GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
armandobond
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 02, 2016 18:23
Auto:: 1T3 1.6 TDI 2012
Imię:: Robson
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 1 raz

GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: armandobond »

Witam, stosował ktoś gumy usztywniające w sprężyny? Pytam, bo mój touran jest strasznie miękki z tyłu i na zakrętach jest wrażenie jakby tył chciał zwiać. Na TVN Tur w 101 napraw gość wstawił i auto poszło o 3 cm do góry i było sztywniejsze.
Awatar użytkownika
wujo_sam
Specjalista
Posty: 547
Rejestracja: śr kwie 02, 2014 22:48
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: to tu to tam :)
Podziękował: 68 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: wujo_sam »

Tak. Ja mam w swoim. Chyba 10 pln sztuka płaciłem w PL.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Lewik
Zaawansowany
Posty: 404
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
Auto:: BKC 1,9
Imię:: Darek
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: Lewik »

a zawieszenie to masz w dobrym stanie skoro tył chce ci zwiać na zakręcie?
seryjne zawieszenie i tak uważam ,że jest sztywne i "twardawe" jeżeli jest wszysko ok - takie jest moje zdanie
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: swimmer »

tez bym się skupił na tym, czy tylna zawiecha jest OK, bo to że np przechodzi przegląd to jeszcze nie znaczy jest wszystko dobrze.
dla mnie jazda pustym touranem to trochę jak taczka, z uwagi na sztywność i nigdy nie miałem problemu z uciekającym tyłem, raczej z przód ma tendencje do wyjeżdżania.
Awatar użytkownika
wujo_sam
Specjalista
Posty: 547
Rejestracja: śr kwie 02, 2014 22:48
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: to tu to tam :)
Podziękował: 68 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: wujo_sam »

No ja założyłem ze względu na częste podróże zaladowanym " po dach "+ box lub rowery na haku. Skoro tak się dzieje u ciebie to zrób jak koledzy pisali wcześniej. Masz 5 czy 7 ?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: marcyb3 »

Wymień amortyzatory i wtedy zobaczysz że nie potrzebne są żadne gumy usztywniające

wystukane z garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Awatar użytkownika
Zarzyk2
Początkujący
Posty: 40
Rejestracja: wt lut 14, 2017 11:22
Auto:: Vw Touran 2004 AVQ
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: Zarzyk2 »

żadne gumy, kiedyś miałem w innym aucie przez chwile, ale tylko dla tego że sprężyny i i amortyzatory były bardzo wysłużone. wymień co Koledzy piszą i będzie dobrze.
jest:
VW T5 Shuttle
VW Caddy mk1
VW Touran
Smart for two - sztuk dwie :)
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: swimmer »

wujo_sam pisze:częste podróże zaladowanym " po dach "+ box lub rowery na haku
no tak - ostatnio jechałem naprawdę załadowanym autem- box 450l, dwa rowery, bagażnik po dach i rodzinka 2+2. jechało się jak krążownikiem :D ale na wybojach nie dobijał, co mnie aż zdziwiło.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: wesol »

to chyba trzeba jakies springi dobrac z grubszego drutu juz na przyszlosc.
Ostatnio zmieniony czw paź 12, 2017 10:51 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: swimmer »

wesol pisze:to chyab trzeba jakies springi zobrac z grubszego drutu juz na przyszlosc.
nie ma takiej potrzeby.
kupić sprężyny odpowiednio do wersji (5 lub 7), ale jak ucieka to raczej amorki.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: wesol »

A jakie sa roznice w sprezynach 5 i 7 odobowych? Rozumiem ze 7 sa mocniejsze tak? Choc w sumie mniej bagazu bierze taki 7 osobowy. Dmc jest rozne w tych wersjach? Chyba jednak zeby bylo konkretnie to trzeba moze dopasowac jakas sprezyne od paska w kombi.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
alcest
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
Imię:: Radek
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: alcest »

Panowie,
ja mam podobnie jak autor posta. U mnie od 3miesięcy siedzą nowe SASCH-e i nie pomogło, no może minimalnie. Sprężyny całe. Dodatkowo wymieniłem łącznik stabilizatora lewy (był wybity) teraz przymierzam się do wymiany z drugiej strony + dodatkowo te gumki na stabilizatorze polecą ale czy to pomoże? Z tyłu na dużych wybojach słyszę lekkie dobicie z jednej strony, jednak najgorsze jest to uciekanie du...py przy wchodzeniu w zakręt. Także amory to nie wszystko.
A okresowe badania to wszyscy wiemy że jest kanał, przed zmianą amory trzymały chyba 70%, nowe 75%. Ja nigdy w to nie wierzyłem bo z wylanym amorem w polo z 97' pojechałem i wyszło 73% :hahaha:
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: turek »

Sprawdź sobie tuleje w wahaczu wzdłużnym L+P 1T0 505 223/4
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: swimmer »

alcest pisze:Panowie,
ja mam podobnie jak autor posta. U mnie od 3miesięcy siedzą nowe SASCH-e i nie pomogło, no może minimalnie. Sprężyny całe. Dodatkowo wymieniłem łącznik stabilizatora lewy (był wybity) teraz przymierzam się do wymiany z drugiej strony + dodatkowo te gumki na stabilizatorze polecą ale czy to pomoże? Z tyłu na dużych wybojach słyszę lekkie dobicie z jednej strony, jednak najgorsze jest to uciekanie du...py przy wchodzeniu w zakręt. Także amory to nie wszystko.
A okresowe badania to wszyscy wiemy że jest kanał, przed zmianą amory trzymały chyba 70%, nowe 75%. Ja nigdy w to nie wierzyłem bo z wylanym amorem w polo z 97' pojechałem i wyszło 73% :hahaha:
badanie amortyzatora na stacjach diagnostycznych robi się metodą EUSAMA.
w tym badaniu 100% to pełna sztywność - czyli gdybyś miał rurę zamiast amortyzatora.
dlatego też wjeżdżając z nowymi amortyzatorami masz wynik np 75%.
nie jest to najlepsza metoda bo zarówno sprężyny jak i ogumienie podbija rzeczywistą sprawność amortyzatorów.

jak robiłeś gumy na stabilizatorach z jednej strony, to zrób tez z drugiej a na końcu zbieżność.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4946
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: GUMY USZTYWNIAJĄCE W SPRĘŻYNY

Post autor: wesol »

zadne amorki nowe nic nie dadza i auto nie bedzie stalo wyzej. amorek to mechanizm tlumienia rozbujanego auta i na wysokosc nie ma komoletnie wplywu. Wysokosc i skok karoserii przy np wjezdzie w dziure to odpowiada sprezyna. Bedzie z grubego drutu super twarda to auto raz ze przy zaladowaniu po dach siadzie moze z 2 cm to jeszcze przy wjezdzie w dziure auta ugnie sie moze o kolejny centymetr.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ