błąd P0420 1.6 mpi
-
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: pt wrz 25, 2015 21:13
- Auto:: Touran 1,6MPI
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Polanica Zdrój
- Podziękował: 2 razy
błąd P0420 1.6 mpi
Pomóżcie mi proszę ponieważ od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd P0420 -wydajność układu katalizatora poniżej wartości progowej pomimo, że miesiąc temu wymieniłem katalizator i pierwszą sondę. Auto dodatkowo dostaje czkawki na wolnych obrotach (wahania obrotów 607 do 670 oraz jak mechanik określił wacha się wartość kąta wyprzedzenia zapłonu). Dzieje się tak zarówno na gazie jak i benzynie. Jakieś pomysły?? Dzięki za pomoc
- Marq
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz paź 28, 2012 20:56
- Auto:: 1T2/1,6lMPI/Pb+LPG/2009r
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Świnoujście
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: błąd P0420 1.6 mpi
Kolego a ktora sonda jest pierwsza? Wymieniles sonde przed czy za katalizatorem? Dlaczego wymieniales katalizator,jaka sonde zaontowales oryginal czy jakis zamiennik? Jaki przebieg ma auto?
Marq / Jeżdżę tylko benzynami i mam spokój /
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: błąd P0420 1.6 mpi
Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził szczelność kolektora dolotowego. często one są nie szczelne na łączeniu dwóch połówek.
- Marq
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz paź 28, 2012 20:56
- Auto:: 1T2/1,6lMPI/Pb+LPG/2009r
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Świnoujście
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: błąd P0420 1.6 mpi
Dokladnie jak wyzej,moze lapac falszywe powietrze i obroty beda falowaly a odczyty nieprawidlowe. Kup Samostart i popsikaj wszystkie polaczenia ukladu dolotowego,jezeli w ktoryms miejscu podbije obroty to tam bedzie nieszczelnosc.
Marq / Jeżdżę tylko benzynami i mam spokój /
-
- Początkujący
- Posty: 10
- Rejestracja: pn lis 02, 2015 22:50
- Auto:: Touran 1.6 MPI 2005
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Bochnia
Re: błąd P0420 1.6 mpi
Hej. Mam nadzieję, że ktoś tu zagląda.
Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd P0420. Auto ma przebieg 200 tys. km. Wymieniony został katalizator (na zamiennik JMJ) i druga sonda (NGK). Po jakichś 2-3 tys. km błąd znowu się pojawiał. Na druga sondę zastosowano następnie emulator "zwężkę" co miało wykluczyć złe działanie "nowej" sondy. Błąd rzadziej, ale jednak się pojawiał. Emulator zdemontowano. W końcu wymieniono pierwszą sondę (NGK) i niestety po przejechaniu kolejnych 150 km znowu wyrzuciło ten sam błąd.
Dodam, że założone są nowe świece, kable WN, przemyta i zaadaptowana przepustnica, filtr powietrza, filtr paliwa, nowe uszczelki górne i dolne kolektora dolotowego, filtr oleju i olej...
Nie wiem czy to kiepski zamiennik katalizatora, inna usterka... czy to że silnik łyka mi 0,7 l olej na 1000 km. Takie zużycie jest co ciekawe przy codziennej jeździe. Mieszkam na pogórzu, jeżdżąc do pracy mam sporo podjazdów, a ten silnik w aucie, które z pasażerami waży co najmniej 1,5 tony, naprawdę nie ma lekko. Co ciekawe na autostradzie przy prędkościach ok. 130km/h zużywa góra 0,2 l/1000km.
Doradźcie coś bo kasa wydana, mechanicy i elektrycy jakoś nie ogarniają tego a wkur... mnie to ciągle zapalanie się checka na desce.

Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd P0420. Auto ma przebieg 200 tys. km. Wymieniony został katalizator (na zamiennik JMJ) i druga sonda (NGK). Po jakichś 2-3 tys. km błąd znowu się pojawiał. Na druga sondę zastosowano następnie emulator "zwężkę" co miało wykluczyć złe działanie "nowej" sondy. Błąd rzadziej, ale jednak się pojawiał. Emulator zdemontowano. W końcu wymieniono pierwszą sondę (NGK) i niestety po przejechaniu kolejnych 150 km znowu wyrzuciło ten sam błąd.
Dodam, że założone są nowe świece, kable WN, przemyta i zaadaptowana przepustnica, filtr powietrza, filtr paliwa, nowe uszczelki górne i dolne kolektora dolotowego, filtr oleju i olej...
Nie wiem czy to kiepski zamiennik katalizatora, inna usterka... czy to że silnik łyka mi 0,7 l olej na 1000 km. Takie zużycie jest co ciekawe przy codziennej jeździe. Mieszkam na pogórzu, jeżdżąc do pracy mam sporo podjazdów, a ten silnik w aucie, które z pasażerami waży co najmniej 1,5 tony, naprawdę nie ma lekko. Co ciekawe na autostradzie przy prędkościach ok. 130km/h zużywa góra 0,2 l/1000km.
Doradźcie coś bo kasa wydana, mechanicy i elektrycy jakoś nie ogarniają tego a wkur... mnie to ciągle zapalanie się checka na desce.
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 411
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: błąd P0420 1.6 mpi
Wykresy sond jak wyglądają?
Jest gaz?
Jeżeli ww wykresy się pokrywają albo są bardzo zbliżone to katalizator nie dopala i jest prawdopodobnie przelot.
Warto sprawdzić szczelność wydechy tzn kolektor, złącza elastyczne, uszczelki, spawy.
Jest gaz?
Jeżeli ww wykresy się pokrywają albo są bardzo zbliżone to katalizator nie dopala i jest prawdopodobnie przelot.
Warto sprawdzić szczelność wydechy tzn kolektor, złącza elastyczne, uszczelki, spawy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt gru 26, 2014 22:08
- Auto:: VW Touran 1,6 MPI,2004r.
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: Letterkenny Ireland/Pila Pl
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
Re: błąd P0420 1.6 mpi
Nie tak dawno przerabiałem temat.Kompresja można powiedzieć że w normie, ale apetyt na olej ogromny mimo zastosowania Heawy Duty oil stabilizer firmy Lukas, no i fatalna analiza spalin. Pierścienie zgarniające zapieczone,ale uszczelniacze trzonków zaworowych praktycznie nie spełniały swojej roli i to tędy następowała konsumpcja oleju. Wymiana uszczelniaczy i wszystkich pierścieni oraz sprawdzenie prowadnic /minimalna owalność/ po przejechaniu 4kkm zerowe zużycie oliwy. Analiza spalin jak z nowej jednostki a nawet lepsza. Touran do remontu miał przejechane 270kkm.
Janek
-
- Początkujący
- Posty: 10
- Rejestracja: pn lis 02, 2015 22:50
- Auto:: Touran 1.6 MPI 2005
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Bochnia
Re: błąd P0420 1.6 mpi
Gazu brak. Nieszczelności sprawdzane, ale w sobotę spróbuje sam się temu przyjrzeć. Wykresy też do zrobienia.misiek775 pisze:Wykresy sond jak wyglądają?
Jest gaz?
Jeżeli ww wykresy się pokrywają albo są bardzo zbliżone to katalizator nie dopala i jest prawdopodobnie przelot.
Warto sprawdzić szczelność wydechy tzn kolektor, złącza elastyczne, uszczelki, spawy.
Do remontu powoli (choć chyba jednak za wolno) ale dojrzewamzutjan pisze:Nie tak dawno przerabiałem temat.Kompresja można powiedzieć że w normie, ale apetyt na olej ogromny mimo zastosowania Heawy Duty oil stabilizer firmy Lukas, no i fatalna analiza spalin. Pierścienie zgarniające zapieczone,ale uszczelniacze trzonków zaworowych praktycznie nie spełniały swojej roli i to tędy następowała konsumpcja oleju. Wymiana uszczelniaczy i wszystkich pierścieni oraz sprawdzenie prowadnic /minimalna owalność/ po przejechaniu 4kkm zerowe zużycie oliwy. Analiza spalin jak z nowej jednostki a nawet lepsza. Touran do remontu miał przejechane 270kkm.
