2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala

Post autor: VWariaT »

Witam,

Dopadła mnie dzisiaj mała awaria którą przedstawię poniżej:
- Po przejechaniu z punktu A do punktu B (~3km) zostawiłem samochód na parkingu na 10minut.
- Po powrocie przekręcam kluczyk a silnik robi pół obrotu i nie odpala.
- Podczas trzymania kluczyka dłużej na zapłonie silnik nie kręci a ślizga się tylko (chyba) rozrusznik.
- Zostawiając kluczyk w stacyjce w pozycji ON po minucie zaczyna migać kontrolka świec żarowych i wyskakuje komunikat "engine fault workshop".
- Po 30 minutach i kilkunastu próbach kręcenia silnik odpala ale na zegarach zostaje żółta kontrolka silnika.

Po dojechaniu do domu zrobiłem scan VCDS:

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BMM.clb
Part No SW: 03G 906 021 MJ HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 2,0L EDC G000AG 2115
Revision: --H08--- Serial number: VWX7Z0H23NE0UD
Coding: 0000078
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 73E539471240F386991-8026

1 Fault Found:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 254422 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:39:22

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.01 V
Duty Cycle: 4.4 %
Duty Cycle: 99.0 %
Temperature: 56.7°C

Readiness: 1 1 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Part No SW: 1T0 035 680 D HW: 1T0 035 680 A
Component: RNS-MID H04 4120
Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7H9074012
Coding: 00000000000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F6DF5377EE897663D9-807A

1 Fault Found:

00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 163
Mileage: 254422 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:35:31

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
Part No SW: 1T0 959 701 E HW: 1T0 959 701 E
Component: Tuer-SG 006 1201
Coding: 0000181
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 3979CB6F70AC49D693D-806C

2 Faults Found:
00096 - Drivers Door Central Locking (Safe) Motor (V161)
012 - Electrical Fault in Circuit
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
008 - Implausible Signal

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.clb
Part No SW: 1T0 035 680 D HW: 1T0 035 680 A
Component: RNS-MID H04 4120
Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7H9074012
Coding: 00000000000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F6DF5377EE897663D9-807A

1 Fault Found:

00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 163
Mileage: 254422 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:35:31


Po skasowaniu błędów auto wróciło do życia.

przepustnica się zacięła ? ... co Wy na to?
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Awatar użytkownika
poldiver
Zaawansowany
Posty: 301
Rejestracja: śr cze 24, 2015 00:44
Auto:: Caddy 1.6TDI 2011
Imię:: Kuba
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 71 razy
Kontakt:

Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala

Post autor: poldiver »

Wg mnie problem z rozrusznikiem. Problem chwilowo ustąpił, ale powróci.
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala

Post autor: VWariaT »

A czy przy awarii rozrusznika silnik może zrobić pół obrotu jakby chciał zaskoczyć, a nie może?
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
futro1983
Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: wt lip 12, 2016 00:13
Auto:: Touran, AVQ, 2004
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Szczytno
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala

Post autor: futro1983 »

Miałem podobnie. W moim przypadku jak odpalałem rozrusznik zakręcił silnikiem może o obrót, chwilkę się zatrzymał i kręcił ponownie. Rozebrałem rozrusznik wyczyściłem i wymieniłem szczotkotrzymacz. Szczotki były już starte i przegrzane. Od tamtej pory wszystko jest ok.
Awatar użytkownika
poldiver
Zaawansowany
Posty: 301
Rejestracja: śr cze 24, 2015 00:44
Auto:: Caddy 1.6TDI 2011
Imię:: Kuba
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 71 razy
Kontakt:

Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala

Post autor: poldiver »

VWariaT pisze:A czy przy awarii rozrusznika silnik może zrobić pół obrotu jakby chciał zaskoczyć, a nie może?
Rozrusznik ma zakręcić wałem korbowym. Są dwie możliwości, że wał kręci się tylko o pół obrotu. Rozrusznik albo zatarty wał. I ewentualnie trzecia: rozwalony rozrząd i tłoki blokujące się o zawory. Skoro u Ciebie silnik w końcu odpalił, to 2 i 3 opcja odpadają. Nic innego nie jest w stanie zatrzymać wału w połowie obrotu.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4945
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala

Post autor: wesol »

Problem lezy na 90% w rozruszniku.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
karl
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: sob sie 10, 2013 22:34
Auto:: BMN,2.0 tdi,2006
Imię:: Karol
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/Grudziadz
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala

Post autor: karl »

Płynu nie ubywa?
Tak sobie pomyślałem, że może płyn dostaje się do komory spalania i nie daje się sprężyć co powodem jest zatrzymywanie wału.
Awatar użytkownika
poldiver
Zaawansowany
Posty: 301
Rejestracja: śr cze 24, 2015 00:44
Auto:: Caddy 1.6TDI 2011
Imię:: Kuba
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 71 razy
Kontakt:

Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala

Post autor: poldiver »

karl pisze:Płynu nie ubywa?
Tak sobie pomyślałem, że może płyn dostaje się do komory spalania i nie daje się sprężyć co powodem jest zatrzymywanie wału.
Musiałoby mnóstwo płynu być w cylindrach. Przy takim przecieku silnik padłby dawno temu....
VWariaT
Zaawansowany
Posty: 354
Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
Auto:: 1T2 2.0TDI
Imię:: VWariaT
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: 2.0TDI kręci pół obrotu i nie odpala

Post autor: VWariaT »

Płynu nie ubywa. Dzisiaj normalnie odpala i nic się nie dzieje.
Jeżeli to wina rozrusznika to trzeba będzie zrobić upgrade do nowszej wersji.
Dzięki Panowie za wskazówki.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
ODPOWIEDZ