Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
-
ŁukaszTouran
- Zaawansowany
- Posty: 478
- Rejestracja: wt sie 23, 2011 12:34
- Auto:: TouranCross 2.0 CR CJFA
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Ołpiny/Kraków
- Podziękował: 136 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
dzisiaj odczytałem parametry dpf w moim touranie. Podczas dopalania w momencie przy gazowania pojawia się przez moment siwy dymek. Co można stwierdzić po tym co poniżej. Zaznaczam że padł czujnik róznicy ciś rok temu i wymieniłem na nowy.
069 Counter for regeneration time of diesel particle filter 0.00 s
120 Exhaust gas jet volume in particle filter 0.0 mł/h
331 Particle filter differential press. sensor; uncond. voltage 1006.6 mV
332 Particle filter field regeneration; cancel conditions-Bit 8 00000010
333 Particle filter field regeneration; cancel conditions-Bit 0 00000000
334 Particle filter; difference pressure 0 hPa
335 Particle filter; differential pressure; dynamic offset 2 hPa
336 Particle filter; field regeneration lock status-Bit 0 00000000
337 Particle filter; field regeneration request status-Bit 0 00000000
338 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 10.72 l
339 Particle filter; kilometers since last regeneration 210851 m
340 Particle filter; offset for differential press. 1 hPa
341 Particle filter; oil ash volume 0.10 l
342 Particle filter; soot mass calculated 14.11 g
343 Particle filter; soot mass measured -0.48 g
344 Particle filter; time since last regeneration 17439 s
376 Sensor for particle filter differential press; raw value 2 hPa
397 Simulated particle filter surface temperature 12.3 °C
406 Starting requirements for active participants-Bit 8 00000000
407 Starting requirements for active participants-Bit 0 00000000
418 Stop overrides for active participants-Bit 8 00000000
419 Stop overrides for active participants-Bit 0 00000000
420 System malfunctions for active participants start/stop-Bit 8 00000000
421 System malfunctions for active participants start/stop-Bit 0 00000000
069 Counter for regeneration time of diesel particle filter 0.00 s
120 Exhaust gas jet volume in particle filter 0.0 mł/h
331 Particle filter differential press. sensor; uncond. voltage 1006.6 mV
332 Particle filter field regeneration; cancel conditions-Bit 8 00000010
333 Particle filter field regeneration; cancel conditions-Bit 0 00000000
334 Particle filter; difference pressure 0 hPa
335 Particle filter; differential pressure; dynamic offset 2 hPa
336 Particle filter; field regeneration lock status-Bit 0 00000000
337 Particle filter; field regeneration request status-Bit 0 00000000
338 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 10.72 l
339 Particle filter; kilometers since last regeneration 210851 m
340 Particle filter; offset for differential press. 1 hPa
341 Particle filter; oil ash volume 0.10 l
342 Particle filter; soot mass calculated 14.11 g
343 Particle filter; soot mass measured -0.48 g
344 Particle filter; time since last regeneration 17439 s
376 Sensor for particle filter differential press; raw value 2 hPa
397 Simulated particle filter surface temperature 12.3 °C
406 Starting requirements for active participants-Bit 8 00000000
407 Starting requirements for active participants-Bit 0 00000000
418 Stop overrides for active participants-Bit 8 00000000
419 Stop overrides for active participants-Bit 0 00000000
420 System malfunctions for active participants start/stop-Bit 8 00000000
421 System malfunctions for active participants start/stop-Bit 0 00000000
-
StefanTG
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: pt mar 24, 2017 00:10
- Auto:: Touran 2008
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Dlaczego mitycznym ? Chyba jakieś efekty musi przynosić skoro sporo osób korzysta z tego rozwiązania - w szczególności nietaniego, bo jego koszt to około 500zl. Aż nie mogę w to uwierzyć, że u innych zabieg ten dał efekt , a u mnie nie i filtr dalej wypala się prawie z identyczna częstotliwością.JacaTouran pisze:80% moich klientow po tym mitycznym czyszczeniu usuwa.
Tak jak wesol kiedys napisal.... to nie koszula , ze pierzesz , zakladasz czysta i jedt ok.
Mozesz zmienic czujnik cismienia spalin.... i tak to nic nie da....
Dales sie nabrac na mity o super czyszczeniu...
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
na chwile tak. Ale chodzi o naprawe tego czy oco. Mozesz tez nawiercic kilka dziur w dpfie i tez bedzie niby pracowac poprawnie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Powiem Ci tak, jakby to czyszczenie przynosilo efekt to cudowna maszynka co to czyni juz by u mnie stala i czyscila. Jednak sumienie nie pozwala mi naciagac ludzi.StefanTG pisze:Dlaczego mitycznym ? Chyba jakieś efekty musi przynosić skoro sporo osób korzysta z tego rozwiązania - w szczególności nietaniego, bo jego koszt to około 500zl. Aż nie mogę w to uwierzyć, że u innych zabieg ten dał efekt , a u mnie nie i filtr dalej wypala się prawie z identyczna częstotliwością.JacaTouran pisze:80% moich klientow po tym mitycznym czyszczeniu usuwa.
Tak jak wesol kiedys napisal.... to nie koszula , ze pierzesz , zakladasz czysta i jedt ok.
Mozesz zmienic czujnik cismienia spalin.... i tak to nic nie da....
Dales sie nabrac na mity o super czyszczeniu...
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- dolceta
- Początkujący
- Posty: 17
- Rejestracja: pt paź 13, 2017 19:43
- Auto:: Touran 1,9TDI BLS
- Imię:: Gregory
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam,
A czy jest jakaś aplikacja androidowa na bloototha do monitorowania nasycenia filtra cząstek stałych DPF w naszym Touranie? Żeby za każdym razem nie podłączać fejsa.
A czy jest jakaś aplikacja androidowa na bloototha do monitorowania nasycenia filtra cząstek stałych DPF w naszym Touranie? Żeby za każdym razem nie podłączać fejsa.
- kristouran
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ja mam VAG DPF ale działa chyba tylko z tymi nowszymi silnikami CR. Ja jestem zadowolony. Łatwo można kontrolować kiedy się wypala. Dzięki temu nie mam z nim problemu i nie przybywa mi oleju.
- dolceta
- Początkujący
- Posty: 17
- Rejestracja: pt paź 13, 2017 19:43
- Auto:: Touran 1,9TDI BLS
- Imię:: Gregory
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
U mnie w silniku 1,9 TDI BLS nie działa ta aplikacja.
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Koledzy a co powiecie o tym, odrazu podkreślam że z autem nic się nie dzieje, ale jest świeżo po wypalaniu,przed wypalaniem pozycja 47,6 g jest taka sama jak po,zaś zastanawiam się do czego są pozycje druga i trzecia od końca?? Mógłby mi ktoś to wszystko lopatologicznie wytłumaczyć?? Wartości robione już na zgaszonym silniku 
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
-
karolJ
- Przeglądacz
- Posty: 58
- Rejestracja: ndz sie 16, 2015 12:07
- Auto:: touran 2007
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Dębno
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Hej a czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy po wycięciu DPF jest wstawiony katalizator,
kupiłem auto które ma już wyciągnięty filtr i tak się zastanawiam czy kata wstawili.
kupiłem auto które ma już wyciągnięty filtr i tak się zastanawiam czy kata wstawili.
-
bdronka
- Użytkownik
- Posty: 177
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:32
- Auto:: Touran R-Line, DSG, BMM
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witaj,
Ja Ci wyczuje po zapachu spalin czy jest katalizator czy nie. Jak nie miałem katalizatora za samochodem zapach niczym za starym autosanem PKS. Po wstawieniu katalizatora, ciężko cokolwiek wyczuć przechodząc obok samochodu.
Drugi objaw jeżeli nie ma katalizatora - to dużo głośniejsza praca turbiny. U mnie dodatkowo w rurze słychać było metaliczny odgłos....jakby uderzały o siebie śruby.
Ja Ci wyczuje po zapachu spalin czy jest katalizator czy nie. Jak nie miałem katalizatora za samochodem zapach niczym za starym autosanem PKS. Po wstawieniu katalizatora, ciężko cokolwiek wyczuć przechodząc obok samochodu.
Drugi objaw jeżeli nie ma katalizatora - to dużo głośniejsza praca turbiny. U mnie dodatkowo w rurze słychać było metaliczny odgłos....jakby uderzały o siebie śruby.
- Levvy
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: sob paź 15, 2016 23:38
- Auto:: 1.9 Bkc'08trendline
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: wejherowo
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Też mam wycięte dziada i właśnie sie zastanawiam czy tez załatwili katalizator. BDRONKA a u ciebie tez słychac włączający sie EGR po minucie postoju Turka????bdronka pisze:Witaj,
Ja Ci wyczuje po zapachu spalin czy jest katalizator czy nie. Jak nie miałem katalizatora za samochodem zapach niczym za starym autosanem PKS. Po wstawieniu katalizatora, ciężko cokolwiek wyczuć przechodząc obok samochodu.
Drugi objaw jeżeli nie ma katalizatora - to dużo głośniejsza praca turbiny. U mnie dodatkowo w rurze słychać było metaliczny odgłos....jakby uderzały o siebie śruby.
Bo sie zastanawiałem co do za dzwiek z wydechu jak by ktoś włączył odkurzacz ale dopiero po minucie jak auto stoi se spokojnie. To niby EGR???
-
bdronka
- Użytkownik
- Posty: 177
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:32
- Auto:: Touran R-Line, DSG, BMM
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
EGR w ogóle nie słyszę zima dodatkowe dźwięku emituje mi webastoLevvy pisze:Też mam wycięte dziada i właśnie sie zastanawiam czy tez załatwili katalizator. BDRONKA a u ciebie tez słychac włączający sie EGR po minucie postoju Turka????bdronka pisze:Witaj,
Ja Ci wyczuje po zapachu spalin czy jest katalizator czy nie. Jak nie miałem katalizatora za samochodem zapach niczym za starym autosanem PKS. Po wstawieniu katalizatora, ciężko cokolwiek wyczuć przechodząc obok samochodu.
Drugi objaw jeżeli nie ma katalizatora - to dużo głośniejsza praca turbiny. U mnie dodatkowo w rurze słychać było metaliczny odgłos....jakby uderzały o siebie śruby.
Bo sie zastanawiałem co do za dzwiek z wydechu jak by ktoś włączył odkurzacz ale dopiero po minucie jak auto stoi se spokojnie. To niby EGR???
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
-
karolJ
- Przeglądacz
- Posty: 58
- Rejestracja: ndz sie 16, 2015 12:07
- Auto:: touran 2007
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Dębno
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
no to będę musiał się wybrać do Ciebie bdronka to osłuchasz mi auto i obwąchasz bo u mnie kiepsko z powonieniem i słuchem a tak na poważnie to chyba jest ok. Kolego Levvy to nie EGR tylko dogrzewacz
silnika lub webasto taki dźwięk wydaje jak odkurzacz
silnika lub webasto taki dźwięk wydaje jak odkurzacz
- Levvy
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: sob paź 15, 2016 23:38
- Auto:: 1.9 Bkc'08trendline
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: wejherowo
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Chciał bym aby to był dzwiek od Webasto tylko ze dokładnie jest słychać że wychodzi z wydechu a u mnie Webasto nie łączy sie z wydechem tylko ma osobny "tłumik" który widac jak wystaje koło prawego koła pod osłoną silnika.....Wystarczy dodac gazu i puscic a po minucie znowu się włącza "odkurzacz" czyli ewidentnie jest to powiązane z obrotami silnika....karolJ pisze:...... Kolego Levvy to nie EGR tylko dogrzewacz
silnika lub webasto taki dźwięk wydaje jak odkurzacz
Swoją drogą poza tym dzwiekiem nie ma żadnych złych objawów wiec raczej nie ma się czym martwic....
-
guciokobuch
- Początkujący
- Posty: 29
- Rejestracja: śr cze 14, 2017 13:17
- Auto:: Touran 1,9 BLS 2007
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
No właśnie, skoro zwracać uwagę na temperatury to może ktoś oceni tego scrina i wypowie się jednoznacznie kiedy temperatury robią się niebezpieczne. Scrin zrobiony przy 140km/h.JacaTouran pisze:Jest zawalony, efektem zapelnienia jest wysokie egt wydechu , a co za tym idzie inne usterki typu krzywy kolektor wydechowy , problemy z nieszczelnościami i na koncu przegrzane turbo, uszkodzona strona gorąca wirnika.
Nigdy nie bylem i nie jestem zwolennikiem dojezdzania czegos do konca az posypie sie wiecej. Dlatego polecam monitorowanie nie zapelnienia, a temperatury wydechu.
To nie filtr powietrza, ktory jak sie zapcha to wymieniamy i jezdzimy dalej bez skutkow ubocznych.
Więc póki co zwroc uwage na temperatury wydechu, a nie na zapelnienie.