
Pomoc przy wyborze Tourana
- Tomas
- Władca postów
- Posty: 2325
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
- Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Gorzów
- Podziękował: 438 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
oo tego może być sporo, ostatnio zmieniałem żonie auto, no i przy okazji 1200 zł za pierwszą rejestrację wyszło jeszcze dodatkowo w kosztach:
- wymiana oleju,
- wymiana świec,
- wymiana przewodów wysokiego napięcia
- wymiana filtrów paliwa i powietrza
- i jeszcze opony musiałem kupić
Dobrze że auto jest na łańcuszku (Micra) bo jeszcze i rozrząd by doszedł do wymiany.
A czeka mnie jeszcze sprawdzenie klimy bo coś nie trybi i znów koszty
- wymiana oleju,
- wymiana świec,
- wymiana przewodów wysokiego napięcia
- wymiana filtrów paliwa i powietrza
- i jeszcze opony musiałem kupić
Dobrze że auto jest na łańcuszku (Micra) bo jeszcze i rozrząd by doszedł do wymiany.
A czeka mnie jeszcze sprawdzenie klimy bo coś nie trybi i znów koszty
- cheles
- Władca postów
- Posty: 5009
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
- Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: WAWA - MAZ
- Podziękował: 33 razy
- Otrzymał podziękowań: 129 razy
Np to co napisał Tomas.Robbo pisze:Inne nieprzewidziane wydatki ???? Co masz na mysli ?
Licz się z tym, że jeżeli ktoś zamierza sprzedać samochód to w niego już nie inwestuje zostawia to następnemu - będziesz wymianiał klocki hamulcowe jak samochód idzie do sprzedaży - pewnie nie bo szkodza Ci będzie gotówki.
Więc licz się z tym i pamiętaj, że zawsze zostaw sobie rezerwę środków na wymianę podstawowych rzeczy - chyba, że w książce będzie zapis o wymianie oleju i przeglądzie (patrz post Tomasa).
Jeżeli nie do dla swojego dobra i bezpiecznej jazdy należy to wymienić.
Pamiętaj także dojdzie Ci ubezpieczenie oraz rejestracja auta na siebie. Oby było tylko tyle - więc nie "napalaj się" że muszę brać tego i teraz - jedź z kimś kto razem z Tobą obejrzy dokładnie. Najważniejsze bo nie wiem czy umieściłem w poradniku to musisz
sprawdzić czy blachy łączące różne elementy nadwodzia są identyczne odległości z jednej i z drugiej strony, odcienie lakieru, świeży lakier na jakimś elemencie zawsze się będzie odróżniał, patrz pod różnymi kątami padania światła, porównaj oznakowanie na szybach czy jest takie samo, reflektory czy jeden jest jaśniejszy a drugi ciemniejszy wkład - tak sprawdzisz czy samochód nie był bity.
Z dużym prawdopodobieństwem mogę rzecz, że jeszcze prawie się nie zdażyło, że mechanik czy blacharz zrobił coś idealnie tak jakby wyszedł z fabryki.