LED zamiast żarówek H4

Ciężkie problemy ze stolcem tak to tutaj
Awatar użytkownika
Danielo24
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn mar 02, 2015 19:07
Auto:: Golf II, 1.3 LPG, 1988
Imię:: Daniel
Lokalizacja: FZI
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: LED zamiast żarówek H4

Post autor: Danielo24 »

Czesc - mammelzen czy mógłbyś zrobić zdjęcie w corsie zza kierownicy wieczorem na ścianie jak świecą te ledy na luxeonie?

Żeby porównać reflektor z zamontowanym żarnikiem Ksenonowym - trzeba po pierwsze znać jego parametry świetlne ilośc emitowanych lumenów lub świetlistość luxów (albo odwrotnie) oraz co ważne barwa palników - oryginalne D2S lub inne trzonki - Osram lub Bosch czy Philips wszystkie te wartości mają podane dokładnie. Bańki są napełnione odpowiednią mieszanką gazów szlachetnych w tym słynny ksenon. Odpowiednie mieszaniny tych gazów odpowiadają za barwę światła. Duga sprawa to ile taki palnik już świecił - jeśli kilka lub kilkanaście godzin jego barwa jeszcze nie jest ostateczna ponieważ nie wypalił się odpowiednio. Natomiast jeśli świeci już kilka lat jego barwa również nie bedzie już katalogowa lecz wyraźnie "sprana".

Chińskie zamienniki żarników ksenonowych to jednak Tania masówka I nikt tam nie dba za bardzo o jakieś dokładne wykonanie. Oszczędza się również na gazie w bańce wieć te kolory w tych lampach to czasem zupełnie losowo wychodzą - zamiast ciepłej 3500 jest 4500 neutralna. zamiast neutralnej wychodzi ponad 5000 I juz wpada w niebieski I tak dalej....



Z LEDAMI z chin to samo neutralny zalatuje na niebiesko itp.
Trudno więc porównać w takich warunkach barwy światła.

Ilość światła natomiast w warunkach domowych dość łatwo sprawdzić w smartfonie jeśli mamy czujnik światła to są aplikacje pokazujące ilosc Lux.


Nadal będę się upierał przy tym że led nie ma prawidłowego rozkładu światła w zwykłych reflektorach jak u mnie w touranie czy golfie.
Owszem ilosc światła oszałamia ale daleko mu do świecenia w prawidłowy sposób jak w nowoczesnych autach premium. A przecież tam też są reflektory bi-led.
Technologia tego światła to zupełnie inna historia.


Dlatego żaden z wiodących producentów oświetlenia nie sprzedaje żarówek led H7 czy H4, H1 z Homologacją ? Bo wykonanie prawidłowo świecącej żarówki w zwykłym reflektorze mogło by być ekstremalnie skąplikowane.
Do tego dochodzi chłodzenie, adaptery I inne historie.


Jeśli cos popieprzyłem to poprawcie proszę
--------------------------
Auta: Golfik II 1.3 Cat Y3D
Touran 1.9 TDI BKC 105KM (upgrade V-Tech Łowicz ~ 140KM) 2004

Inne środki przemieszczania: SIGA Team CR 2016 (Shimano Ultegra DI2)
Scott Foil Premium 2015
Giant XTC 1.5 USA Frame (XTR)
Giant Yukon (XT)
mammelzen
Przeglądacz
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 22, 2016 21:57
Auto:: nie touran
Imię:: Mariusz
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: LED zamiast żarówek H4

Post autor: mammelzen »

Jasne ogarnę temat zdjęć jak tylko będę w zasięgu auta

Edit:

oto link do kilku fotek:

Kod: Zaznacz cały

https://mega.nz/#!9JBz3ZAa!0TWudaw6tvxeLots6Tq2Z-Rs3T37g8b_hQcG8zTXfLE
Generowanie PASSWORD do kart SD dla RNS315 oraz RNS310 pod podany numer CID. Nie ma znaczenia jaka to karta. Podajesz swój numer CID dostajesz pasujący PASSWORD
Awatar użytkownika
Danielo24
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn mar 02, 2015 19:07
Auto:: Golf II, 1.3 LPG, 1988
Imię:: Daniel
Lokalizacja: FZI
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: LED zamiast żarówek H4

Post autor: Danielo24 »

Dzięki za trud I zdjęcia :)

Dodam że w golfie też mam led h4 I lampy clear depo I tam o wiele lepiej światło jest "oddane" z reflektora. W touranie w zwykłych lampach - KICHA :)
--------------------------
Auta: Golfik II 1.3 Cat Y3D
Touran 1.9 TDI BKC 105KM (upgrade V-Tech Łowicz ~ 140KM) 2004

Inne środki przemieszczania: SIGA Team CR 2016 (Shimano Ultegra DI2)
Scott Foil Premium 2015
Giant XTC 1.5 USA Frame (XTR)
Giant Yukon (XT)
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: LED zamiast żarówek H4

Post autor: szczyku »

Czyli podsumowując.... jak LED to tylko na soczewce :)
Awatar użytkownika
Danielo24
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn mar 02, 2015 19:07
Auto:: Golf II, 1.3 LPG, 1988
Imię:: Daniel
Lokalizacja: FZI
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: LED zamiast żarówek H4

Post autor: Danielo24 »

Tak na soczewce. Jestem w trakcie zakupów lamp firmy Sonar. Jest w nich soczewka H7 i tam będę testował żarówki LED .

Soczewka świetnie rozprowadza światło i to ma sens dla urzytkownika a przede wszystkim dla innych urzytkowników zwłaszcza tych w niskich autach bo ich wysokość oczu wypada w zasadzie gdzieś na wysokości reflektora w touranie i nie jest miło jeśli coś wali po oczach jak spawarka :)

W każdym razie już porównałem ilość luxów jaka jest oddawana przez zestaw ksenon 4300k -55W oraz zestaw żarówek LED pasywne chłodzenie barwa 4300k 13200lumenów (popularne na xhp-50 z paskami miedzianymi chłodzącymi żarówkę).

Ilość światła jest w zasadzie identyczna LED i Ksenon - pomierzone garażowo aplikacją na smartfon (luksometru jako takiego miernika nie mam)

Wyniki są jednak miarodajne i bardzo podobne więc nie uwierzę w bajki że led 2x mocniejszy od ksenonu bo to poprostu nie jest na dzien dzisiejszy możliwe.

Natomiast w porównaniu ze zwykłą żarówką H7 to trzeba przyznać ze oba zestawy są 2.5 krotnie świecące jaśniej :)

Minus dla ksenon - chwilę się rozpala. Do tourana trzeba kupić dobre przetwornice ( kilka testowałem różnych i tylko u jednego gościa na allegro są porządne) po pierwsze canbus po drugie zwykłe 55w przetwornice powodowały u mnie pływanie światła w żarnikach i nie rozpalał się do pełnej temperatury barwowej, Na innych światła mrygały i szyna can wyłączała ksenony :(
Natomiast przetwornice Dual 55w can dają radę świecą szybko i światło super !
Żarnik ksenon ma też dużą temperaturę pracy więc trudno powiedzieć jak długo i dobrze będzie działała soczewka w reflektorze. Czy będzie się coś wypalało matowiło lub odkształcało, zwłaszcza że cały czas u niektórych są włączone.

Żarówki LED u mnie osiągają temp. około 80stopni C czyli nie jest to bardzo gorąco. Led zapala się w ułamku sekundy. Ma mniejsze Drivery i ładnie mieszczą się w lampie. Szyna can nie wskazuje błędów. Barwa światła przy 4300k jest podobna do żarówki standardowej - nie rzuca się w oczy policji i przy przeglądzie.
Jak mokro na drodze to wszystko lepiej widać niż przy barwach od 6000k w gore.
Samego światła super dużo :) - Uwaga jednak bo też widać przed autem pewne ciemniejsze (niedoświetlone) miejsca - trzeba ledową żarówką odpowiednio w trzonku kręcić w prawo do momentu kiedy będziemy zadowoleni z całej wiązki.

Dobra jak będzie znośnie temperaturowo i przyjdą lampy to będę przekładał.
Też dorzucę na przód żarówki led pomarańczowe na kierunkowskazy.
Jeśli coś niejasne lub będą inne pytania to zapraszam do dyskusji.
--------------------------
Auta: Golfik II 1.3 Cat Y3D
Touran 1.9 TDI BKC 105KM (upgrade V-Tech Łowicz ~ 140KM) 2004

Inne środki przemieszczania: SIGA Team CR 2016 (Shimano Ultegra DI2)
Scott Foil Premium 2015
Giant XTC 1.5 USA Frame (XTR)
Giant Yukon (XT)
ODPOWIEDZ