Skąd to mogło wypaść

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Skąd to mogło wypaść

Post autor: krankor »

Wyjmując zamek z drzwi kierowcy zacząłem od tylnej części z wkładką
pod kluczyk. Szło wyjątkowo opornie, więc wykręciłem też trzecią śrubę z tyłu drzwi - pod śrubą odblokowującą wkładkę. Wkładka leeeeedwo wyszła
IMG_20190715_225101.jpg
Jednak przy wykręcaniu tej śruby oś w środku poleciało w dół wewnątrz drzwi. Chyba to była znaleziona potem podkładka ząbkowana. Po wykręceniu 10 śrub blacha ciężko wyszła z wnęki i jeszcze coś poleciało. Znalazłem potem blaszany półksiężyc , wspomnianą podkładkę, zabezpieczenie i jakiś mały czarny stożek. Poza tą półksiężycową blaszką reszta jest czysta, więc chyba wszystko dopiero co wypadło.
IMG_20190715_223517_HHT.jpg
IMG_20190715_225005_HHT.jpg
IMG_20190715_225034_HHT.jpg
Podejrzewam, że podkładka chyba wypadła z miejsca zaznaczonego żółtą strzałką a blaszka może pasować do miejsc zaznaczonych strzałkami różowymi.
IMG_20190715_225130.jpg
IMG_20190715_225115.jpg
Ale nie wiem czy na pewno.
Wie ktoś, gdzie powinny być te elementy?
Ostatnio zmieniony śr lip 17, 2019 09:07 przez krankor, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam Grzegorz
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Skąd to mogło wypaść

Post autor: dexter23pl »

Zdjęcia się nie wyświetlają.
zapewne nie wiedziałeś jak wymontować klamkę i uszkodziłeś standardowo mocowanie zaślepki klamki.
pół księżyc trzyma zaślepkę.
może to ci coś pomoże.

https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=22717

Image
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Skąd to mogło wypaść

Post autor: krankor »

Poprawiłem zdjęcia.
Starałem się wyjąć zaślepkę z wkładką postępowałem wg filmików. A tam wykręcali tylko częściowo śrubkę trzymającą wkładkę i wkładka wychodziła gładko. Ale nie u mnie. Jak się w końcu ruszyła, to tylko do połowy.
Wydaje mi się, że na Twoim zdjęciu Dexter nie widać tego półpierścienia.
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Skąd to mogło wypaść

Post autor: spacewalker »

bo klamka w touranie jest inna niz w golfie i to zdjecie nie wiele Ci powie

w golfie obraca ten pierścien tak ze wychodzi wkładka
w touranie wsuwa się ta blaszka w kształcie U
i jak za duzo wkręcisz . to przechodzi na drugą strone i blokuje
dlatego trzeba wkręcać i wyciagać wkładkę sprawdzac kiedy pusci

Nie wiem jak w Golfie, ale w 1T klamka musi być otwarta maxymalnie by dało się to zrobić
jak wkręcasz by ta blaszka odblokowała wkłądkę , to ona blokuje odrazu klamkę
dlatego klamka musi byc otwarta
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Skąd to mogło wypaść

Post autor: krankor »

W naszych forumowych manualach nie wspomina się szczegółowo o sposobie wyciągnięcia zaślepki z wkładką w Touranach. Wtedy nie popełniłbym tego błędu z nadmiernym rozkręceniem okolicy klamki :>
Teraz chodziło mi o takie zdjęcia, jak te które znalazłem
VW-TOURAN-MOCOWANIE-STELAZ-KLAMKI-PRAWY-PRZOD_002.jpg
fb4a4ec24ebaa84ead7db39faad7.jpg
Czyli wiadomo skąd uciekła podkładka ząbkowana, blaszany półksiężyc z łapkami.
Nadal nie wiem skąd uciekł ten mały seger i czarny plastyczek.
klam5.jpg
Gdy patrzę na umocowanie tej nieszczęsnej blaszki, to obawiam się, że przy wkładaniu wkładki na miejsce bardzo łatwo będzie można zepchnąć ją znowu z tych dwóch łapek
Ostatnio zmieniony śr lip 17, 2019 22:43 przez krankor, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Skąd to mogło wypaść

Post autor: spacewalker »

krankor pisze: Gdy patrzę na umocowanie tej nieszczęsnej blaszki, to obawiam się, że przy wkładaniu wkładki na miejsce bardzo łatwo będzie można zepchnąć ją znowu z tych dwóch łapek
zepchniesz jak źle ustawisz
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Skąd to mogło wypaść

Post autor: krankor »

Uzupełnienie wypadniętej podkładki, założenie blaszki półksiężycowej i włożenie wkładki poszło jak sznurku. łatwiej niż się spodziewałem.
Po rozebraniu zamka okazało się, że w tej zewnętrznej krańcówce(na kabelku) starł się kołeczek, dodatkowo rzeźbiąc piękny rowek w krzywce rygla. W efekcie pstyczek działa, ale nie włącza. Zamek wyjęty niedawno z tylnych prawych (robił tryyt :D) ma te same objawy zewnętrzne - wytarty kołeczek i rowek. Przełożony pstyczek do przedniego zamka nie działa.
Dodatkowo pstyczek jest inaczej mocowany. W starszym zamku miał rozprasowane 2 kołeczki ustalające, a w nowszym też są kołeczki, ale całość jest trzymana płaską sprężynką blaszaną.
Przy okazji rozpoznałem jedną ze zgub, które leżały na dnie drzwi. Czarny stożek to element rozdartego kołka-zapinki tapicerki.
pictur 471.jpg
Nadal nie rozpoznane jest miejsce wypadnięcia małego segera.

Poskładałem wszystko z powrotem jak było i walczę z dawcą zamka - drzwiami od majoneza polifta.
Drzwi mają docelowo zastąpić obecne, którym się łamie blacha wokół dolnego zawiasu. Ogólnie nie spieszy mi się z tą wymianą. Jak się okazuje są pewne różnice. Inna listwa odbojnikowa - to pikuś. Przeklei się. Ale wygląda, że blacha nosna ma zmiany. Inaczej wydaje się skonstruowano na niej podstawkę, do której przykręca się dwie śruby tapicerki pod rączką. A przez to nie wiem czy nie jest inny boczek. Pewnie będę musiał też przełożyć starą blachę.
Ale to potem. Teraz potrzebuję rady jak wyjąć zamek. Sprzedawca opuścił do samego dna szybę. Schowała się zupełnie. Przez to śruby mocujące szybę minęły mocno okienka wziernikowe do ich luzowania. Ponieważ w "nowych" drzwiach połamane są (właściwie urwane) przewody w harmonijce, bezcelowe będzie podpinanie drzwi do samochodu w celu jej podniesienia. Próbowałem ruszyć ją wpuszczając prąd bezpośrednio na silnik - przez szpilki - nic nie odezwało się.
pictur 476.jpg
Po małej konsultacji powstał wniosek, że moduł obok sinika steruje nim. Jakby go wyjąć, powinny być widoczne bezpośrednie piny na silnik. Ale całość (silnik,moduł, podstawa modułu, przekładnia) jest przykręcona trzema torxami do blachy. I zagłębiona we wnęce blachy. Moduł wydaje się wysuwać w górę - przeszkadza blacha. Jeśli wykręcę te śruby i pociągnę to do siebie, nie wiadomo, czy nie rozsypie się cały mechanizm podnoszenia szyby z drugiej strony blachy. Dlatego odkręciłem tylko górną śrubę, pozostałe poluzowałem, żeby delikatnie odchylić ten zespół i wyjąć moduł z gniazda. No i za cholerę nie chce on wyjść. Odchyliłem jeden zatrzask (chyba jedyny) ciągnę, pcham w górę moduł i może się przesunął o pół mm, bo zatrzask nie zaskakuje. Ale nic więcej. Coś jeszcze trzyma?
pictur 481.jpg
A może to nie najlepszy pomysł w ogóle na podniesienie tej szyby?
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
Lewik
Zaawansowany
Posty: 404
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
Auto:: BKC 1,9
Imię:: Darek
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Skąd to mogło wypaść

Post autor: Lewik »

z drugiej strony jest chyba drugi zatrzask
Odkreć silnik z modułem powoli odsuń od blachy drzwi (mechanizm nie powinien sie rozsypać ma za mało miejsca ).
Szyba w tym momencie powinna sie luzno ruszac góra /dół . Zdejmij listwe maskujaca koło szyby wewnetrzna strona mocna tasma klejaca - przyklej do szyby i w górę
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Skąd to mogło wypaść

Post autor: krankor »

Dzięki Darek. Wykręciłem trzy śruby i cały moduł zdjąłem. Wcześniej na zdjęciach z netu widziałem (ale już po Twoim wpisie) że druga strona mechanizmu - od strony linek - przechodzi kołkami na stronę "suchą" i ma zatrzaski utrzymujące w blasze -zielone strzałki. Koło ciągnące linkę sprzęga się z przekładnią od strony silnika wielowpustem - żółte strzałki
pictur 489.jpg
Dalej już wg porady - wyjęta listwa wewnętrzna i taśma klejąca a w dwóch miejscach na szybę. Musiałem się naszarpać trochę, żeby ruszyło się. Ale ruszyło i ustawiły się śruby w okienkach. Mocno poluźniłem je i... nie dało się wyciągnąć szyby ze "sklejonych" uchwytów, bo nie było oporu mechanizmu :) Znowu trzeba było przykręcić silnik z przekładnią, żeby się zazębiło. Wtedy poszło.
Rozbieranie drzwi idzie mi coraz lepiej ;) Prawie nie łamię plastików. Ale to trening robi swoje :D
pozdrawiam Grzegorz
marecky00
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: sob mar 06, 2021 09:28
Auto:: VW Touran 1.9 TDI AVQ
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 9 razy

Re: Skąd to mogło wypaść

Post autor: marecky00 »

Ostatnio przerabialem ten temat po awaryjnym otwieraniu drzwi,rozkopalem lacznie z klamka powodem tej usterki jest blaszka ktora blokuje klamke a sa takie dwie.na 100% odkreciles za duzo gorna srube a ten luz spowodowal ze ci to spadlo,napisze tak :grzebania troche masz ale da sie wszystko do kupy poskladac bo sam to zrobilem.Moim skromnym zdaniem Zdemontowac boczek po tym zabiegu wypinasz kabelki z tapicerki i linke ,nastepnie kabelki z silnika mechanizmu podnoszenia szyby i odkrecasz blache tlumiaca wczesniej demontujac szybe,jak o tym pewnie w innym dziale ale sprawa prosta
blache dajesz do gory odpychajac ja dolem od drzwi i na dol .Po tym zabiegu musisz rozczepic linke zamka.wykrecic zamek od czola 2 sruby i dostajesz sie do klamki.teraz trzeba zewnetrzna oslone klamki sciagnac dostajesz sie do kostki alu klamki wyciagasz i skladasz krok po kroku.
Da sie to ogarnac na trzezwo ale ciezko ta wlasnie podkladke tam wcisnac ze wzgledu na kiepski lipny je*.... dostep
poskladac 2 blaszki w ksztalcie podkowy delikatnie wlozyc w klamce ten alu element i dokrecic gorna srubke od czola i odwrotnie analogicznie to skladac.
Pamietac trzeba by dobrze zalozona byla biala oslona zakma i napiecie linek,przed zamknieciem drzwi sprawdz zamykajac zamek jakims precikiem od czola czy zamyka rygiel czy klamka zewnetrzna i wewnetrzna otwiera bo zatrzasniesz jak ja zrobilem.
Otwieranie awaryjne drzwi:Nie polecam przecinak mlotek z you tube
mniej inwazyjne wymontowanie fotela i maskownicy progu od srodka aby dostac sie do dolnych mocowan boczka by sciagnac tapicerke,rozwalenie tapicerki tez lipa.
Jesli ktos kombinuje z odciagnieciem klamki i wpychaniu tego plastiku z linka do wewnatrz uszkodzi poryflowany plastik co bedzie sie wiazalo z wymiana calej klamki.
Sprawdzony sposob na zatrzasniete drzwi jesli elektryka nadal otwiera szybe to od zewnatrz podniesc jakos delikatnie boczek odepchnac go od drzwi odskoczy na tyle by dostac sie do zamka i po usunieciu zaslepki gumowej na blaszce tlumiacej kolo zamka da rade odblokowac zatrzasniety zamek.
Mi udal sie ten trik bez jakich kolwiek uszkodzen
Pozdrawiam wszystkich i cierpliwosci a sie uda
Załączniki
20210308_152941.jpg
Marecky00
ODPOWIEDZ