Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Panowie 2.0 to CR g6. Jaki numer ma 180 A. Obojętnie czy na lin czy zwykły bo nań GW z lin jak i regulator na klemie. Chodzi mi raczej o fizyczne rozmiary czy rozstawy śrub aby nie cudować.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 677 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
03L903023E 180A zwykły
03L903024J 180A Lin
Tez mam klemę z reg i Gw
Czyli można założyć z Lin czy zwykły mając kontroler 61 i tylko przekodować?
03L903024J 180A Lin
Tez mam klemę z reg i Gw
Czyli można założyć z Lin czy zwykły mając kontroler 61 i tylko przekodować?
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
No musisz wtyczkę przerobić bo zwykły ma.2 piny a lin 1 imiona wtyczkajeżu pisze:03L903023E 180A zwykły
03L903024J 180A Lin
Tez mam klemę z reg i Gw
Czyli można założyć z Lin czy zwykły mając kontroler 61 i tylko przekodować?
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 677 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Wtyczka jest taka sama (2pin 4D09719920 tylko z alternatora uzbrojony jest pin pod Lin-a Dfm-brak)tberent pisze:No musisz wtyczkę przerobić bo zwykły ma.2 piny a lin 1 imiona wtyczkajeżu pisze:03L903023E 180A zwykły
03L903024J 180A Lin
Tez mam klemę z reg i Gw
Czyli można założyć z Lin czy zwykły mając kontroler 61 i tylko przekodować?
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Pytanie czy po założeniu tego z samym Lin na zegarach nie bedzię świecić kontrolka o braku ładowania alternatora?
Ktoś to testował przy kontrolerze 61 zamieniając alt zwykły na lin i zmieniając kodowanie?
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
na forum octavii był temat dla 1.4TSI podobno nie zadziałało, później pojawił się jeden wpis dla auta z TDI, gdzie niby działa, dlatego zadałem pytanie jak w pierwszym poście, bo zgłupieć można.
Czy nasze auta z przed ery silników CR obsłużą altka po magistrali LIN jeśli zostaną dozbrojone w wiązkę i kabel minusowy do aku.
Czy nasze auta z przed ery silników CR obsłużą altka po magistrali LIN jeśli zostaną dozbrojone w wiązkę i kabel minusowy do aku.
- JEDARO
- Expert
- Posty: 1505
- Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
- Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Działdowo
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 518 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
to tak na rozgrzewkę
Na przykładzie tourana 1T2 1.9 TDI PD i Tiguan 2.0 TDI CR ( spr sobie jak podłączyć w Touranie ori przetwornice z tiguana która potrzebuje sygnał z alternatora)
Różnica połączenia alternatora
Touran
Pin1 > L<sw/bl> bordnetz F/4
Pin2 >DFM< sw/br/ro> sterownik silnika T94/64
Tiguan
>L< bl/sw> BCM T52c/32
taka jest różnica w podłączeniu jeśli chodzi o kable
Na przykładzie tourana 1T2 1.9 TDI PD i Tiguan 2.0 TDI CR ( spr sobie jak podłączyć w Touranie ori przetwornice z tiguana która potrzebuje sygnał z alternatora)
Różnica połączenia alternatora
Touran
Pin1 > L<sw/bl> bordnetz F/4
Pin2 >DFM< sw/br/ro> sterownik silnika T94/64
Tiguan
>L< bl/sw> BCM T52c/32
taka jest różnica w podłączeniu jeśli chodzi o kable

- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
... aby to miało "ręki i nogi" musi być BCM i odp. kodowanie w nimjeżu pisze:Ktoś to testował przy kontrolerze 61 zamieniając alt zwykły na lin i zmieniając kodowanie?
... Wtyczka jest taka sama (2pin 4D09719920 ...

... chyba literówka, wtyczka to 4D0971992B

... to jest to samo, podłączenie zwykłego alternatora tyle, że do BCMJEDARO pisze:>L< bl/sw> BCM T52c/32

Bord F4 -----> BCM T52C / 32
... przy swapie na aternator z LIN należy ten przewód wyjąć i podłączyc do Gateway T20/12

- JEDARO
- Expert
- Posty: 1505
- Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
- Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Działdowo
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 518 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
zgadza sięyox pisze:... to jest to samo, podłączenie zwykłego alternatora tyle, że do BCM
Bord F4 -----> BCM T52C / 32
... przy swapie na aternator z LIN należy ten przewód wyjąć i podłączyc do Gateway T20/12

kolega pytał się czy w jego PD da radę zainstalować
podając przykład chodziło bardziej, że silnik nie ma znaczenia czy PD czy CR bo nie wszystkie CR mają alternator z LIN oraz to że w nowszych modelach bez LIN nie ma też DFM lub może być z DFM (ja mam tak w caddy CR + BCM) więc konfiguracji było dużo
no i bardzo duże ma znaczenie BCM bo w bordzie nie wiele da się z tym zrobić
to może jeszcze dorzucimy wątek StartStop oraz uruchomienie funkcji rekuperacji energii
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Nie widziałem BCM bez obsługi rekuoeracji i obsługi altka z linem.
No właśnie nie do końca jest tak jak piszesz z tymi CR.
Standardowy był altek zwykły a jak auto było z SS to wtedy był LIN
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
No właśnie nie do końca jest tak jak piszesz z tymi CR.
Standardowy był altek zwykły a jak auto było z SS to wtedy był LIN

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
@JEDARO... dokładnie
altek z LIN sterowany jest wyłącznie po LIN (gateway)oczywiście nowa tzw. "klema minusowa". BCM i ECU nie ma bezposredniego połączenia
... jesli chodzi o rekuperacje to odp. podłaczenie, kodowanie, aku AGM i powinno hulać
co do S&S nie wypowiadam się 
włąśnie o to chodzi, że jak ktoś wkłada do auta bez S&S aku AGM (np. ja
) w celu poprawienia "osiągów" do do pary powinien tez do tego aku załozyc altek z LIN 


... jesli chodzi o rekuperacje to odp. podłaczenie, kodowanie, aku AGM i powinno hulać


... a co nam standardytberent pisze:Standardowy był altek zwykły a jak auto było z SS to wtedy był LIN



- JEDARO
- Expert
- Posty: 1505
- Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
- Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Działdowo
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 518 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
a tak przy okazji ja już myślałem, że forum umiera w końcu zaczyna się coś dziać jakieś ciekawsze dyskusje i nie mówię tu tylko o tym temacie bo chłopaki z kamerami walczą i radarami... itd.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4957
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
A co to Aku agm taki wspaniały jest? Co w nim dobrego? Ani potężnego prądu nie ma. Dużo lepsze są aku żelowe.
Alternator cyfrowy założysz do auta z analogiem to też będzie ładowanie poprawne tylko kontrolka na szafie będzie. Co ma taki altek cyfrowy dawać lepiej? Prądu więcej nie może dać bo aku ładowany jest do określonego napięcia. Jeśli ładowany będzie szybko to z jednej strony dobrze bo szybko przywraca się mu utracony ładunek i nigdy nie wiadomo ile autem ktoś będzie jechał. Natomiast też za wolno nie można bo można go nie naładować w tak długim czasie poza tym ilość prądu podawanego do aku wynika z tego że altek produkuje prąd do określonego napięcia gdzieś koło 14.4V a różnica potencjałów do akumulatora powoduje to ile amper on odbiera. Proste prawo ohma.
Alternator cyfrowy założysz do auta z analogiem to też będzie ładowanie poprawne tylko kontrolka na szafie będzie. Co ma taki altek cyfrowy dawać lepiej? Prądu więcej nie może dać bo aku ładowany jest do określonego napięcia. Jeśli ładowany będzie szybko to z jednej strony dobrze bo szybko przywraca się mu utracony ładunek i nigdy nie wiadomo ile autem ktoś będzie jechał. Natomiast też za wolno nie można bo można go nie naładować w tak długim czasie poza tym ilość prądu podawanego do aku wynika z tego że altek produkuje prąd do określonego napięcia gdzieś koło 14.4V a różnica potencjałów do akumulatora powoduje to ile amper on odbiera. Proste prawo ohma.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
... poczytaj jaka jest róznica między zwykłym a cyfrowym altkiem, hint: "rekuperacja energii"wesol pisze:Alternator cyfrowy założysz do auta z analogiem to też będzie ładowanie poprawne tylko kontrolka na szafie będzie

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4957
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Co znaczy rekuperacja? I z czego to jest czym to się ma?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- JEDARO
- Expert
- Posty: 1505
- Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
- Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Działdowo
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 518 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
jak na moje wtyczki są inne, mam w tej chwili 2 altki na stanie 180A i piny też więc nie da rady przełożyć samej obudowy wtyczkijeżu pisze:Wtyczka jest taka sama (2pin 4D09719920 tylko z alternatora uzbrojony jest pin pod Lin-a Dfm-brak)
w jednym jest wtyczka 4D0971992B a w drugim 1J0973772
bardziej chodziło mi o to że musi być BCM a nie o jego wersjetberent pisze:Nie widziałem BCM bez obsługi rekuoeracji i obsługi altka z linem.