Witam, czy ktoś z was wie gdzie dostanę nową śrubę mocującą tarcze hamulcową do piasty? Jakies sklepy motoryzacyjne czy zostaje poszukiwanie na zlomowcu? Ktoś kiedyś miał taki problem? Słyszałem ze sruba ta musi byc jakoś specjalnie hartowana czy coś? Na ewentualne pomysly jak wykręcić resztkę gwintu z piasty też jestem otwarty
w mich poprzednich autach zawsze mi sie urywaly.... poprostu poprzednicy dokrecali to na chama ... (w Touranie jeszcze nie wymienialem) a to tylko ma pomóc w ustawieniu otworów... jak jej nie bedzie nic sie nie stanie .
dociagniesz śrubami od kół...
Zastava 1100p -> Polo 86c2f -> Polo 6n i Arosa -> Bmw e46 touring -> Bora variant -> Punto mk1 -> Ibiza 6k -> Polo variant -> a teraz TOURAN 1T0 i POLO 9N0
-------------------------------------- https://domandesign.cupsell.pl/
dejviddo pisze:ewentualne pomysly jak wykręcić resztkę gwintu z piasty
wkrętarka i cienkie wiertło (3-4) wolne obroty i rozwierć śrubkę
Pewnie to takie (wpisz w Google)
VW N10112603
VW N10648301
lub wpisz na alledrogo "śruba mocowania tarczy hamulcowej VW Audi Seat" i
Parę razy stuknie młotkiem w tarcze piastę i ta śrubka się wykręci palcami. A jak nie to ja to załatwiam śrubokrętem udarowym.
Te śruby trzeba przed odkręceniem zawsze walnąć młotkiem. Wtedy to śrubokrętem odkrecisz.
U mnie ostatnio przy zmianie tarcz z tyłu okazało się ze poprzedni magik tak dokręcił te śrubkę ze wyrobił jej środek Wiec wiertło ( delikatnie mniejsze jak gwint śruby) i rozwierciłem śrubkę
Natomiast tarcza na piaście była tak zapieczona ( JAK PRZYSPAWANA ) I tu musiałem walczyć z
flex-em nikomu tego nie życzę
Ja też miałem ten problem z jedną śrubką.
Ale znalazłem w garażu pasującą gwintem śrubę z główką 6ciokątną więc flexem sobie obrobiłem stożek i naciąłem krzyżyk pięknie się schowała i trzyma tarczę.
koniu pisze:Natomiast tarcza na piaście była tak zapieczona ( JAK PRZYSPAWANA ) I tu musiałem walczyć z
flex-em nikomu tego nie życzę
Hah... Też to samo robiłem na jednej tarczy. Pół godziny naparzania młotkiem nic nie dało więc flexem ponacinałem starą tarcze i wtedy mogłem działać dalej.
VWariaT pisze:Ja też miałem ten problem z jedną śrubką.
Ale znalazłem w garażu pasującą gwintem śrubę z główką 6ciokątną więc flexem sobie obrobiłem stożek i naciąłem krzyżyk pięknie się schowała i trzyma tarczę.
koniu pisze:Natomiast tarcza na piaście była tak zapieczona ( JAK PRZYSPAWANA ) I tu musiałem walczyć z
flex-em nikomu tego nie życzę
Hah... Też to samo robiłem na jednej tarczy. Pół godziny naparzania młotkiem nic nie dało więc flexem ponacinałem starą tarcze i wtedy mogłem działać dalej.
kiedys w astrze z kolegą walczyłem tak samo. ściągacze nawet nie poszło bo obłamało rant tarczy,
psikanie lanie itp i nic.
Kolega mówi polej kolą , mysle je*...
Polał i AUTENTYCZNIE tarcza sama się odkleiła
wie to nie możliwe itp a;e tak było.
Całkiem możliwe, kiedyś śruby w coli trzymałem żeby korozja zeszła. Podobno z chromu korozję tez ładnie usuwa na szmatce ale nie próbowałem wiec nie wiem.