Jusand pisze:A ktoś z was domawial app-connect po odebraniu? Ile to kosztuje? Bo ja odd swojego dilera nie mogę się dowiedzieć, już 2 miesiące mi ofertę przygotowuje.
Witaj,
ja po roku użytkowania domówiłem App Connect. Wczoraj mi go wgrali. 1250 zł wraz z robocizną.
Domówiłem, ponieważ mam bardzo ciekawe wyposażenie auta. Mam prawie wszystko co można mieć, ale nie mam NAVI (Radio Discovery Media).
Taki dziwny Highline super wypasiony... , Ledy Top, Ledy z tyłu, masaże w fotelach, rolety, pakiety bagażnik i zimowe, dopłacane felgi....190 PS, a NAVI brak.
No ale taki był i taki został wzięty.
App Connect połączył się z iPhone bez żadnego problemu. Co jednak ciekawe, na wyświetlaczu pojawia się tylko pięć ikonek (Telefon/Mapy/Wiadomości/Odtwarzanie/Volkswagen)
Ktoś z Was orientuje się może czy tak ma być ? A jakieś YouTube i inne aplikacje ?
(nie mam Car Net i czegoś tam jeszcze nie mam)
Hmm...
to chyba na tyle jak na drugi post.
Będę testował i zdawał relacje.
Pozdrowionka.
Załączniki
Ostatnio zmieniony czw paź 12, 2017 09:02 przez Danielson, łącznie zmieniany 3 razy.
jak już napisałem przedstawiając się na forum, stoję przed potrzebą zakupu samochodu dla rodziny 2+3. Dotąd, poza moim pierwszym samochodem, jeździłem głównie dużymi sedanami lub kombi (kolejno Golf III, Volvo V70, Audi A6, Toyota Avensis, Opel Insignia, Infinity M37S) bo cenię sobie dynamikę prowadzenia, komfort i ciszę w podróży. Wszystkie dotychczasowe samochody były kupione jako używane lub służbowe, ale z racji na to, że rodzina 2+3 wymusza odpowiedni tym pojazdu, myślę że czas na zakup czegoś nowego, z czym zostanę na dłużej. Zależy mi na silniku benzynowym (roczny przebieg koło 15k km) i skrzyni automatycznej (niesamowita wygoda).
Na placu boju zostały Citroen C4 Grand Picasso, Ford S-Max i właśnie VW Touran. Citroen najtańszy, podoba mi się jego wygląd zewnętrzny i przestrzeń wewnątrz. Na minus ergonomia, tanie miejscami materiały oraz w szczególności wybór silników: 165-konny 1.6 THP to bardzo awaryjna konstrukcja, a 120-konny 1.2 puretech jest za słaby. Ford duży na zewnątrz, ale wewnątrz nie większy od Tourana czy C4, nie podoba mi się też design wewnątrz i użyte tam materiały (konsola środkowa jak wieża stereo z chińskiego marketu) oraz znowu silnik: 160-konna benzyna tylko w manualu, 240-konna droga i paliwożerna: 180-konny diesel przy tak ciężkim samochodzie ma osiągi i spalanie praktycznie jak 1.2 benzyna w citroenie, a kosztuje znacznie więcej.
Wygląda na to, że na placu boju zostaje Touran. Kompaktowy na zewnątrz, dostatecznie duży wewnątrz; podoba mi się projekt wnętrza, materiały, praktyczność, jak i paleta silników benzynowych. Dobrze się przygotowałem, odbyłem jazdę testową i konfiguracja jaką sobie upatrzyłem to:
• Highline
• 1.8 TSI DSG
• Lakier czarna perła / szary
• Pakiet R-line external
• Felgi 18” Marseille / 17” Salvador
• Pakiet business: LED (top), radio composition media, alarm
• Kamera cofania
• Pakiet lusterka
• Pakiet Top
• Trzeci rząd siedzeń
• Poduszki powietrzne z tyłu
• Car-Net (zamiast nawigacji)
• Easy Open
• Czujniki parkowania z przodu i tyłu
Dodatkowo rozważam także poniższe i tu mam najwięcej pytań, które umieszczam poniżej:
• Fotele ergoActive
• Zintegrowane foteliki dziecięce
• Pakiet zimowy
• Dynamic Light Assist
• Pakiet cargo
• Zawieszenie adaptacyjne DCC
• Safe+ 80k / 2 dodatkowe lata
• Pakiet innowacyjny: Kamera cofania, Pakiet lusterka, Side assist, Line assist
Pytania:
- fotele ergoActive – czy są faktycznie wygodniejsze dla osoby przeciętnego wzrostu (180cm) niż zwykłe TopKomfort? Nigdy nie czułem problemu z długością siedzisk z żadnym samochodzie, ale zależy mi na dobrym wyprofilowaniu oparcia w odcinku lędźwiowym, bo często plecy potrafią mi doskwierać przy dłuższych podróżach. Czy regulacja w odcinku lędźwiowym w zwykłych fotelach TopKomfort jest gorsza od tej w ergoActive? Dodatkowo mam złe doświadczenia z siedzeniami w VAG (co prawda z dzisiejszej perspektywy starymi konstrukcjami jak Golf III, Audi A6 B5) i wiem, że wygodny fotel to podstawa. Masaż w siedzeniu chyba raczej by mnie rozpraszał niż relaksował, ale może się mylę.
- zintegrowane foteliki dziecięce – przy dzieciach 8l + 11l + 0l wydają się czymś fajnym, bo jak najstarsze dziecko wyrośnie, to akurat najmłodsze zajmie jego miejsce. Razem z kurtynami i poduszkami bocznymi z tyłu powinna powstać wygodna i bezpieczna przestrzeń do przewozu dzieci. Ktoś korzystał lub chociaż analizował temat? Ktoś wie, czy VW daje wtedy standardowe zagłówki oprócz tych ze zintegrowaną osłoną boczną, a jeśli tak, to czy wymiana jest prosta czy skomplikowana? Na koniec, czy taka osłona wpływa na składanie foteli – zakładam, że tak przy próbie ich kompletnego złożenia, ale bardziej mnie interesuje wpływ na odchylanie foteli przy próbie zajęcia miejsca z w trzecim rzędzie z tyłu.
- kamera cofania – czy pokazuje linie toru jazdy adekwatnie do skrętu kół?
- pakiet innowacyjny - czy warto zamiast kupowania oddzielnie kamery cofania i pakietu lusterka dołożyć prawie 2.5k i kupić pakiet innowacyjny? Aktualnie mam w Infiniti odpowiedniki line assist i side assist i akurat line assist bardziej mnie irytuje niż wspiera, bo brzęczy jak tylko np. próbuję wyjrzeć ze swojego pasa ruchu przed ciężarówkę przede mną. Może jednak line assist w połączeniu z ACC daje już przedsmak autonomicznej jazdy i np. przy wakacyjnym wypadzie przez 1500km może odciążyć skutecznie kierowcę? Cenię sobie za to w trasie i na jezdniach wielopasmowych side assist, pamiętam w życiu ze dwa razy kiedy nie miałem jeszcze tego asystenta i jak jakiś samochód ukrył mi się w martwym polu i mało brakowało do przycierki czy nawet czegoś poważniejszego.
- zawieszenie adaptacyjne DCC – niektórzy testerzy piszą, że jest fantastycznie komfortowe na dziurawych drogach, ja jednak na jeździe próbnej Touranem z felgami 18” i ze zwykłym zawieszeniem nie miałem mu nic chyba do zarzucenia nawet na gorszych nawierzchniach. Ktoś ma lub chociaż testował i widzi sens w zawieszeniu DCC?
- Dynamic Light Assist – po tym co przeczytałem w tym temacie, wydaje mi się, że same TOP led to zaledwie połowa sukcesu, bo nie świecą zbyt daleko. Mam rację?
- pakiet zimowy – czy przy przedniej szybie ogrzewanej warto brać ten pakiet? Czy przy tapicerce nie-skórzanej ogrzewanie foteli się przydaje?
- ogrzewana przednia szyba – czy widać druciki, czy ogrzewanie odbywa się jakoś inaczej?
- pakiet cargo – czy dobrze zrozumiałem, że nawet w wersji wyposażenia Highline bez tego pakietu (lub pakietu 230V) nie będę miał światła w bagażniku poza słabymi diodami pod dachem? Czyli innymi słowy, trzeba brać?
- czy warto brać rozszerzoną gwarancję, np. do 4 lat i 80k km? 1600zł to nie tak dużo, gdyby miały wyjść jakieś problemy.
Przepraszam za długą formę, ale chyba już tylko te kilka kwestii dzieli mnie od podjęcia decyzji :-)
Uff ależ zadał pytań jak na zaliczeniu półrocznym
W układzie rodziny 2+3 to trzeci rząd siedzeń to mus .
Na niektóre ci opowiem . Przesiadłem się z Tourana na Alhambre . Dlaczego? Bo dzieci rosną .
Foteliki zintegrowane to świetna sprawa ( możesz domówić tylko 1 ) . Ale 8-latek to już może siedzieć normalnie a noworodek musi jeździć w specjalnym foteliku - jeszcze nie tym zintegrowanym . Już znalazłem w instrukcji o fotelikach zintegrowanych: Zgodniez normą ECE-R 44 zintegrowany fotelik może być używany przez dzieci z Grupy 2 (15-25kg) i Grupy 3 (22-36 kg)
Fotelik -część siedzisko podnosi się bardzo łatwo do góry .
Dodatkowy zagłówek to elemet faktycznie dodatkowy .. Wyciągasz zagłówek pdstawowy - nakładasz na druty zagłowek ''rogal '' i składasz razem w oparcie . Może to głupio wygląda ale jest super zabezpieczeniem na boki .
Jeszcze a propos wsiadania na 3ci rząd . Nie wiem jak trudniej odchyla się fotel 2-go rzędu z założonym ''rogalem'' ale i tak w touranach 1T5 zmienono koncepcję odsuwania i odchylania tego fotela . To i tak wsiadanie jest o niebo łatwiejsze niż w starszej wersji składnia fotela .
Ostatnio zmieniony pn paź 16, 2017 15:48 przez Maciej_F, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej_F,
dzięki za wyjaśnienie kwestii foteli. U mnie dzieci raczej drobne, więc sam wiek w ich wypadku to niewystarczający parametr. Wedle zmienionych przepisów to już nie wiek, a wzrost i waga decydują. Starsza córka mimo 11 lat ma 135cm i jakieś 25kg, więc jeszcze ze dwa-trzy lata pojeździ zanim osiągnie 150cm. Młodsza ma ma 8 i 125cm, więc tym bardziej. Najmłodsze w drodze dopiero i na pewno do jakichś 4-5 lat będzie będzie fotelik isofix montowany na środku. Potem będzie zmiana i najmłodsze przeskoczy na zintegrowany fotelik, a najstarsza w środek.
Na alhambrę patrzyłem, ale to już kolos jest a i lata słuszne ma ta konstrukcja. Planuję wziąć Tourana na jakieś 4 lata i potem zdecydować czy czy potrzeba jest zmiana na coś większego.
Yoga pisze:Maciej_F,
Na alhambrę patrzyłem, ale to już kolos jest a i lata słuszne ma ta konstrukcja. Planuję wziąć Tourana na jakieś 4 lata i potem zdecydować czy czy potrzeba jest zmiana na coś większego.
No to długo jeszcze wykorzystacie 2 foteliki zintegowane . A potem jak znalazł przy sprzedaży . Pamietaj , że takie dzieciobusy to kupują rodziny rozwojowe .
No cóż ale jak dzieciaki cię przerosną to tylko Alhambra / Sharan 7N ma pełnoprawny trzeci rząd siedzeń . No ale niektóre z odpowiednimi dokumentami już się pchają do kierownicy .
P.S. Masz jeszcze kawałek instrukcji z Alhambry o fotelikach . Alhambra Sharan Touran ..... to jeden i ten sam pies z niektórymi rozwiązaniami .
Maciej_F pisze:
P.S. Masz jeszcze kawałek instrukcji z Alhambry o fotelikach . Alhambra Sharan Touran ..... to jeden i ten sam pies z niektórymi rozwiązaniami.
Dzięki wielkie, przekonuję się do tego rozwiązania coraz mocniej!
Yoga- masz identyczne rozważania jak ja Też oglądałem C4 i Forda i miałem identyczne odczucia co do silnika w Cytrynce i materiałów w Fordzie. W końcu wybrałem Tourana 1.8 TSI z DSG...Wyposażenie też wybrałem podobne...
Odnośnie przedniej podgrzewanej szyby to druciki są widoczne.
Co do podgrzewanych foteli przy zwykłej tapicerce to jak dla mnie fajna rzecz. Sam posiadam i sobie chwalę, a jeszcze bardziej doceniam podgrzewany wieniec kierownicy, gdyż nie lubię prowadzić pojazdu w rękawiczkach a jak przyjdzie -20 to jest rewelacja.
Jakbym miał jeszcze raz konfigurować to raczej zamiast powyższych opcji wybrałbym Webasto. Trochę drożej ale chyba bardziej przydatne.
Co do rozszerzonej gwarancji to powiem tak, jak zamierzasz użytkować pojazd długo to warto mieć komfort psychiczny i skorzystać z tej opcji, ja wywalczyłem ją w kosztach zakupu gratis więc trzeba tylko dobrze ponegocjować.
Yoga:
- Ergo Active: warto moim zdaniem wziąć, jak sam zauważyłeś fotele w starszych VW były niewygodne (wiem jako właściciel Passata B5 FL), największą różnicę oprócz wyprofilowania daje wysuwane siedzisko,
- zintegrowane foteliki: ja nie mam, mam 3 dzieciaków, bliźniaki często się kłócą gdzie kto ma siedzieć, można zamówić 2 foteliki a nie 3 więc dla świętego spokoju nie wybrałem. Rozwiązanie świetne (koleżanka ma w fordzie Galaxy ale narzekała że nie ma miejsca na zagłówki, wymieniasz je i musisz tachać do garażu), przy takim przedziale wiekowym jak ty masz poleciłbym,
- podgrzewana szyba: przy mgle druciki są doskonale widoczne i przeszkadzają...
- pakiet zimowy: auto mam garażowane, ale podgrzewane fotele i kiera przy takiej zmiennej aurze są moim ulubionym dodatkiem,
- Dynamic Light Assist: tu miałem największą zagwozdkę przy konfiguracji... Auto mam na krótkie trasy więc zrezygnowałem z tego dodatku. Nie wiem jak działa w VW, w demówkach brak było aut z tym dodatkiem, DLA miałem w BMW X5 i denerwowały mnie w przypadku dużej ilosci reklam przy drodze bo oślepiało, więc lepiej jak znajdziesz VW z DLA i sam sprawdzisz...
- pakiet innowacyjny: mam DCC, czujniki cofania i kamerę, po mieście jeżdżę mało, na autostradzie na trasie wakacyjnej DCC jest genialne, line assist jak sam zauważyłeś bardziej denerwuje niż pomaga, nie chciałem go; co do kamerki tylnej, to przy tej cenie samochodu mogłaby mieć lepszą rozdzielczość, plus za jej spryskiwacz,
- Easy Open: przy tachaniu wózka do bagażnika super rzecz,
- Car net/ widok ze smartfona na ekranie: mapy Google+ Yanosik+Spotify i sterowanie głosowe działą bardzo dobrze, przy obecnych cenach netu w telefonie uważam że to lepsze niż przepłacanie za navi fabryczną...
- pakiet Cargo: w bagażniku brakuje oświetlenia, lampki na górze są za słabe ale lepiej wziąć gniazdo 220v + oswietlenie. Przy wózku dziecięcym siatka z rurkami do Cargo przeszkadza i od razu ją wyjmiesz.
-
Rabat jaki wynegocjowałem byl lekko poniżej 10 000, dodatkowo pakiet przeglądów +safe. Generalnie rabaty sąsłabsze niz na Passata. Z wyposażenia:warto wziasc siatke oddzielajaca bagaznik od siedzen, w pakiecie rodzinnym sa rolety i nic nie dajacy system wzmacniannia glosu za 1600 zl (duuuuuzo) , ja poluje na roletki dedykowane. Sorry za pisownie-macham z fona