Witam. Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie stąd nowy temat. Klapa się zamyka, ale nie dolega całą powierzchnią do uszczelki no i przez to stuka i trzeszczy na polskich drogach. Gdzie wyregulować docisk ?
Pozdrawiam
jak wyregulować tylną klapę
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5615
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 679 razy
Pokrywa jest prawidłowo ustawiona, gdy po jej zamknięciu ma wszędzie równy wymiar szczeliny w stosunku do nadwozia, nie leży zbyt daleko do wewnątrz lub na zewnątrz i gdy kontury nadwozia przylegają do siebie.
– Pokrywę tylną ustawia się tylko za pomocą zaczepu zamka na poprzecznym pasie nadwozia. Zamek pokrywy jest przykręcony bezpośrednio do pokrywy. Nie posiada on podłużnych otworów i stąd nie może być regulowany.
– Znane z innych samochodów zderzaki ustalające nie służą do ustawiania pokrywy. Ich zadaniem jest stabilizacja względnie amortyzowanie pokrywy. Poniżej zderzak ustalający określany jest jako wytłumienie.
– Poniżej opisano w kilku etapach ustawianie pokrywy tylnej. Do tego należy regulacja zaczepu zamka i wytłumienia.
– Pokrywę tylną ustawia się tylko za pomocą zaczepu zamka na poprzecznym pasie nadwozia. Zamek pokrywy jest przykręcony bezpośrednio do pokrywy. Nie posiada on podłużnych otworów i stąd nie może być regulowany.
– Znane z innych samochodów zderzaki ustalające nie służą do ustawiania pokrywy. Ich zadaniem jest stabilizacja względnie amortyzowanie pokrywy. Poniżej zderzak ustalający określany jest jako wytłumienie.
– Poniżej opisano w kilku etapach ustawianie pokrywy tylnej. Do tego należy regulacja zaczepu zamka i wytłumienia.
- Załączniki
-
- Regulacja zamka klapy.pdf
- (44.95 KiB) Pobrany 587 razy
-
- Ustawienie amortyzatora.pdf
- (70.86 KiB) Pobrany 406 razy
-
Majonez
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: czw gru 01, 2011 12:29
- Auto:: 1.9 2004r
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 1 raz
dzięki rock4 za chęci ,ale jeżu ma rację. Jak dostanę się do zaczepu (jest zasłonięty plastikową klapką) to dalej pójdzie gładko
[ Dodano: Sro Kwi 04, 2012 08:36 ]
...sporo zachodu ,żeby dostać się do tego zaczepu , ale było warto . Przestało stukać
Dla zainteresowanych:
1 zdemonować wkład koła lub koło zapasowe,
2 odkręcić 8 plastikowych nakrętek i wyjąć plastikową podłogę,
3 odkręcić 4 śruby ( dwa uchwyty chromowane w belce poprzecznej)
4 wyczepić osłonę belki poprzecznej (dziewięć zaczepów)
5 zdobyć torx 12 ramienny , poluzować , ustawić i dokręcić zaczep zamka.
Powodzenia
[ Dodano: Sro Kwi 04, 2012 08:36 ]
...sporo zachodu ,żeby dostać się do tego zaczepu , ale było warto . Przestało stukać
Dla zainteresowanych:
1 zdemonować wkład koła lub koło zapasowe,
2 odkręcić 8 plastikowych nakrętek i wyjąć plastikową podłogę,
3 odkręcić 4 śruby ( dwa uchwyty chromowane w belce poprzecznej)
4 wyczepić osłonę belki poprzecznej (dziewięć zaczepów)
5 zdobyć torx 12 ramienny , poluzować , ustawić i dokręcić zaczep zamka.
Powodzenia
Ostatnio zmieniony pn kwie 02, 2012 08:24 przez Majonez, łącznie zmieniany 1 raz.


