BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
m0nter
____________________
____________________
Posty: 239
Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
Auto:: Touran BMN 2007
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: m0nter »

Wiedziałem że ktoś to napisze... Przejrzyj ten bardzo krotki log, w zależności od danej chwili będzie 3 i 4 wtrysk do robriy albo 1 i 3, albo wszystkie w tolerancji do 0,2, czyli że są ok... To jest kilka sekund po odpaleniu zimnego auta po 12 godzinnym postoju przy 0 stopni...

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Garaż: Opel Manta A'73, VW Santana 1.9 '82 -> VW Quatnum 2.2T, Touran 1T2 BMN+DSG
Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Jest ok. Koryguje sobie "gorsze" spalania.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: JacaTouran »

Co sobie koryguje?? 1 i drugi wtrysk ma rozjechane dawki w fazie zimnej. To sie reguluje na stole probierczym i jest efektem eksploatacji i zuzycia wtrysku.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Ale koledze monter BMN pali od strzała. Także odpuście sobie te wtryskowe dywagacje i dajcie im dalej pracować, jeśli auto pracuje bez zarzutu.

Bardziej interesuje nas, czy może są jakieś różnice w blokach pomiarowych naszych słabo palących BMN-ów w porównaniu do Monterowego wozidła.

Jutro zloguje na zimno moją padline i wrzuce do porównania.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: JacaTouran »

Nie ma i nie będzie
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

A moze któryś ze znawców ma informacje, czy podczas regeneracji głowicy sprawdzają szczelności linii paliwowych?
Ja mialem zregenerowaną głowicę ze wzgledu na pęknięcia pomiedzy zaworami. Silnik pracował nierówno, dymil na niebiesko etc.
Po regeneracji problemy te znikły, ale kiepskie odpalanie pozostało.
I tak sie zastanawiam, czy po wszystkich akcjach sprawdzających i wymian części ktore wykonalem mozr sie na koniec okazać, ze mam nieszczelna głowice i schodzi mi ropa po dluzszym postoju?
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

jaras99 paliwo Ci nie schodzi tylko coś nie tak z rozruchem przy ujemnych temperaturach. Ja dzisiaj też musiałem dłużej zakręcić żeby zapalił, a było -2. Gdybym go podgrzał do +3 to by już normalnie zapalił...
karl
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: sob sie 10, 2013 22:34
Auto:: BMN,2.0 tdi,2006
Imię:: Karol
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie/Grudziadz
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: karl »

@m0nter na tym filmiku podgrzewales II razy auto przed rozruchem?
Awatar użytkownika
m0nter
____________________
____________________
Posty: 239
Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
Auto:: Touran BMN 2007
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: m0nter »

karl pisze:@m0nter na tym filmiku podgrzewales II razy auto przed rozruchem?
Na filmie jest przkrecona stacyjka, podgrzewane świece, ale żeby w miarę oddać odpalanie doczekałem ok minuty i odpaliłem.
Dzisiaj (log i screeny) przekręciłem stacyjke, świece się podgrzaly, ale później grzebalem w vcds i finalnie odpaliłem bez ponownego podgrzewania. Odpala dokładnie tak samo.

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Garaż: Opel Manta A'73, VW Santana 1.9 '82 -> VW Quatnum 2.2T, Touran 1T2 BMN+DSG
Obrazek
Awatar użytkownika
PanBambaryla
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
Auto:: VW Touran, BMN, 2008
Imię:: PanBambaryla
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PanBambaryla »

U mnie istotny wpływ na odpalanie miało ustawienie rozrządu. Prawdopodobnie mam nieprawidłowo ustawiony czujnik ma wale i musiałem korygować kąt na walkach rozrządu. Zmiana kąta była konieczna ze względu na smród spalin, pisałem o tym na forum. Ostatecznie ustawiłem tak, że w miarę dobrze pali i niewiele śmierdzi.

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
Pzdr, Bam
Obrazek
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

Kolego i mówisz że źle ustawiony czujnik miałby na to wpływ jak np. U mnie silnik odpala od razu przy +4 i wyżej, a przy -1 i niżej krztusi się i trzeba dłużej kręcić żeby złapał ? A może to wina wadliwego czujnika ? Wymieniał ktoś ten czujnik lub ma serwisówke do prawidłowego ustawienia ?
U mnie przestawienie rozrządu z +4 na 0 oraz wymiana rozrusznika dało lepsze odpalanie jednak przy temperaturach ujemnych problem dalej występuje.
Rytel
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 20, 2018 18:55
Auto:: Leon 1P 170km BMN 2007
Imię:: Michal
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Rytel »

Witam, posiadam Seata Leona 1P 170 bmn 2007, mam identyczby problem jak opisywali niektozy wyzej, tzn ciezkie poranne odpalanie, jak odpali to nierowno pracuje jakby nie na wszystkie cylindry do tego kopcenie na jasno niebiesko I mocny charakterystyczny zapach niespalonej ropy. Zrobilem kilka zdjec z blokow, prosze o ocene.
Jutro bede zmienial rozrusznik na 11 zebow. Zastanawia mnie bardzo ustawinie rozrzadu, jestem laikiemw mechanice dlatego prosze o wskazowki
https://zapodaj.net/40e2333b84893.jpg.html
https://zapodaj.net/ede9ce52ce045.jpg.html
https://zapodaj.net/3072567711e56.jpg.html
https://zapodaj.net/d49d21be68376.jpg.html

Zapach czuc nawet na rozgrzanym silniku ale nie kopci, mam wycietego dpfa.
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

Rozrusznik zmień na 11 zębów jak najbardziej a synchronizację rozrządu możesz lekko na minus przesunąć. Jednak ciężkie odpalanie przy minusie raczej zostanie.
Rytel
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 20, 2018 18:55
Auto:: Leon 1P 170km BMN 2007
Imię:: Michal
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Rytel »

To jak zmienie synchronizacje to co sie poprawi? Dodsm ze wskazania sa z cieplego silnika okolo 60-70st
Awatar użytkownika
cykraz
Zaawansowany
Posty: 326
Rejestracja: śr kwie 26, 2017 01:16
Auto:: Touran 2.0 TDI, 2008
Imię:: Olek
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 95 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: cykraz »

Zapach czuc nawet na rozgrzanym silniku ale nie kopci, mam wycietego dpfa.[/quote]

Dawno wywaliles smieciucha? Jakieś przygody na przeglądzie w związku ze smrodem z wydechu?
cykraz
VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM
ODPOWIEDZ