1.9 BKC gotuje wode
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: śr cze 01, 2011 12:44
- Auto:: 1.9 tdi BKC 2005
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Krakow
1.9 BKC gotuje wode
witam, mam problem z chlodzeniem w swoim turanie, po przejechaniu 50-60 km pokazuje sie komunikat STOP! check coolant, woda znika, zalewajac okolice zbiornika na plyn do spryskiwaczy, walnieta byla pompka obiegowa, wymienilem na nowa, czujnik na dolnej rurze do chlodnicy tez wymieniony, termostat otwiera jak powinien. Wskaznik temp. na desce rozdz. pokazuje nie wiecej niz 90C, wentylator w trybie econ zalacza sie sporadycznie, na moment kilka obrotow i koniec, zas trybie normalnym kreci jak wsciekly, lecz temp ani nie rosnie ani nie spada, czy ktos spotkal sie z takim problemem? jak sobie z tym poradzic?
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 1K0-820-047.lbl
Oznaczenie elementu: 1K0 820 047 EF
Komponent: Climatic PQ35 084 0404
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 6CD3C08336F9
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 1K0-820-047.lbl
Oznaczenie elementu: 1K0 820 047 EF
Komponent: Climatic PQ35 084 0404
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 6CD3C08336F9
Nie znaleziono błędów.
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: śr cze 01, 2011 12:44
- Auto:: 1.9 tdi BKC 2005
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Krakow
Woda w znaczeniu plyn uzywalem juz G12 plus plus, G40 i G30, ucieka spod korka, poprostu sie gotuje i ucieka spustem z boku zbiornika, gdy sie juz wygotuje, pokazuje sie komunikat, jak odkrece korek czesc plynu wraca z obiegu do zbiornika, i tak 2,3 razy potem trzeba dolac bo jest juz za malo.Rauko pisze:Rozpisz to bardziej zrozumiale.
Bo nie jestem w stanie zrozumieć, czy masz problem bo Ci coś nie trzyma i woda Ci się wylewa, czy masz wodę, a komputer pokazuje STOP! check coolant?
Bo jak opcja nr.2 to zmieńwodę na płyn G12+ i będzie po problemie.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3420
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Gotuje Ci się płyn czy cisnienie go wysadza? bo to zasadnicza rożnica....... jak masz 90st na liczniku to wg mnie w Krakowie woda nie gotuje się w 90st, no moze gdzies na na górze Tatr czy Rys gdzie cisnienie atmosferyczne masz poniżej 900hPa. Chyba ze czujnik Ci przekłamuje i masz tak naprawde ponad zdrowo ponad 100 st C. Jesli nie - to obstawiam głowice / uszczelke.
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: śr cze 01, 2011 12:44
- Auto:: 1.9 tdi BKC 2005
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Krakow
Olej jest czysty, nic nie dymi, mysle ze uszczelka jest raczej ok.
Na temat temp. wrzenia wody raczej nie ma duskusji, a na giewoncie nie bywam autem, jednym zdaniem woda sie gotuje i wywala cisnienie, przez zbiornik, odpalilem teraz auto, grzeje sie tylko gorna rura do chlodnicy, dolna(od termostatu do czujnika) pozostaje zimna , czy jest mozliwosc ze jest zapchana chlodnica i powoduje nadmierne grzanie wody? nie mam juz pomyslow, czy ktos jest mi w stanie pomoc?
Na temat temp. wrzenia wody raczej nie ma duskusji, a na giewoncie nie bywam autem, jednym zdaniem woda sie gotuje i wywala cisnienie, przez zbiornik, odpalilem teraz auto, grzeje sie tylko gorna rura do chlodnicy, dolna(od termostatu do czujnika) pozostaje zimna , czy jest mozliwosc ze jest zapchana chlodnica i powoduje nadmierne grzanie wody? nie mam juz pomyslow, czy ktos jest mi w stanie pomoc?
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:54
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: KR
Kolego raczej na forum odpowiedzi na to pytanie nie znajdziesz, bo kto faktycznie się zna na tym zaprosi Cię na wizytę w serwisie a kto się nie zna a chce pomóc może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Wg mnie powinieneś udać się do jakiegoś dobrego warsztatu zapłacić kilka zł za diagnozę i uniknąć problemów które mogą wynikać z tej usterki, bo powszechnie wiadomo, że usterka w samochodzie prowadzi do reakcji łańcuchowej. Pozdrawiam
Fotografia Ślubna i Wideofilmowanie HDSLR
- cheles
- Władca postów
- Posty: 5009
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
- Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: WAWA - MAZ
- Podziękował: 33 razy
- Otrzymał podziękowań: 129 razy
Co najwyżej będzie miał wodę na herbatę. Zgadzam się z kolegą - miałbym zaufanie do dwóch Touranak i Spacewalkera w diagnozie - jeżeli Oni nie pomogą to tylko dobry warsztat lub ASO.ptomek2 pisze:Kolego raczej na forum odpowiedzi na to pytanie nie znajdziesz, bo kto faktycznie się zna na tym zaprosi Cię na wizytę w serwisie a kto się nie zna a chce pomóc może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Wg mnie powinieneś udać się do jakiegoś dobrego warsztatu zapłacić kilka zł za diagnozę i uniknąć problemów które mogą wynikać z tej usterki, bo powszechnie wiadomo, że usterka w samochodzie prowadzi do reakcji łańcuchowej. Pozdrawiam
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Myślę, że płyn się koledze nie gotuje, skoro czujnik w głowicy (na małym obiegu) pokazuje normalną temperaturę. Wygląda na to, że kompresja, względnie spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
Korek ma zawór nadciśnieniowy, który powyżej zadanego ciśnienia w układzie ma dać upust, by nie uszkodzić innych komponentów układu chłodzenia.
Spaliny mogą pochodzić z chłodniczki EGR, choć przeważnie jest odwrotnie, tzn. ubywa płynu bo przepływa on do spalin. Można to wyeliminować łącząc ze sobą wężyki wejścia i wyjścia z chłodniczki. Wtedy zobaczyć czy dalej "wybija" płyn.
W dobrym warsztacie powinni mieć też dodatek do płynu chłodzącego wykazujący czy np. kompresja ucieka do wody.
PS. Jeśli chcesz żeby ktoś ci pomógł, to poświęć chwilę czasu na rzetelny opis problemu, bo dalej nie wiem, co wspólnego miała pompka z wywalaniem płynu i czy jej wymiana powoduje, że jest już dobrze.
Jest takie powiedzenie, że z pewnej "substancji" bata nie ukręcisz
Korek ma zawór nadciśnieniowy, który powyżej zadanego ciśnienia w układzie ma dać upust, by nie uszkodzić innych komponentów układu chłodzenia.
Spaliny mogą pochodzić z chłodniczki EGR, choć przeważnie jest odwrotnie, tzn. ubywa płynu bo przepływa on do spalin. Można to wyeliminować łącząc ze sobą wężyki wejścia i wyjścia z chłodniczki. Wtedy zobaczyć czy dalej "wybija" płyn.
W dobrym warsztacie powinni mieć też dodatek do płynu chłodzącego wykazujący czy np. kompresja ucieka do wody.
PS. Jeśli chcesz żeby ktoś ci pomógł, to poświęć chwilę czasu na rzetelny opis problemu, bo dalej nie wiem, co wspólnego miała pompka z wywalaniem płynu i czy jej wymiana powoduje, że jest już dobrze.
Jest takie powiedzenie, że z pewnej "substancji" bata nie ukręcisz
