Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków,
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Odgrzewam kotleta,ale tak szukam i za bardzo nie mogę znaleźć odpowiedzi. Posiadam VW Jetta mk6 16'. Auto ma standardowo tarcze z przodu 288 mm. W tym temacie widnieje informacja,że jarzma od VW Passat B6 będą pasować. Jak to jest rzeczywiście? Jarzma mają oznaczenie 741 , a nowszy typ od golfa gti ma nr 131 tyle,że raczej nie występują same. Trzeba kupić komplet z zaciskami. Jeżeli ktoś może powyższe potwierdzić to będę wdzięczny. Pozdrawiam
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: sob lis 24, 2018 22:53
- Auto:: Caddy 2015, 2.0 tdi 4x4
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 1 raz
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Ktos przerabiał temat zastosowania hamulców 320 mm ??
-
- Przeglądacz
- Posty: 82
- Rejestracja: pt paź 19, 2018 18:14
- Auto:: 1T3, 1.6TDI, 2012
- Imię:: Maniek
- Lokalizacja: Słubice FSL
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Dzisiaj wymieniłem hamulce z VW Sharan 7N 314x30
Wszystko pasuje p&p.
Cała wymiana zajeła mi z 2 godziny plus odpowietrzenie układu.
Zaciski na 16 felge wchodzą z 3 mm szparą...ciasno.
Za kilka dni hamulce się ułożą to dam znać czy jest poprawa w hamowaniu.


Wszystko pasuje p&p.
Cała wymiana zajeła mi z 2 godziny plus odpowietrzenie układu.
Zaciski na 16 felge wchodzą z 3 mm szparą...ciasno.
Za kilka dni hamulce się ułożą to dam znać czy jest poprawa w hamowaniu.


-
- Przeglądacz
- Posty: 82
- Rejestracja: pt paź 19, 2018 18:14
- Auto:: 1T3, 1.6TDI, 2012
- Imię:: Maniek
- Lokalizacja: Słubice FSL
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Szczerze to nie ma jakiejś kolosalnej różnicy przy normalnym hamowaniu tzn. nie ma efektu ze auto staje w miejscu, jednakże hamuje dużo lepiej niż seria. Co poprawiło się na pewno to to ze przy szybkiej jeździe na trasie i częstym hamowaniu nie ma efektu spuchniętych tarcz i zawsze heble biorą tak samo, wcześniej na starym heblu był taki efekt gdy tarcze się zbyt mocno nagrzały.
Mod dość tani i polecam.
Mam mały zgryz co zrobić z tyłem bo mam zestaw 310x22 ale niestety nie wchodzi na to felga 16" a mam 2 komplety lato/zima i nie chcę zmieniać na 17"...a nie ma tarcz 280/290x22 i jarzma do tego aby pasowało p&p.
Mod dość tani i polecam.
Mam mały zgryz co zrobić z tyłem bo mam zestaw 310x22 ale niestety nie wchodzi na to felga 16" a mam 2 komplety lato/zima i nie chcę zmieniać na 17"...a nie ma tarcz 280/290x22 i jarzma do tego aby pasowało p&p.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:01
- Auto:: Touran 2.0 TDI BMM 2007
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
czy zaciski z sharan 7n podejdą do tourana 1t2?
Pasuje wszystko. Tarcze 288x25 przy tych z sharana 314x30 to wyglądają jakby byly z plastiku
Na tył planuje tarcze z passata b6 282 mm. Kupilem jarzma z passata b6 i chcę to złożyć na zaciskach z tourana, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Pasuje wszystko. Tarcze 288x25 przy tych z sharana 314x30 to wyglądają jakby byly z plastiku

Na tył planuje tarcze z passata b6 282 mm. Kupilem jarzma z passata b6 i chcę to złożyć na zaciskach z tourana, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ostatnio zmieniony pn lip 22, 2019 21:51 przez Grabik, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
A ja chciałbym sie zapytać od czego moge wsadzić większe hamulce do Sharana? Seryjne przy załadowanym aucie juz nie są takie dobre.
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Jeśli z Sharana pasowały do Tourana to w druga strone tez powinno wszystko podejść wiec hamulce można powiedzieć są uniwersalne. Ja mam u siebie założone 345/310 z R32 które teoretycznie w takim razie powinny bez problemu pasować do Ciebie do tego, puki co poluje bo ponoć pasuje bez modyfikacji, 4 tłoczkowy zacisk z Audi Q5 tylko one występowały w dwóch odmianach na tarcze 320mm i na 345mm wiec możesz tez popatrzeć nad takim zestawem z Q5 na 320mm albo iść od razu w 345mm tylko zaciski są cieżej dostępne i dosyć drogie w porównaniu z tymi na 320mm. u Ciebie co prawda jest elektryczny ręczny ale to tez nie jest problem bo takie zaciski z jarzmami na 310mm i elektrycznym ręcznym tez można dostaćszczyku pisze:A ja chciałbym sie zapytać od czego moge wsadzić większe hamulce do Sharana? Seryjne przy załadowanym aucie juz nie są takie dobre.
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Dzięki za info, będę się rozglądał. Kolega "robi" szefowi starego land rovera i tam do hamulców przednich idą dwa przewody z pompy. Czy np do takich czterech tłoków idą dwa przewody, czy tylko jeden?
Akurat w temacie hamulców jestem totalnie zielony.
Na zimę mam felge 17, takie 345 wejdą?
Akurat w temacie hamulców jestem totalnie zielony.
Na zimę mam felge 17, takie 345 wejdą?
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Idzie jeden przewód do tych zacisków z Q5 w G Klasie mercedesa tez ida dwa chyba ze wzgledow bezpieczenstwa. Auto terenowe cos sie zerwie zahaczy to zawsze zostaje drugie polaczenie choć mogę sie mylić. Co do felg 17 cali to jest minimalna felga do oryginalnych z R32 i tez nie każda. Z zaciskami z Q5 nie wiem jak to by wyglądało.szczyku pisze:Dzięki za info, będę się rozglądał. Kolega "robi" szefowi starego land rovera i tam do hamulców przednich idą dwa przewody z pompy. Czy np do takich czterech tłoków idą dwa przewody, czy tylko jeden?
Akurat w temacie hamulców jestem totalnie zielony.
Na zimę mam felge 17, takie 345 wejdą?
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3420
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
ale ida 2 przewody od ABS do zacisku , czy są rozgałęzione na końcu ?poaa1hd pisze:
Idzie jeden przewód do tych zacisków z Q5 w G Klasie mercedesa tez ida dwa chyba ze wzgledow bezpieczenstwa. Auto terenowe cos sie zerwie zahaczy to zawsze zostaje drugie polaczenie choć mogę sie mylić. Co do felg 17 cali to jest minimalna felga do oryginalnych z R32 i tez nie każda. Z zaciskami z Q5 nie wiem jak to by wyglądało.
jak są rozgałęzione na końcu to zadne to względy bezpieczeństwa , strzela jeden i z drugiego tez ucieka płyn ..tylko raczej budowa zacisku na nich tego wymusiła
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
A wiec w G klasie sa dwa oddzielne systemy pompa ma dwie sekcje i zaciak tez jest podzielony dwa na dwa wiec jak jedna sekcja padnie zerwie sie prewod to i tak dwa z 4 tloczkow na przodzie beda dzialac
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Względu bezpieczeństwa to mają auta amerykańskie. Osobną sekcja na jazdę koło. W Europie to mamy na krzyż czyli zrywa się jeden przewód to z czterech kół hamują dwa.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 82
- Rejestracja: pt paź 19, 2018 18:14
- Auto:: 1T3, 1.6TDI, 2012
- Imię:: Maniek
- Lokalizacja: Słubice FSL
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Grabik
Sama wielkość tarczy nie czyni cudów, tu tez wazna jest grubość tarczy i czy jest wentylowana.
Z tego co się orientuje to passat B6 nie miał wentylowanej na tyle...dopiero B7 ma 310x22 ale tu felga 17, 16 nie wchodzi.
Sama wielkość tarczy nie czyni cudów, tu tez wazna jest grubość tarczy i czy jest wentylowana.
Z tego co się orientuje to passat B6 nie miał wentylowanej na tyle...dopiero B7 ma 310x22 ale tu felga 17, 16 nie wchodzi.
-
- Przeglądacz
- Posty: 134
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2018 18:44
- Auto:: touran 2003 1.6 16v bag f
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Pomorskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Jak jesteśmy w temacie zmiany tarcz warto zadać pytanie - jaki odchył bicia bocznego producent przewidział na piaście , a jakie na tarczy. Żeby zrobić to jak trzeba bez tej informacji ani rusz , no i czujnika zegarowego , tarcza fabrycznie ma bicie , raz że taniej dwa że można spasować do starej piasty bez jej wymiany aby bicie zniwelować prawie do zera , a jakie jest dopuszczalne u nas ?
-- N paź 06, 2019 11:56 --
w książce serwisowej odnalazłem informacje , odchył piasty 0,01 mm , na tarczy 0,05 mm .
-- N paź 06, 2019 11:56 --
w książce serwisowej odnalazłem informacje , odchył piasty 0,01 mm , na tarczy 0,05 mm .