Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów

Awatar użytkownika
rob555
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: gdansk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów

Post autor: rob555 »

JacaTouran pisze: Zauważ, że większość turbosprezarek , które przyjeżdżają do nas na rolki są tak ustawione, że prawidłową pracę gwarantuje im zbijajacy Nadmierne ciśnienie n75.
Turbo dobrze ustawione na aktuatorze pracuje tak, że wykorzystuje minimalnie użycie n75. A w większości przypadków turbiny zbijaja jakieś 0.3 bara i dopiero ustawiają ciśnienie jak należy.
Wiem , że można się tego efektu pozbyć zabawami z mapa n75. Jednak chciałem powiedzieć użytkownikom, że poprawnie ustawiając turbinę maksymalnie zmniejszamy ryzyko jej rozpadu i niwelujemy przeładowania i Overboosty.
Nie no 90% BKD na serii ma problem z OB powyzej 2000obr i rzeczywiscie to w sposób drastyczny uprzykrza tuning jak i powoduje spadek zywotnosci.
Ale...zauwaz tez ze w takim ASV czy AFN turbo z zacieta geometria moze jezdzic i rok...i nie wyje i nie wybucha, najwyzej luzu dostanie :)

A turbo z BKD ma za maly wirnik wydechowy w stosunku do ilosci spalin ktore wychodza z główki i cisnienie gazów powoduje ukruszanie sie koniuszkow lopatek (przynajmniej ja mam takie doswiadczenia). A pozniej to juz wiadomo...zle wywazenie, cienki wałek i buuumm
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów

Post autor: JacaTouran »

90% turbinek z bkd jest źle wyważone. Temat słabych termicznie wirnikow to nie tylko bkd ;). Jednak sedno sprawy jest w walku i ulozyskowaniu. Zostało to względnie dobrze dopracowane przez meletta. Puszczał em te turbinki na wywazarce pod 200 tys obr i zachowują się bardzo przewidywalnie . Myślę, że nie jednego allegro chipa przejeżdża.

Do czego zmierzam. ..
Dzwonią do mnie non stop klienci w sprawach regeneracji turbosprężarek i temat rozbija się o cenę. Jak tłumaczę jednemu czy drugiemu, że kładę tylko meletta i cena za kompleks regenerację z wywazeniem, szkielkowane, malowaniem i ustawianiem aktuatora to 1250zl to mi się śmieją w słuchawkę, że zglupialem.
Jednak żadna zrobiona prze ze mnie turbina nie rozpadła się po roku.
Uważam, że robienie po kosztach, aby taniej właśnie tak się kończy jak u kolegi co opisuje problem.

Turbo to taka zabawka, która wymaga szczególnej precyzji przy robocie regeneracji i zastosowania markowych mocnych części.
Jeżeli połączymy ze sobą te dwie rzeczy to turbinka regenerowana w ten sposób nie ustąpi oryginalowi.

Ot tyle ode mnie.

Serdeczne Pozdro i udanego tygodnia dla wszystkich.
.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów

Post autor: anko1973 »

rozleciało się łożyskowanie; pod Lublinem; rozmawialiśmy wówczas Jacek ale wtedy (luty 2014 nie dawałeś jeszcze 2-letniej gwarancji) i auto zostało w Lublinie i tam zostało zrobione no bo ciągnąć je na lawecie do Łowicza ....; auto też było Jacku u Ciebie na wymianie rozrządu na początku września i o mojej turbince trochę porozmawialiśmy; jeżdżę i odkładam kasę.

@ rob555 - to co radzisz inną turbinę włożyć do BKD?; dodam, że ta moc jaką mam dla mnie jest OK., auto ew mogłoby mniej palić – średnia to ok. 6,8 – 7,2 bardziej jeżdżone na trasach z całą rodzinką (czyli 2 dorosłych i 4-ka dzieci i bagaże; no i auto ma DSG więc też nie chciałbym przeciążać auta.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów

Post autor: JacaTouran »

Aaa a a już kojarzę i właściciela i auto. Czyli jest dokładnie tak jak Ci mówiłem odnośnie tego turbo co było u Ciebie założone. Nie pracowalo to ładnie. .. tak jak z resztą Ci mówiłem.

Można pchac i inne turbo jak tylko masz ochotę, jednak to wiąże się ze strojeniem autka.

Ja jednak nie widzę problemu żeby to co masz na aucie zrobić jak należy.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów

Post autor: anko1973 »

JacaTouran pisze:Nie pracowalo to ładnie. ..
nie pracuje nadal bo cały czas jeżdżę na tej samej od lutego; na razie czekam do lutego
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów

Post autor: zibi1961 »

witam
Podłącze się pod temat .Podglądałem w VCDS pracę zaworu N75 i coś mi tu nie pasuje bo jak czytałem w poradniku jak to zrobić to cyt. "zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 99,6%, a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.
w trybie ON: N75 osiąga wartość 0%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość".
U mnie jest odwrotnie jak OFF to jest 10% a jak ON to 91,2%. Wiem że nie osiąga zalecanych wartości ale wszystko jest odwrotnie albo coś źle robię.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów

Post autor: wesol »

Przecie zależne jest to od rodzaju silnika. Test sztangi to tylko po to jest by zobaczyć czy gruszka sprawna i dźwignia zmiennej geo czy chodzi.
Nigdy nie osiągniesz 0 procent i 100 procent bo jest wysterowanie impulsu prostokątnego. Ale zresztą to nie ma znaczenia. Ważne by wysterowanie geometrii było poprostu odpowiednie czyli tak około 65-75 procent lub te 35-25 procent. Musi mieć rezerwę jakaś n75 tego wysterowania. Początkowe TDI miały wysterowanie na 75procent te nowsze na odwróconej skali czyli na 25 procent
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Przeładowanie turbiny, prośba o analize logów

Post autor: zibi1961 »

Dzięki już rozumiem
ODPOWIEDZ