Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3419
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: spacewalker »

KUNDA pisze: Mam namiar na gościa z kompem co mi to usunie, czy skalibruje.
no i po temacie.
KUNDA
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2017 20:25
Auto:: TOURAN 2.0 TDI 2004
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: KUNDA »

Na początku byłem na kompie i pokazało, że czujniki są walnięte, wymieniałem sprężyny w tyle i potrzebna była geometria. Nie wspomnę po raz drugi, ze jak go kupiłem to kiera była krzywo i ściągał w prawo. Po geometrii po włączeniu stacyjki pali się na czerwono, potem na żółto kierownica na liczniku. Piastę już kupiłem, podjadę zmienić i zobaczę co się wtedy będzie działo, bo cały czas się pali trakcja i abs. Niby od tego czytnika magnetycznego w piaście. Usunę te błędy z trakcji i abs, potem ogarnę kalibracje.
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: dexter23pl »

cytując
KUNDA pisze:Koledzy, mam problem. Pacjent Vw Touram 2.0 tdi. Po geometrii zapaliła się kierownica na liczniku, wspomaganie ciężej chodzi, nie wspomnę, ze wymieniłem już czujniki tylne, oba. Pali się kontrola trakcji. Mechanik stwierdził, że winę ponosi elektromagnetyczny pierścień odczytu abs. Co mam zrobić.
rozwijanie tego tematu jest bez sensu. Ponieważ teraz jest napisane ....
KUNDA pisze:Na początku byłem na kompie i pokazało, że czujniki są walnięte, wymieniałem sprężyny w tyle i potrzebna była geometria. Nie wspomnę po raz drugi, ze jak go kupiłem to kiera była krzywo i ściągał w prawo. Po geometrii po włączeniu stacyjki pali się na czerwono, potem na żółto kierownica na liczniku. Piastę już kupiłem, podjadę zmienić i zobaczę co się wtedy będzie działo, bo cały czas się pali trakcja i abs. Niby od tego czytnika magnetycznego w piaście. Usunę te błędy z trakcji i abs, potem ogarnę kalibracje.
TO nie świecił się abs na liczniku wczesniej ? i wspomaganie. .,.. cuda.
KUNDA
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2017 20:25
Auto:: TOURAN 2.0 TDI 2004
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: KUNDA »

Czujniki nie nie mają, wymieniłem, bo były uszkodzone. Wymieniłem sprężyny, bo jedna była pęknięta. zalecili geometrię, to wszystko. po geometrii zapaliła się ta kiera na liczniku i się pali.

-- N sie 27, 2017 19:28 --

Czujniki nie nie mają, wymieniłem, bo były uszkodzone. Wymieniłem sprężyny, bo jedna była pęknięta. zalecili geometrię, to wszystko. po geometrii zapaliła się ta kiera na liczniku i się pali.

-- N sie 27, 2017 19:33 --

Do Dextera, po pierwszym podpięciu ABS się palił i kontrola trakcji, kiera się nie paliła, chodziła idealnie, kręciłem jednym palcem. Po geometrii chodzi ciężko, nie odbija, tak jakby na pół gwizdka.
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: turek »

KUNDA pisze:Na początku byłem na kompie i pokazało, że czujniki są walnięte, wymieniałem sprężyny w tyle i potrzebna była geometria. Nie wspomnę po raz drugi, ze jak go kupiłem to kiera była krzywo i ściągał w prawo. Po geometrii po włączeniu stacyjki pali się na czerwono, potem na żółto kierownica na liczniku. Piastę już kupiłem, podjadę zmienić i zobaczę co się wtedy będzie działo, bo cały czas się pali trakcja i abs. Niby od tego czytnika magnetycznego w piaście. Usunę te błędy z trakcji i abs, potem ogarnę kalibracje.
Czyli czujniki były sprawne(bo rozumiem błąd jaki był jest nadal po wymianie czujników) a trzeba było wymienić tylko piastę,wymiana sprężyn zawieszenia i geometrie zalecili i spier..lili :omatko:
Daj sobie spokój z tym warsztatem (zaorać i trawe posiać albo chwasty nie sobie rosna :mrgreen: ) 9na10 forumowiczów by to ogarnęło w jeden dzień bez stresu i pewnie 5 razy taniej
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4957
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: wesol »

Sto razy trzeba mowic ze generalnie czujniki abs nie maja nic do wspomagania. Chyba ze chcesz mi udowodnic ze z powodu awarii kabloteki od piasty badz samego czujnika na piascie jeszcze nie bedziesz mial moze hamulcow.
Ale to fakt ze udales sie do mechanikow ktorzy ogarniali jeszcze jako tako golfa 3. Wyzej nie powinni sie zabierac.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
zutjan
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: pt gru 26, 2014 22:08
Auto:: VW Touran 1,6 MPI,2004r.
Imię:: Janek
Lokalizacja: Letterkenny Ireland/Pila Pl
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: zutjan »

Kunda zmień mechaniora on nie ma pojecia o samochodach, co najwyżej zna się trochę na mechanice rodem z dwudziestego wieku, ale już wtedy były systemy /sterowniki/montowane w seryjnych autach. Od łaczyli aku i jest problem z kontrolkami, prosta sprawa j.w .
Poczytaj, i za jakiś czas sam się przekonasz,że wszystko jest tu opisane przez kolegów znających się w takim czy innym temacie i to bez interesownie przekazują swoją wiedzę na tym forum.
Janek
KUNDA
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2017 20:25
Auto:: TOURAN 2.0 TDI 2004
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: KUNDA »

Witam koledzy, skończyłem walkę z kontrolką kierownicy na liczniku. Przypomnę, że paliła się kontrolka kierownicy, czyli czujnik skrętu kierownicy, abs i esp. Po wymianie piasty, zgasł abs, samoczynnie. Wczoraj biegałem trochę po forum i dopatrzyłem się jednego szczegółu. Jeden z kolegów opisał, że zbyt niski stan powietrza w kołach, czujnik abs to źle odczytuje i podaje brednie do kompa. Miałęm 2.1 atm, jeżdzę sam. Doczytałem się, że musi być minimum 2,4 atm. Wpompowałem tyle i po kilku skrętach prawo, lewo, prawo, lewo, kontrolka zgasła i kiera chodzi jak dawniej. Czyli jednym paluszkiem. Dwa buble- kontrolki mam z głowy. Zostaje świecąca trakcja, ma ktoś jakiś pomysł na to. Z góry dziękuję za podpowiedź. KUNDA.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4957
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: wesol »

No wiekszej bzdury nie slyszalem. Od powietrza w kolach piasty mu zle odczytuja. Bzdura tygodnia.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: turek »

KUNDA pisze:Miałęm 2.1 atm, jeżdzę sam. Doczytałem się, że musi być minimum 2,4 atm. Wpompowałem tyle i po kilku skrętach prawo, lewo, prawo, lewo,
To upuść teraz do 2.0 i zobaczysz co pomogło powietrze czy kręcenie :mrgreen:
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: yox »

KUNDA pisze:Zostaje świecąca trakcja, ma ktoś jakiś pomysł na to...
... tak ja mam ;) zrób chłopie pełny autoscan auta i zamiesć go w odp. temacie, wtedy może ktoś pomoże :)
KUNDA
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2017 20:25
Auto:: TOURAN 2.0 TDI 2004
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: KUNDA »

WESOL, może i bzdura tygodnia :omatko: :brawa: , ale zadziałało i tyle. Jeździłem z tą kontrolką tydzień i kręciłem sterem dużo razy i nic. Może to dla co po nie których jest dziwne, ale ma wpływ.
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: turek »

alexander.p pisze:u mnie zadziałało, ruszenie autem i kilka skrętów kierą.
:oki:

Dwa posty po twoim pierwszym i masz rozwiązanie, a czujniki abs można przemierzyć, piaste wzrokowo sprawdzić,jakiś normalny mechanik bez problemu sprawdzi spuchła czy nie, więc co tu więcej kombinować :sorry:
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: yox »

... wybacz ale jak wymyślasz nową "teorię względności" to takie są reakcje ;) tu masz rozwiazanie braku wspomagania, poprostu nieświadomie wykonałeś "Steering Stop Adaptation" ;) ("kręcenie kierą") dlatego kontrolka zniknęła i wspomaganie "wróciło", na przyszłosć po każdorazowym odłaczeniu aku wykonaj ta czynność:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02546 inaczej znowy, będziesz tydzień jezdził ze wspomaganiem na pół-gwizdka...

... ja posprzątam trochę, a TY nie "krzycz" na przyszłość :)
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: dexter23pl »

Koniec tematu ,
Temat wyczerpany.
:piwo: :omatko:
ODPOWIEDZ