jak wyregulować tylną klapę

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)
Majonez
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 01, 2011 12:29
Auto:: 1.9 2004r
Imię:: Robert
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 1 raz

jak wyregulować tylną klapę

Post autor: Majonez »

Witam. Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie stąd nowy temat. Klapa się zamyka, ale nie dolega całą powierzchnią do uszczelki no i przez to stuka i trzeszczy na polskich drogach. Gdzie wyregulować docisk ?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

Majonez, jak dobrze pamiętam, to w klapie masz grzybek, który możesz wkręcić lub wykręcić regulując tym dystans klapy. Grzybek ten trafia dokładnie w zaznaczone miejsce nad lampą zaznaczone na zdjęciu. Tylko to mi przychodzi do głowy. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5615
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Pokrywa jest prawidłowo ustawiona, gdy po jej zamknięciu ma wszędzie równy wymiar szczeliny w stosunku do nadwozia, nie leży zbyt daleko do wewnątrz lub na zewnątrz i gdy kontury nadwozia przylegają do siebie.

– Pokrywę tylną ustawia się tylko za pomocą zaczepu zamka na poprzecznym pasie nadwozia. Zamek pokrywy jest przykręcony bezpośrednio do pokrywy. Nie posiada on podłużnych otworów i stąd nie może być regulowany.
– Znane z innych samochodów zderzaki ustalające nie służą do ustawiania pokrywy. Ich zadaniem jest stabilizacja względnie amortyzowanie pokrywy. Poniżej zderzak ustalający określany jest jako wytłumienie.
– Poniżej opisano w kilku etapach ustawianie pokrywy tylnej. Do tego należy regulacja zaczepu zamka i wytłumienia.
Załączniki
Regulacja zamka klapy.pdf
(44.95 KiB) Pobrany 587 razy
Ustawienie amortyzatora.pdf
(70.86 KiB) Pobrany 406 razy
Majonez
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: czw gru 01, 2011 12:29
Auto:: 1.9 2004r
Imię:: Robert
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: Majonez »

dzięki rock4 za chęci ,ale jeżu ma rację. Jak dostanę się do zaczepu (jest zasłonięty plastikową klapką) to dalej pójdzie gładko :piwo:

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2012 08:36 ]
...sporo zachodu ,żeby dostać się do tego zaczepu , ale było warto . Przestało stukać :ok:
Dla zainteresowanych:
1 zdemonować wkład koła lub koło zapasowe,
2 odkręcić 8 plastikowych nakrętek i wyjąć plastikową podłogę,
3 odkręcić 4 śruby ( dwa uchwyty chromowane w belce poprzecznej)
4 wyczepić osłonę belki poprzecznej (dziewięć zaczepów)
5 zdobyć torx 12 ramienny , poluzować , ustawić i dokręcić zaczep zamka.

Powodzenia
Załączniki
Zdjęcie0069.jpg
jeden z dziewięciu się wyłamał
jeden z dziewięciu się wyłamał
Zdjęcie0067.jpg
pozostałe cztery nakrętki są pod wykładziną
pozostałe cztery nakrętki są pod wykładziną
Ostatnio zmieniony pn kwie 02, 2012 08:24 przez Majonez, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ