1.9 BKC gotuje wode

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
wojtusgo
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 01, 2011 12:44
Auto:: 1.9 tdi BKC 2005
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Krakow

1.9 BKC gotuje wode

Post autor: wojtusgo »

witam, mam problem z chlodzeniem w swoim turanie, po przejechaniu 50-60 km pokazuje sie komunikat STOP! check coolant, woda znika, zalewajac okolice zbiornika na plyn do spryskiwaczy, walnieta byla pompka obiegowa, wymienilem na nowa, czujnik na dolnej rurze do chlodnicy tez wymieniony, termostat otwiera jak powinien. Wskaznik temp. na desce rozdz. pokazuje nie wiecej niz 90C, wentylator w trybie econ zalacza sie sporadycznie, na moment kilka obrotow i koniec, zas trybie normalnym kreci jak wsciekly, lecz temp ani nie rosnie ani nie spada, czy ktos spotkal sie z takim problemem? jak sobie z tym poradzic?



-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 1K0-820-047.lbl
Oznaczenie elementu: 1K0 820 047 EF
Komponent: Climatic PQ35 084 0404
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 6CD3C08336F9

Nie znaleziono błędów.
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Rozpisz to bardziej zrozumiale.
Bo nie jestem w stanie zrozumieć, czy masz problem bo Ci coś nie trzyma i woda Ci się wylewa, czy masz wodę, a komputer pokazuje STOP! check coolant?
Bo jak opcja nr.2 to zmieńwodę na płyn G12+ i będzie po problemie.
wojtusgo
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 01, 2011 12:44
Auto:: 1.9 tdi BKC 2005
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Krakow

Post autor: wojtusgo »

Rauko pisze:Rozpisz to bardziej zrozumiale.
Bo nie jestem w stanie zrozumieć, czy masz problem bo Ci coś nie trzyma i woda Ci się wylewa, czy masz wodę, a komputer pokazuje STOP! check coolant?
Bo jak opcja nr.2 to zmieńwodę na płyn G12+ i będzie po problemie.
Woda w znaczeniu plyn uzywalem juz G12 plus plus, G40 i G30, ucieka spod korka, poprostu sie gotuje i ucieka spustem z boku zbiornika, gdy sie juz wygotuje, pokazuje sie komunikat, jak odkrece korek czesc plynu wraca z obiegu do zbiornika, i tak 2,3 razy potem trzeba dolac bo jest juz za malo.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Gotuje Ci się płyn czy cisnienie go wysadza? bo to zasadnicza rożnica....... jak masz 90st na liczniku to wg mnie w Krakowie woda nie gotuje się w 90st, no moze gdzies na na górze Tatr czy Rys gdzie cisnienie atmosferyczne masz poniżej 900hPa. Chyba ze czujnik Ci przekłamuje i masz tak naprawde ponad zdrowo ponad 100 st C. Jesli nie - to obstawiam głowice / uszczelke.
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

A co ma uszczelka do tego, że płyn się gotuje i ciśnienie go ucieka przez zawór bezpieczeństwa? Pytam z czystej ciekawości, nie dlatego, że się nie zgadzam ;)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
wojtusgo
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 01, 2011 12:44
Auto:: 1.9 tdi BKC 2005
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Krakow

Post autor: wojtusgo »

Olej jest czysty, nic nie dymi, mysle ze uszczelka jest raczej ok.
Na temat temp. wrzenia wody raczej nie ma duskusji, a na giewoncie nie bywam autem, jednym zdaniem woda sie gotuje i wywala cisnienie, przez zbiornik, odpalilem teraz auto, grzeje sie tylko gorna rura do chlodnicy, dolna(od termostatu do czujnika) pozostaje zimna , czy jest mozliwosc ze jest zapchana chlodnica i powoduje nadmierne grzanie wody? nie mam juz pomyslow, czy ktos jest mi w stanie pomoc?
ptomek2
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: KR

Post autor: ptomek2 »

Kolego raczej na forum odpowiedzi na to pytanie nie znajdziesz, bo kto faktycznie się zna na tym zaprosi Cię na wizytę w serwisie a kto się nie zna a chce pomóc może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Wg mnie powinieneś udać się do jakiegoś dobrego warsztatu zapłacić kilka zł za diagnozę i uniknąć problemów które mogą wynikać z tej usterki, bo powszechnie wiadomo, że usterka w samochodzie prowadzi do reakcji łańcuchowej. Pozdrawiam
Fotografia Ślubna i Wideofilmowanie HDSLR
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

ptomek2 pisze:Kolego raczej na forum odpowiedzi na to pytanie nie znajdziesz, bo kto faktycznie się zna na tym zaprosi Cię na wizytę w serwisie a kto się nie zna a chce pomóc może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Wg mnie powinieneś udać się do jakiegoś dobrego warsztatu zapłacić kilka zł za diagnozę i uniknąć problemów które mogą wynikać z tej usterki, bo powszechnie wiadomo, że usterka w samochodzie prowadzi do reakcji łańcuchowej. Pozdrawiam
Co najwyżej będzie miał wodę na herbatę. Zgadzam się z kolegą - miałbym zaufanie do dwóch Touranak i Spacewalkera w diagnozie - jeżeli Oni nie pomogą to tylko dobry warsztat lub ASO.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Myślę, że płyn się koledze nie gotuje, skoro czujnik w głowicy (na małym obiegu) pokazuje normalną temperaturę. Wygląda na to, że kompresja, względnie spaliny przedostają się do układu chłodzenia.
Korek ma zawór nadciśnieniowy, który powyżej zadanego ciśnienia w układzie ma dać upust, by nie uszkodzić innych komponentów układu chłodzenia.
Spaliny mogą pochodzić z chłodniczki EGR, choć przeważnie jest odwrotnie, tzn. ubywa płynu bo przepływa on do spalin. Można to wyeliminować łącząc ze sobą wężyki wejścia i wyjścia z chłodniczki. Wtedy zobaczyć czy dalej "wybija" płyn.
W dobrym warsztacie powinni mieć też dodatek do płynu chłodzącego wykazujący czy np. kompresja ucieka do wody.

PS. Jeśli chcesz żeby ktoś ci pomógł, to poświęć chwilę czasu na rzetelny opis problemu, bo dalej nie wiem, co wspólnego miała pompka z wywalaniem płynu i czy jej wymiana powoduje, że jest już dobrze.
Jest takie powiedzenie, że z pewnej "substancji" bata nie ukręcisz :lol:
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
inginio
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 13:05
Auto:: Touran
Imię::

Post autor: inginio »

Coś z tym termostatem jest nie halo. Skoro chłodnica od jego strony jest zimna a tu się gotuje... i nie wierze że była zabita. Pompa wody raczej ok (podobno nowa) chyba że wirnik na wałku się obraca, ale to tylko gdybania.
ODPOWIEDZ