BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Nieszczelność na oringach to w większości przedmuchy z komory spalania w układ zasilania paliwem. Wtedy też mamy pompki zasilanie zamiast płynnym paliwem porostu pianą. To skutkuje tym że o ile jeszcze silnik na wolnych obrotach chodzi znośnie tak już pod obciążeniem kuleje i korekcje w 013 wariują okropnie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No wszystko fajnie, ale co to ma wspólnego w opisywanym problemie? Auto jak juz zapali to potem jedzie bez żadnych problemówwesol pisze:Nieszczelność na oringach to w większości przedmuchy z komory spalania w układ zasilania paliwem. Wtedy też mamy pompki zasilanie zamiast płynnym paliwem porostu pianą. To skutkuje tym że o ile jeszcze silnik na wolnych obrotach chodzi znośnie tak już pod obciążeniem kuleje i korekcje w 013 wariują okropnie.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Więc tu do oringow się nie można czepiać. Po mojemu to albo tandem do luftu albo pompki.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
- Auto:: Toledo 1,9 BXE-
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Kolega tandemów juz 3 sztuki założył, a pompki tylko raz, najwidoczniej trzeba je wyjąć dać do sprawdzenia.
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
A jest możliwość ze gniazda pompek mogą być wyrobione?
Słyszałem/czytałem po forach ze w 8V glowicach takie rzeczy się zdarzały.
Zrobię jeszcze raz próbę z porannym odpalaniem i zacisnietym powrotem ropy z pompek ale z stojącym autem pod chmurką.
Słyszałem/czytałem po forach ze w 8V glowicach takie rzeczy się zdarzały.
Zrobię jeszcze raz próbę z porannym odpalaniem i zacisnietym powrotem ropy z pompek ale z stojącym autem pod chmurką.
-
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
- Auto:: a3
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: PL
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Tak zrób i zdaj relację.jaras99 pisze:A jest możliwość ze gniazda pompek mogą być wyrobione?
Słyszałem/czytałem po forach ze w 8V glowicach takie rzeczy się zdarzały.
Zrobię jeszcze raz próbę z porannym odpalaniem i zacisnietym powrotem ropy z pompek ale z stojącym autem pod chmurką.
Co do wyżej to ja mam wymienione PD-ki na nowe + nowe uszczelniacze, a same PD-ki nie miały wpływu na odpalanie jedynie na drgania i wibracje już po zapłonie. Kolega wymienił tandem pompę a ja uszczelki na niej więc to także nie to.
Gniazda miałem sprawdzane fizycznie przez mechanika przy okazji wymiany PD-ów to tyle.
Przestawiona synchronizacja z +4 na 0 i rozrusznik 11 zębów w ostateczności poprawił odpalanie dopóki nie przyszły mrozy wtedy problem powrócił.
Dzisiaj przy -3 już lepiej odpalał ale dalej z czkawką. Przy temperaturach plusowych problem zniknie...
-
- Początkujący
- Posty: 28
- Rejestracja: śr lut 21, 2018 21:29
- Auto:: Passat b7, 2.0 tdi, 2012
- Imię:: Aleksander
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Kolego wesol, ja wiem ze mozna robic to bez rzadnych czujnikow ani suwmiarek, ale ja napisalem jak powinno sie to robic wedlog VW i tyle.
A wszystkie opcje dla ktorych ten silnik nie odpala zostaly wypisane w tym watku od poczatku, ja bym proponowal posprawdzac wszystko jeszcze raz, a nie pisac ze cos bylo wymieniane 8 miesiecy temu, bo ja w 8 miesiecy zrobie 100 tys km
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
A wszystkie opcje dla ktorych ten silnik nie odpala zostaly wypisane w tym watku od poczatku, ja bym proponowal posprawdzac wszystko jeszcze raz, a nie pisac ze cos bylo wymieniane 8 miesiecy temu, bo ja w 8 miesiecy zrobie 100 tys km
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
- Auto:: Toledo 1,9 BXE-
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
w 8 zaworowych się bujają wtryski ponieważ są podparte z jednej strony.
- nieldos
- Przeglądacz
- Posty: 102
- Rejestracja: sob sie 06, 2016 17:03
- Auto:: 1T/1.9 66kw/2005
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Tego to jeszcze nie słyszałem żeby się bujały wtryski???
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No a od czego się niszczą gniazda i oringi. Cały net o tym trąbi od chyba dekady.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
- Auto:: Toledo 1,9 BXE-
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Bujnie jako synonim zachodzącego zjawiska, nie bujają się jak sternik na omedze, z amplitudą 20 stopni,
Występuje efekt poruszania się wtrysku, wynikające z konstrukcji trzymacza tego elementu. W 2.0 trzymany jest za pomocą 2 śrub przez co jest to wyeliminowane.
Występuje efekt poruszania się wtrysku, wynikające z konstrukcji trzymacza tego elementu. W 2.0 trzymany jest za pomocą 2 śrub przez co jest to wyeliminowane.
-
- Początkujący
- Posty: 28
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 11:35
- Auto:: VW Touran R-line 2.0TDI
- Imię:: Krystian
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Tak wygląda u mnie odpalanie przy 8°C po 8h postoju.
https://youtu.be/Q4h1tZ8u1y0
Troche innaczek jak dotej pory dodawane filmiki. Co wy na to?
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/Q4h1tZ8u1y0
Troche innaczek jak dotej pory dodawane filmiki. Co wy na to?
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
U mnie odpala identycznie tyle ze po dłuższym postoju i w temp poniżej 5 stopni
-
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: pn lut 05, 2018 21:08
- Auto:: Touran
- Imię:: Domino
- Lokalizacja: Żary
- Podziękował: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
A moze to byc wina oringow pod PD? bo mam podobny problem tylko u mnie krocej kreci i jak juz zlapie to odpala na pol zabka.Krystq.k pisze:Tak wygląda u mnie odpalanie przy 8°C po 8h postoju.
https://youtu.be/Q4h1tZ8u1y0
Troche innaczek jak dotej pory dodawane filmiki. Co wy na to?
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
- Auto:: a3
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: PL
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Wygląda na to, że się zapowietrza... kręci szybko i sprawnie.
Jeśli nie miałeś robionych uszczelek PD i pompy vacum to zacznij od tego.
Jeśli nie miałeś robionych uszczelek PD i pompy vacum to zacznij od tego.