Silnik 2,0 FSI czy jest bardzo awaryjny

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
czepi
Posty: 1
Rejestracja: sob sie 24, 2019 19:31
Auto:: Passat 2,3 V5 2001r
Imię:: Mariusz
Lokalizacja: Radlin

Silnik 2,0 FSI czy jest bardzo awaryjny

Post autor: czepi »

Witam.
Jestem nowym użytkownikiem forum i zamierzam kupić Tourana w benzynce. Wcześniej rozważałem jedynie 1,6MPI z uwagi na bezawaryjność ale mam na oku niezły egzemplarz, lecz niestety z silnikiem 2,0 FSI.
W internecie pełno opinii, żeby trzymać się z dala od silników FSI wyprodukowanych przed 2012 rokiem (ten jest z 2004 z przebiegiem 220kkm).
Wolę jednak zapytać użytkowników co sądzą o 2,0 FSI 150KM.
Ile odmian tego silnika było montowanych w pierwszej generacji Tourana?
Czy są jakieś wady fabryczne, czy czekają mnie jakieś niespodzianki w postaci drogich napraw.

Może lepszym wyborem będzie 1,6 FSI bo jest sporo takich ofert.

Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Lewik
Zaawansowany
Posty: 404
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
Auto:: BKC 1,9
Imię:: Darek
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Silnik 2,0 FSI czy jest bardzo awaryjny

Post autor: Lewik »

co by ci tu napisać hmmmm
Awaryjne sa owszem usterki rozrzadu,pekniete tłoki , uszkodzone wtryskiwacze żłopanie oleju, uszkodzone pompy oleju, szklanka krzywki pompy, itp itd
Jednak sa ludzie co maja jeżdzą i chwala .Wiec tu nasuwa sie pytanie dlaczego?
Napewno na jakośc silnika wpływa jakość oleju i jego wymiana lecz nie co 30 tyś
Silniki EA888 lata 2008-15 miał 3 generacje
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 309
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Silnik 2,0 FSI czy jest bardzo awaryjny

Post autor: tinware »

Cześć,

Jak rozmawiałem z mechanikiem, że chce kupić Tourana to polecił mi 1.6 MPI z silników benzynowych. Dzisiaj z LPG spalam 22zł na 100km, a przy zastosowaniu mojego auta jest to świetna opcja. To mój wół roboczy do zarabiania kasy, ogarniania uczelni i innych spraw - to on robi na mnie, a nie ja na niego. Jeśli latasz dużo tras to nie polecę Ci 1.6 MPI - to duże auto, co z tym idzie duże opory aerodynamiczne a tylko 102 KM mocy. Do 90km/h jest akceptowalna jego dynamika - 12.5 sek. do 100km/h. W ALD zbierałem się do setki w czasie 18 sekund ;-) Ja jestem spod Warszawy, więc z punktu A do punktu B nawet jadąc 130km/h po ekspresówce moja średnia prędkość to ok. 30-40km/h, więc nawet jeśli miałbym 400KM pod maską to nic by nie zmieniło. Jeśli latasz dużo tras i krajówek to kupuj :tdi: - a forumowi koledzy z jednostkami wysokoprężnymi pod maską na pewno coś Ci polecą.

Poczytaj sam: czy 2.0 FSI czy 1.6 MPI

2.0 FSI to o 50% mocniejszy silnik, a tylko o 2 sekundy od 0 do 100km/h szybszy, prędkość maksymalna tylko o 20 km/h większa. Jeśli wybierzesz 1.6 FSI to zyskasz 13KM więcej, a utrzymanie silnika dużo kosztowniejsze... Silniki FSI wymagają tankowania benzyny Pb98 (która jak wiadomo jest droższa), można tankować Pb95, ale to wiąże się ze spadkiem mocy - według informacji od producenta zawartej w instrukcji obsługi Tourana. Przestrzegam Cię, żeby podczas zakupu zwrócić uwagę na przełożenia skrzyni biegów. W przypadku 1.6 FSI to tak naprawdę te same przełożenia co w 1.6 MPI, tylko rozegrane na sześciu biegach (np. HBJ), zamiast na pięciu biegach. 2.0 FSI to najczęściej skrzynia GQL, która ma ciekawe przełożenia i prędkość 160km/h osiąga się chyba przy 3500 obr/min na ostatnim, szóstym biegu.

Zapraszam Cię na mój skromny kanał na YouTube

Odnośnie 2.0 FSI wstrzymam się od opinii - nie znam tego silnika, natomiast MPI mogę od razu powiedzieć:
- zużywanie oleju, ale jednostka jest tania w utrzymaniu (w moim egzemplarzu 2L na 10tkm, przy obecnych kosztach przejechania 100km na lpg mam to głęboko w nosie, ostatnio również jeden z naszych forumowiczów remontował swoje 1.6 MPI - koszt 2200 zł)
- krótka skrzynia biegów (4000 obr/min przy 135 km/h) - można w kwocie do 1500zł zmienić koła piątego biegu aby otrzymać 4000 obr/min przy 150km/h (na piątym biegu dokładnie te same przełożenia co szóstka w 1.6 FSI), ja próbować będę swapa skrzyni 6-biegów
- awaryjny układ zapłonowy, często poszarpują lub robią "kangurka" - odpowiedzialna jest za to cewka, przewody, świece... banał...
- i to w sumie tyle z moich ostatnich 10 lat (80tkm) korzystania z silników MPI - wcześniej ALD, teraz BSE. Serio... nie zrobiłem nic oprócz lania benzyny, gazu, oleju i wymieniania przewodów od cewki i rozrządu
ODPOWIEDZ