalej na jezdzacym aucie nieco sfatygowala gwint w elemencie wkrecanym. Trzeba by sprobowac wkrecic taka srube na klej go gwintow juz nie pamietam chyba niebieski i dowalic mocniejszym niutem niz to co przewidywala fabryka.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
Dokładnie tak jak piszesz Paweł. Ja to przerabialem w T4. Po podaniu kleju(czerwonego) na gwint auto zrobiło już ponad 30 tyś km i jeździ bez problemu.zapodaj kolego klej i dokręć ciut większym niutonem żeby nie przesadzić
wystukane z garażu z kluczem w ręku
wystukane z garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
Marcyb3 ale u ciebie także urwało łeb od śruby, czy po prostu odkręciła się śruba?
Ja użyłem niebieskiego kleju dodatkowo na gwint przy wkręcaniu. Śruba cała jest wkręcona, jedynie łeb odpadł tak samo jak poprzednio.
Z tego co pamiętam
M 8: 30 Nm i obróciłem dodatkowo o 90°
Ja użyłem niebieskiego kleju dodatkowo na gwint przy wkręcaniu. Śruba cała jest wkręcona, jedynie łeb odpadł tak samo jak poprzednio.
Z tego co pamiętam
M 8: 30 Nm i obróciłem dodatkowo o 90°
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
Kolego zapytam akurat bo jestem na etapie własnie zmiany na taką skrzynie.
Wiesz może jaki masz model skrzyni? masz na wlepce w bagażniku lub w książce na naklejce.
i co najważniejsze na 6 biegu przy 100km/h i 120km/h jakie masz konkretnie obr silnika/.
Wiesz może jaki masz model skrzyni? masz na wlepce w bagażniku lub w książce na naklejce.
i co najważniejsze na 6 biegu przy 100km/h i 120km/h jakie masz konkretnie obr silnika/.
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
Dexter pytanie bardziej na priv.dexter23pl pisze:Kolego zapytam akurat bo jestem na etapie własnie zmiany na taką skrzynie.
Wiesz może jaki masz model skrzyni? masz na wlepce w bagażniku lub w książce na naklejce.
i co najważniejsze na 6 biegu przy 100km/h i 120km/h jakie masz konkretnie obr silnika/.
Skrzynią GQG obroty przy 100 km/h ok 2900. Jak złoże skrzynie to mogę dokładniej napisac
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
U mnie była tylko odkrecona. Ale dlatego że szybko się zorientowałem że trzeba robić już to. Niebieski klej jest słaby. Spróbuj czerwonyandrz3j pisze:Marcyb3 ale u ciebie także urwało łeb od śruby, czy po prostu odkręciła się śruba?
Ja użyłem niebieskiego kleju dodatkowo na gwint przy wkręcaniu. Śruba cała jest wkręcona, jedynie łeb odpadł tak samo jak poprzednio.
Z tego co pamiętam
M 8: 30 Nm i obróciłem dodatkowo o 90°
wystukane z garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
Tylko że ja nie mam problemu z odkręcającą się śrubą, tylko z urwanym łbem od śruby, równo z ośką. Śruba nie poluzowała się, nie wykręciła wogóle.marcyb3 pisze:U mnie była tylko odkrecona. Ale dlatego że szybko się zorientowałem że trzeba robić już to. Niebieski klej jest słaby. Spróbuj czerwonyandrz3j pisze:Marcyb3 ale u ciebie także urwało łeb od śruby, czy po prostu odkręciła się śruba?
Ja użyłem niebieskiego kleju dodatkowo na gwint przy wkręcaniu. Śruba cała jest wkręcona, jedynie łeb odpadł tak samo jak poprzednio.
Z tego co pamiętam
M 8: 30 Nm i obróciłem dodatkowo o 90°
wystukane z garażu z kluczem w ręku
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
Znakiem tego jest jakis inny problem z plaskoscia przylegania tej sruby. To kolo zebate w tej osce siedzi dosc ciasno czy raczej luz jest. Jeszcze przed dokreceniem sruby oczewiscie. Na srubie jaka twardosc jest wybita 10.9 czy 12.9 ?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
Miałem na zapasie jedną oryginalna. Śruba wymieniona.
Właśnie skończyłem naprawę. Jestem po jeździe próbnej. Jak znów pęknie to będzie problem.
Może ktoś sprawdzić czy aby faktycznie taką siłą jak pisałem trzeba dokręcać. Szczegolnie chodzi mi o ten dodatkowy kat 90 stopni.
M 8: 30 Nm i obróciłem dodatkowo o 90° (wydaje mi się to dość sporo 90 stopni)
Właśnie skończyłem naprawę. Jestem po jeździe próbnej. Jak znów pęknie to będzie problem.
Może ktoś sprawdzić czy aby faktycznie taką siłą jak pisałem trzeba dokręcać. Szczegolnie chodzi mi o ten dodatkowy kat 90 stopni.
M 8: 30 Nm i obróciłem dodatkowo o 90° (wydaje mi się to dość sporo 90 stopni)
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
w elsa niekiedy głupoty piszą...
no ale jest tyle rożnych śrub że mogą gafę strzelić.
no ale jest tyle rożnych śrub że mogą gafę strzelić.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
Tez mi sie wydaje ze dosc mocno dokrecone to zostalo jak na M8. Skombinuj srube 12.9 i na taka przykrec.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Urwany łeb od śruby 6 biegu
Byłem dzisiaj na wyścigach "Supermoto" w Poznaniu i rozmawiałem z jednym mechanikiem od motocykli. (Spec w swoim fachu). Stwierdził, że jego zdaniem winna jest siła dokręcania śruby a dokładniej kąt 90 stopni. Jego zdaniem dociągania tej śruby(miałem taką ze sobą) o kąt 90 stopni powoduje zrywanie łba i że jego zdaniem jest błąd w Elsie. Podał mi niemiecką tabele dokręcania śrub i zalecił dociągnąć tą śrubę siłą 40 Nm i użyć kleju do śrub. Ten co mam niebieski Loctite (średni) jak najbardziej się nadaje.
Także jak znów się zerwie smaruję klejem i dociągania max 40 Nm.
Także jak znów się zerwie smaruję klejem i dociągania max 40 Nm.