Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
-
- Przeglądacz
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2018 16:30
- Auto:: Vw Caddy 1.9 TDI BSU
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
z tego co przeglądałem to w sterowniku nie ma kodowania altka jest tylko w bcm i klemie tam wszystko zakodowane i niema błędów może ktoś przerabiał taki temat i zna rozwiązanie na oszukanie sterownika silnika myśle że nie jeden forumowić zrobił taka podmiane z altkiem i znajdzie sie dobra dusza i coś naprowadzi na ten problem
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
A że tak spytam: po co ci altek z lin? Co tym zyskujesz?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2018 16:30
- Auto:: Vw Caddy 1.9 TDI BSU
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
a bo stary padł a że miałem na warsztacie z lin z passata b8 to założyłem
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
To może lepiej zmienić sam regulator na taki bez lin i temat będziesz miał rozwiązany. te alternatory niczym się nie różnią poza regulatorem.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: śr gru 05, 2018 22:33
- Auto:: 1t2,bxe,2008
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: kielce
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
pacjent touran 2007r lift 1.9 bxe chciałbym zmienić obecny alternator 140a na 180a lub większy, czy może ktoś podaj nr takich alternatorów bez lin i czy zawsze muszę wymienić regulator ? czy sa takie p&p?
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Odświeżam.
Grzałka zamontowana i prądu brakuje (na wolnych obrotach 98% obciążenia, a prąd na grzałkę to tylko 40A
).
Co zaskakujące, i tego się nie spodziewałem po zwykłym alternatorze, jednak ECU podnosi obroty ale trwa to trochę, bo na postoju dopiero po dwóch minutach i nawet wtedy prąd na PTC dochodzi do raptem 56-60A. 78A jest tylko powyżej 1200 obr/min co mnie nie zadowala.
Rozważam teraz czy montować alternator 140 dedykowany dla CAXA czy jednak pchać 180-kę z TDI.
Póki co przymierzyłem bez montażu alternator 140A z 2.0 TDI (początek numeru 03L) i są pewne różnice (o czym wcześniej wspominano):
- inna tulejka gwintowana:
CAXA

TDI

- inne umiejscowienie wtyczki wzbudzenia/DF i kabla zasilania:
CAXA

TDI

Wtyczka wypada typowo w "downpipe"... Koło do przełożenia, bo odległość pomiędzy mocowaniem, a gwintem osi jest taka sama z tego co widziałem. Kwestia tej tulejki (co dać, czy wystarczy rurka jako podkładka?) i tej wtyczki.
Na tym etapie pomijałem w ogóle kwestię LIN, a samą możliwość montażu 180ki na zaś. LIN jako takie nie jest mi potrzebne, ale...
Czysto teoretycznie wracając do LIN w B6.
Teoretycznie w moim gateway jest opcja dodania klemy (3C0907530L po aktualizacji na 3C0907530Q) ale czy jest tam LIN to w sumie nie wiem, bo nie oglądałem PCB. Gateway z S&S ma ten sam numer HW (3C0907530H, -L, -Q, -F i -J mają HW13), więc teoretycznie jeśli nie da się tego włączyć to zapewne wystarczy zmiana identyfikatora w EEPROM i ponowne wgranie aktualizacji, dobrze rozumiem?
Kolejny klocek - sterownik klemy, ale to musi być z alternatorem LIN i basta.
Stabilizator - jest potrzebny?
Więcej pytań rodzi ECU. DF podłączamy do ECU, gdy go nie będzie ECU nie widzi alternatora
ECU jest pod wersję bez S&S i teraz pytanie, jeśli chcę uruchomić cały osprzęt pod LIN to muszę zapewne poza klemą mieć zapewne inny soft w ECU. Pod mój numer 03C906022 (MED17.5.20) nie ma odpowiednika z jakąkolwiek rekuperacją, więc w grę wchodzi tylko wymiana na jakiś 03C906016 (MED17.5.5).
Dobrze rozumiem?
Cały czas piszę o 1.4 TSI CAXA.
Grzałka zamontowana i prądu brakuje (na wolnych obrotach 98% obciążenia, a prąd na grzałkę to tylko 40A

Co zaskakujące, i tego się nie spodziewałem po zwykłym alternatorze, jednak ECU podnosi obroty ale trwa to trochę, bo na postoju dopiero po dwóch minutach i nawet wtedy prąd na PTC dochodzi do raptem 56-60A. 78A jest tylko powyżej 1200 obr/min co mnie nie zadowala.
Rozważam teraz czy montować alternator 140 dedykowany dla CAXA czy jednak pchać 180-kę z TDI.
Póki co przymierzyłem bez montażu alternator 140A z 2.0 TDI (początek numeru 03L) i są pewne różnice (o czym wcześniej wspominano):
- inna tulejka gwintowana:
CAXA

TDI

- inne umiejscowienie wtyczki wzbudzenia/DF i kabla zasilania:
CAXA
TDI
Wtyczka wypada typowo w "downpipe"... Koło do przełożenia, bo odległość pomiędzy mocowaniem, a gwintem osi jest taka sama z tego co widziałem. Kwestia tej tulejki (co dać, czy wystarczy rurka jako podkładka?) i tej wtyczki.
Na tym etapie pomijałem w ogóle kwestię LIN, a samą możliwość montażu 180ki na zaś. LIN jako takie nie jest mi potrzebne, ale...
Czysto teoretycznie wracając do LIN w B6.
Teoretycznie w moim gateway jest opcja dodania klemy (3C0907530L po aktualizacji na 3C0907530Q) ale czy jest tam LIN to w sumie nie wiem, bo nie oglądałem PCB. Gateway z S&S ma ten sam numer HW (3C0907530H, -L, -Q, -F i -J mają HW13), więc teoretycznie jeśli nie da się tego włączyć to zapewne wystarczy zmiana identyfikatora w EEPROM i ponowne wgranie aktualizacji, dobrze rozumiem?
Kolejny klocek - sterownik klemy, ale to musi być z alternatorem LIN i basta.
Stabilizator - jest potrzebny?
Więcej pytań rodzi ECU. DF podłączamy do ECU, gdy go nie będzie ECU nie widzi alternatora
ECU jest pod wersję bez S&S i teraz pytanie, jeśli chcę uruchomić cały osprzęt pod LIN to muszę zapewne poza klemą mieć zapewne inny soft w ECU. Pod mój numer 03C906022 (MED17.5.20) nie ma odpowiednika z jakąkolwiek rekuperacją, więc w grę wchodzi tylko wymiana na jakiś 03C906016 (MED17.5.5).
Dobrze rozumiem?
Cały czas piszę o 1.4 TSI CAXA.
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Ola Boga ale wymysły .
Tulejka jest wbijana więc ustawisz sobie jak będziesz chciał.
Co do regulatora to nie tak że tylko 180 ma lin.
Mam regulator zwykły który był w moim altku i nabyłem z LIN.
Co założysz to od ciebie zależy już. Nie mam s&s ale mam kleme. Wszystko fajnie lracuje.
Jakbym nie miał klemy to bym pakował zwykły
Ty na zdjęciach pokazujesz altka z lin i bez lin i to jeszcze benzyna i diesel.
Jak chcesz to poszukaj od benzyny (sprawdź czy w ogóle takie duże były bo nie mam pojęcia )
A jak nie ma to zakładaj regulator o określonym amperażu z lin czy bez ........
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Tulejka jest wbijana więc ustawisz sobie jak będziesz chciał.
Co do regulatora to nie tak że tylko 180 ma lin.
Mam regulator zwykły który był w moim altku i nabyłem z LIN.
Co założysz to od ciebie zależy już. Nie mam s&s ale mam kleme. Wszystko fajnie lracuje.
Jakbym nie miał klemy to bym pakował zwykły
Ty na zdjęciach pokazujesz altka z lin i bez lin i to jeszcze benzyna i diesel.
Jak chcesz to poszukaj od benzyny (sprawdź czy w ogóle takie duże były bo nie mam pojęcia )
A jak nie ma to zakładaj regulator o określonym amperażu z lin czy bez ........
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Regulator nie ma amperazu. Taki sam może być użyty w altku 70 amperowym i 180 amperowym. Regulator nawet wyglądający identycznie lub prawie identycznie może być tzw analogowy lub cyfrowy pod lin. Montaż do silnika to czysta mechanika czyli jak ktoś umie to i do citroena założy albo traktora. Do ursusa kiedyś założyłem to co było pod ręką a że ursus ma po rosyjsku czyli masa to plus a dałem odwrotny (masa na obudowie). Trochę przy kablach pogmeralem i działa do dziś.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Prawda, z 90A (bez lin) przełożyłem do 220A ( który był z lin), wszystko P&P.wesol pisze:Regulator nie ma amperazu. Taki sam może być użyty w altku 70 amperowym i 180 amperowym.
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
No naprawdę głupszej rzeczy nie słyszałem .wesol pisze:Regulator nie ma amperazu. Taki sam może być użyty w altku 70 amperowym i 180 amperowym. Regulator nawet wyglądający identycznie lub prawie identycznie może być tzw analogowy lub cyfrowy pod lin. Montaż do silnika to czysta mechanika czyli jak ktoś umie to i do citroena założy albo traktora. Do ursusa kiedyś założyłem to co było pod ręką a że ursus ma po rosyjsku czyli masa to plus a dałem odwrotny (masa na obudowie). Trochę przy kablach pogmeralem i działa do dziś.
Chyba nie rozumiesz co to jest regulator
Rozumiem że fura dobrze ubezpieczona od pozaru.
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Chyba sam nie rozumiesz. Widzisz kolego jakbyś był kiedy w Szczecinie to ci wejściówkę załatwię i oprowadzę po naszej uczelni na Klonowica 11. Mamy tam od zawodówki po techników , policealne i wyższą szkołę. Mamy tam i akumulatorownie i stoły probiercze itd. podłączymy sobie do stołu jak chcesz prądnice i protestujemy, potem alternator. JK będziesz chciał to porobiły różne testy że wzbudzeniem i bez na alternatorach 6 i 9 diodowych z akumulatorem podpiętym i bez.
Regulator jest elementem regulujacym wypełnienie twornika czyli po twojemu wirnika. Przez regulator nie idzie dużo amper.
Regulator jest elementem regulujacym wypełnienie twornika czyli po twojemu wirnika. Przez regulator nie idzie dużo amper.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Taaaaaaa.wesol pisze:Chyba sam nie rozumiesz. Widzisz kolego jakbyś był kiedy w Szczecinie to ci wejściówkę załatwię i oprowadzę po naszej uczelni na Klonowica 11. Mamy tam od zawodówki po techników , policealne i wyższą szkołę. Mamy tam i akumulatorownie i stoły probiercze itd. podłączymy sobie do stołu jak chcesz prądnice i protestujemy, potem alternator. JK będziesz chciał to porobiły różne testy że wzbudzeniem i bez na alternatorach 6 i 9 diodowych z akumulatorem podpiętym i bez.
Regulator jest elementem regulujacym wypełnienie twornika czyli po twojemu wirnika. Przez regulator nie idzie dużo amper.
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka .
Od ciebie to nie chce nic bo większego mądrusia to na forach nie widziałem a gdzie zdobywasz wiedzę to wybacz...... .
Wiem jedno. Dobrze że u kogoś pracujesz bo byś na chleb nie zarobił
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
To co regulator jest inny w altku 70 A 90 120 140 amperowym itd. Tu kolega napisał że ma u siebie w Sharanie taki 220A. Ja mam w swoim touranie też taki 220 A to też jest źle i nie działa? Weź wytłumacz jak zbudowany jest regulator to może wszyscy się czegoś dowiemy nowego. Tylko wpierw sobie zobacz rozbierz jakiś alternator i kliknij przez co idzie ten duzy prąd (te ampery) czy przez regulator czy może tylko przez diody prostownicze alternatora.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Nie w Sharanie, wcześniej w mk4 miałem, 4 lata bez najmniejszych problemów. Nie jestem pewny, ale chyba nie ma altkow 220A bez lin (dlatego regulatory wpadają przewaznie od 120A), inni (ludzie z car audio) tez robią taką przeróbkę i wszystko działa. Mierzą prądy i nic sie nie dzieje.wesol pisze:. Tu kolega napisał że ma u siebie w Sharanie taki 220A.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Tak zapomniałem kolego że do sharana pakujesz 180A. No nie ważne. Oczewiscie że pakują bo to nie ma znaczenia. Regulator w 70A czy 90 A czy 180A jest ten sam jeśli jest analogowy. Tak w wersji 220A o której mówimy nie było oryginalnie regulatora analogowego więc musieliśmy sobie do niego zapodac taki regulator. Taki altek 220 amperowy ma nie dość że grubsze uzwojenia to jeszcze ma ich dwa razy tyle dlatego też ma nie 6 diod a 12 bo wszystko jest zdublowane.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC