Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 2004rok

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
raftom
Początkujący
Posty: 31
Rejestracja: czw paź 02, 2014 22:38
Auto:: Touran, AVQ, 2004r.
Imię:: Rafał
Lokalizacja: dolnośląskie
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 2004rok

Post autor: raftom »

Witam Panowie,

Mam problem bo wysypała mi się mała zębatka 6-tego biegu w skrzyni FYG.

Może macie doświadczenie czy opłaca się zakładać zamiennik z firmy Antonio Masiero - Włochy? Jeden mechanik mówił mi że się przejechał na nich. Zastanawiam się czy ktoś z Was ma inne doświadczenia?

https://archiwum.allegro.pl/oferta/komp ... 88084.html

Ewentualnie może ma ktoś skrzynię FYG lub GQN uszkodzoną gdzie koła zębate 6-tego biegu są sprawne to chętnie bym je zakupił.

Pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 413
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: misiek775 »

W octaviach 1.6 MPI montują ma potęgę koła tej firmy żeby wydłużyć piąty bieg. Kumpel aktualnie rzeźbil temat i jest ok.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: wesol »

Ale tam jest śladowy niuton.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
raftom
Początkujący
Posty: 31
Rejestracja: czw paź 02, 2014 22:38
Auto:: Touran, AVQ, 2004r.
Imię:: Rafał
Lokalizacja: dolnośląskie
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: raftom »

Co masz na myśli?
Rafał
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: wesol »

Silnik 1.6 benzynowy ile ma niutonometrów? Ze 150 a diesel ile ma? Około 300. Gdzie szybciej pada albo gdzie musi być skrzynia masywniejsza?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 413
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: misiek775 »

wesol pisze:Silnik 1.6 benzynowy ile ma niutonometrów? Ze 150 a diesel ile ma? Około 300. Gdzie szybciej pada albo gdzie musi być skrzynia masywniejsza?
A co ma piernik do wiatraka? Nie pisałem że montują takie same koła tylko, że tej samej firmy i odniosłem się do jakości jaką reprezentują wyroby tej firmy na przykładzie silników 1,6
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: wesol »

Napewno nie jest połowę mniejsze kolo a niuton jest dwa razy większy w dieslu i do tego nie przy 3500 obr a przy 1900. Tak jak prąd 230 v i 1 amper a 23 volty i 10 amper. Moc ta sama a kable musisz mieć grubsze przy niższym napięciu. Nie wiem ile skrzyń rozebrałem w życiu i jakie masz doswiadczenie w tej materii.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
raftom
Początkujący
Posty: 31
Rejestracja: czw paź 02, 2014 22:38
Auto:: Touran, AVQ, 2004r.
Imię:: Rafał
Lokalizacja: dolnośląskie
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: raftom »

Widzę że dyskusja wrze ale konkretów nadal brak.
Rafał
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: wesol »

Wniosek taki że tej firmy koła są robione chyba z plastiku lub plasteliny. Najtwardsza rzeczą w całym aucie jest koło talerzowe i wałek atakujący w dyfrze. Koła zębate w skrzyni w sumie niewiele slabsze. Z jakiegoś powodu to tak chyba jest. Nie pamiętam już ile to w skali mohsa jest.
Poza tym 750 zł za koła to troszkę dużo. Chyba lepiej jakaś skrzynie lepszą zapodac.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
pitt55
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: śr wrz 26, 2018 20:58
Auto:: VW 1,6 MPI
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Gliwice
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: pitt55 »

raftom pisze:Witam Panowie,

Mam problem bo wysypała mi się mała zębatka 6-tego biegu w skrzyni FYG.

Może macie doświadczenie czy opłaca się zakładać zamiennik z firmy Antonio Masiero - Włochy? Jeden mechanik mówił mi że się przejechał na nich. Zastanawiam się czy ktoś z Was ma inne doświadczenia?

https://archiwum.allegro.pl/oferta/komp ... 88084.html

Ewentualnie może ma ktoś skrzynię FYG lub GQN uszkodzoną gdzie koła zębate 6-tego biegu są sprawne to chętnie bym je zakupił.

Pozdrawiam
Wydłużałem piątkę w moim golfie zakładając koła tej firmy. Od 12 tys. wszystko z nimi ok.
raftom
Początkujący
Posty: 31
Rejestracja: czw paź 02, 2014 22:38
Auto:: Touran, AVQ, 2004r.
Imię:: Rafał
Lokalizacja: dolnośląskie
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: raftom »

Dziękuję za wypowiedź pitt55

PS. Nawiązując do wypowiedzi 'wesol'
Czy za dwa nowe kola szóstego biegu 750 zł to dużo ? oto pytanie. Teoretycznie są to dwa nowe koła i jeśli miałyby pracować bezawaryjnie to jest to do rozpatrzenia według mnie.

Zastanawiałem się też nad wymianą skrzyni, ale regenerowana FYG kosztuje 1600 plus przesyłka w jedną stronę i zwrot skrzyni starej - wysyłka w drugą stronę.
Dodając do całości koszt wymiany to daje nam lekko ponad 2 tysiące z całość.

Może ktoś wymieniał te koła w dieslu i ma na nich doświadczenie?
Rafał
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: wesol »

Podchodzi do tego tak że ja sobie wymienił bym skrzynie samemu i do tego skrzynie dość długa ggu bym miał za powiedzmy 400-500 zł. Najdłuższa kbl nieco drożej za 800 czy tam 900 zł. Są to skrzynie które też nie są w gronie tych awaryjnych więc można śmiało na nich jeździć. Jeszcze są inne skrzynie może nieco mniej długie jak kbl czy ggu ale nadal dość długie które można kupić za 300 zł czy nawet i taniej a koła 5 biegu bo są to 5 biegowe są w sumie do kupienia za śmieszne pieniądze.
Tak wiem zaraz będzie że masz nowe koła a nie używane. Pytanie moje tylko jest takie czy z tego powodu masz jakąś większą pewność że takie koła dłużej posmigaja? Napewno nie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
raftom
Początkujący
Posty: 31
Rejestracja: czw paź 02, 2014 22:38
Auto:: Touran, AVQ, 2004r.
Imię:: Rafał
Lokalizacja: dolnośląskie
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Uszkodzone koło zębate 6 biegu skrzynia FYG - Touran 200

Post autor: raftom »

Dobrze prawisz;
Wiem, że KBL podejdzie bez żadnych komplikacji bo jest post na ten temat gdzieś w historii. ale faktycznie trzeba za nią dać między 900-1000 zł obecnie.
Ciekawym tematem jest wstawienie GGU ale czy na pewno będzie ona pasować - w sensie czy mocowanie rozrusznika, linek do drążka zmiany biegów i wejścia do napędów kół są identyczne?
Jeśli kodów skrzyń biegów do VW jest tyle co gwiazd w gwiazdozbiorze to mam wątpliwość czy wszystko może pójść gładko.

-- Wt maja 07, 2019 16:59 --

Panowie

Udało mi się znaleźć skrzynię GQN z uszkodzonym dyferencjałem i są w niej kółka zębate 6-tki w dobrym stanie. Śruba od 6-tego biegu nie była poluzowana więc bardzo dobrze.

Ściągnąłem ściągaczem małe kółko i poszło fajnie - jest osadzone na wielowypuście i poszło razem z tulejką na łożysko.

Zastanawiam się teraz jak podejść do ściągnięcia dużego koła gdyż pod nim (bardzo blisko) jest osadzony synchronizator.
Czy mam złapać ściągaczem w szczelinę między kołem zębatym a synchronizatorem czy też złapać komplet i targać je razem?
Proszę o poradę tych co mieli z tym do czynienia bo nie chcę zrobić bałaganu.

Dzięki wielkie
Załączniki
Przechwytywanie.JPG
Rafał
ODPOWIEDZ