1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: tinware »

A ja kilka dni temu sprawdzałem poziom oleju - dochodził do dolnej kreski. Teraz w weekend Touri dostał trochę po tyłku, bo jechałem 120km/h łącznie na dystansie 100 paru kilometrów - każdy wie z jakimi obrotami wiążę się tak zawrotna prędkość na seryjnej skrzyni. Nie miałem przy sobie oleju na dolewkę, a najbliższe dni są u mnie dosyć intensywne, więc za 2 tygodnie miałem jechać na planową wymianę oleju po 10tkm.

Dziś stanąłem pod sklepem, wróciłem po 15 minutach, zapalam i blum: Check Oil Level.
W pierwszej myśli, myślałem że to alladyn, ale mówie sobie kurcze byłoby na czerwono i waliły by alarmy, żeby nie jechać. Oczywiście sprawdziłem na szybko jakikolwiek istnienie oleju w silniku, więc jest, jutro przed wyjazdem sprawdzę dokładnie jak cały spłynie. Udało mi się zakupić olej, od razu 8 litrów - na wymianę i dolewki w kolejnych 10tkm. Podczas kolejnych trzech odcinków po mieście komunikat się już nie pojawiał.

A moje pytanie: skąd wziął się ten komunikat: Check Oil Level - skąd sterowniki auta były wstanie stwierdzić aż tak precyzyjnie, żeby sprawdzić poziom oleju, że go brakuje ok. 0.5 litra? Czyżby dwa czujniki: ciśnienia i poziomu?

Wcześniej użytkowałem 1.0 MPI 50KM ALD - kiedyś przez niedrożną odmę wystrzelił mi olej na moich oczach. Po zanurzeniu bagnetu wychodził cały czysty. Brakowało spokojnie ponad połowy oleju, ale komunikatów żadnych.

Z jakimi obrotami użytkujecie BSE? Ja na tempomacie nie przekraczam 3800 obr/min, podczas zwyczajnego przyspieszania 3200 obr/min, podczas rzadkiego wyprzedzania lub dynamicznego przyśpieszania 4500 obr/min, nigdy nie schodze poniżej 2200 obr/min, a na zimnym silniku delikatnie w zakresie od 1500 do 2300 przez pierwsze dwie-trzy minuty
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: misiek775 »

Czujnik niskiego poziomu oleju (tak - jest taki w misce) sygnalizuje najczęściej gdy jest go jeszcze trochę ponad miniumu (ok 1/4).
Co do obrotów to zazwyczaj zmieniam bieg na wyższy przy 3,5 tys. w trasie wiadomo jak się wyprzedza do ogień do 4,5-5 tys.
Jadąc nie schodzę poniżej 2 tys obr.
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: tinware »

Właśnie wróciłem z auta. Czyli czujnik zadziałał idealnie - ja właśnie miałem na bagnecie 2-3 mm ponad minimum i chciałem dojeździć tak do wymiany, do końca miesiąca. To dobrze wiedzieć, że są dwa czujniki. Dolałem 1 litr i wyszło na górze.
bagnet.png
Jakich obrotów starasz się nie przekraczać na autostradzie podczas długiej jazdy ze stałą prędkością?
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: misiek775 »

na autostradzie staram sie jechac 140-150 km/h obroty to 4200-4500. Szybciej nie ma sensu z ta skrzynią.
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: tinware »

To i tak pozwalasz na więcej, ja akustycznie nie daje rady już przy 4000 obr/min, może gdyby prędkość była większa - 180km/h, wtedy już nie słychać byłoby silnika - tylko powietrze (oczywiście mówię teraz o innym aucie, innym silniku). Nie robiłeś moda piątego biegu, że obroty takie wysokie? Ja jeszcze kombinuje cały czas w tym temacie, na chwilę obecną ogarnąłem patent na 5b i 3700 obr/min przy 150 km/h - jeśli nie uda mi się ogarnąć skrzyni 6b (3500 obr/min przy 150km/h) to zrobię właśnie ten wcześniej wspomniany. Jak się uda, to podzielę się na forum.
ravmen
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 06, 2018 18:12
Auto:: touran 1.6 mpi
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 2 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: ravmen »

ja swój oddaje na dniach do remontu. Niemiec jeździł na shell 5w30., początkowo też go brałem ale zmieniłem na motul x-cess 5w40 i nadal bierze dlatego decyzja o remoncie.. jaki wlać olej po remoncie?
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: misiek775 »

Myślę że syntetyk 5w40 dobrej firmy będzie ok. I wymiana co 10-15 tys max
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: tinware »

Ja zalewam go Shell Helix Ultra Synthetic 5w40.
Cena za 4L to 90zł. U mnie dostępny w wariancie 1L i 4L
shell.jpg
Rudy
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: ndz gru 30, 2018 23:36
Auto:: Touran 1.6mpi BSE 08
Imię:: Rudy
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: Rudy »

A czym się różni ten Shell co wystawiłeś foto od Shella w w bańce koloru niebieskiego??.
"...przyj naprzód, zrób wyłom w liniach wroga i po drodze niszcz wszystko, co się rusza, a oddziały, które idą za tobą, będą tylko sprzątać. Twoim celem jest dostać się za linie nieprzyjaciela w końcu na tym polegała taktyka kawalerii i zaatakować jego tyły..."
szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: szpyrek »

Ja polecę od siebie 5w40 Specol. Niedoceniony olej przez brak marketingu. 4l po niecałe 60zl. Za moment będę trzeci raz wymieniał właśnie na niego. Nie wiem czy zadziałał efekt placebo ale po wymianie na specol silnik ciszej pracuje.
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: misiek775 »

Ten jest full syntetyk a niebieski syntetyki technology. Ja leje total quartz energy 5w40 ze względu na dobrą lepkość na w 100 i wysoki tbn.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: wesol »

Szpyrek a który zalewasz ten Specol? Też przerzuciłem się na niego. Do dwóch zalewam i jeszcze ojcu dałem tennolej.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: szpyrek »

Specol Gold 5w40. Zlote/pomarańczowe opakowanie
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: wesol »

Ja ten premium stosuje. Puki co chwalę bo dość płynny olej spełniający normy a cena bardzo dobra. Wolę taki lać co 8-10 tys km bo czuć w tych silnikach z DPF on w oleju przy takim już przebiegu. Szkoda cisnac na oleju droższym za to przeloty dłuższe.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ravmen
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr cze 06, 2018 18:12
Auto:: touran 1.6 mpi
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 2 razy

Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku

Post autor: ravmen »

witam. jestem po remoncie silnika. póki co zrobiłem z 200 km więc nie wiem czy jest apetyt na olej. po remoncie przy mocniejszym wcisnieciu gazu miałem szarpania bez względu czy na PB czy LPG . Dodatkowo wymiana świec, cewki i przewodów i silnik chodzi równo i cichutko. koszt remontu 2 tys ale myślę że warto było.
ODPOWIEDZ