Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Masz na adblue ale wyniki prawidłowe.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 10
- Rejestracja: pn lut 11, 2013 20:39
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gorzów
- Podziękował: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
cześć,
mam pytanie odnośnie filtra DPF, ale samochód to Passat B6 z 2006 roku. Silnik 2.0 TDi-PD BMP, czyli ma 8 zaworów, pompowtryski bosch, sterownik EDC16, przebieg symboliczny, jedyne 270 tyś..
robiłem ostatnio diagnozę DPF z uwagi na błędy i wymianę czujnika G450, i wszyły mi następujące parametry
grupa 068.2 ilość popiołu 94.0 (bez jednostki).
Różnica ciśnień na biegu jałowym, grupa 067.3: od 5 do 15 w zależności od zapełnienia dpf.
Gdy filtr był wypalony samoczynnie, to na logach dynamicznych, 4-bieg przy 3500 RPM miałem różnicę ciśnienień około 230 mbar.
Czy po tych parametrach jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy ten DPF jest jakkolwiek jeszcze dobry, czy raczej już wystawić auto na olx?
Auto mam 10 lat, do tej pory nigdy nie zapaliła się kontrolka DPF.
mam pytanie odnośnie filtra DPF, ale samochód to Passat B6 z 2006 roku. Silnik 2.0 TDi-PD BMP, czyli ma 8 zaworów, pompowtryski bosch, sterownik EDC16, przebieg symboliczny, jedyne 270 tyś..
robiłem ostatnio diagnozę DPF z uwagi na błędy i wymianę czujnika G450, i wszyły mi następujące parametry
grupa 068.2 ilość popiołu 94.0 (bez jednostki).
Różnica ciśnień na biegu jałowym, grupa 067.3: od 5 do 15 w zależności od zapełnienia dpf.
Gdy filtr był wypalony samoczynnie, to na logach dynamicznych, 4-bieg przy 3500 RPM miałem różnicę ciśnienień około 230 mbar.
Czy po tych parametrach jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy ten DPF jest jakkolwiek jeszcze dobry, czy raczej już wystawić auto na olx?

-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: sob lip 13, 2019 19:50
- Auto:: Touran 2.0 tdi 2013
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 7 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam, mam pytanko odnosnie programu na androida ktory przeswietli mi dpf przy uzyciu elm327 z gory dziekuje za pomoc
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: sob lip 13, 2019 19:50
- Auto:: Touran 2.0 tdi 2013
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 7 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: wt lis 05, 2019 08:34
- Auto:: TOURAN 1.6 TDI CAYC
- Imię:: Przemo
- Lokalizacja: Poznań
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam Panowie mi podnosi auto obroty co 150 -200 Kilometrów ROZUMIEM ZE TO WYPALANIE jestem po trasie w sobotę 700kil A on znowu wczoraj wypala? Błędy się nie palą auto przyspiesza wszystko oki jazda też o co chodzi pozdrawiam
-- Cz lis 07, 2019 08:04 --
Może olej już wymienić bo zbliża się 10 tyś jeżdżę na castrolu zakupiłem już mobila esp.Wypalanie mi nie przeszkadza (narazie) kolega z serwisu seata mówił że to norma jeżdżąc na mieście tylko żeby nie za często przerywać. Tourana diesla kupiłem nie dla oszczędności tylko zawsze chciałem mieć no i trafiłem na białego kruka 100 tyś przebig
-- Cz lis 07, 2019 08:04 --
Może olej już wymienić bo zbliża się 10 tyś jeżdżę na castrolu zakupiłem już mobila esp.Wypalanie mi nie przeszkadza (narazie) kolega z serwisu seata mówił że to norma jeżdżąc na mieście tylko żeby nie za często przerywać. Tourana diesla kupiłem nie dla oszczędności tylko zawsze chciałem mieć no i trafiłem na białego kruka 100 tyś przebig
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Olej nie ma nic wspólnego, pamiętaj że musi być odpowiedni czyli jak auto z DPF to norma 5W30 , nie przechodził bym na mobila, zostań przy Castrol lub coś innego lepszego
wystukane w garażu z kluczem w ręku
wystukane w garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: wt lis 05, 2019 08:34
- Auto:: TOURAN 1.6 TDI CAYC
- Imię:: Przemo
- Lokalizacja: Poznań
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Już kupiłem mobila na forum odradzają castrola wiem że 5w30 gdzie podnosiłeś moc marcyb i co z tym wypalaniem co proponujesz ?
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ja podnosiłem w Czaplinku , wypala się się różnie, żona jeździ po mieście dużo, ja stosuję castrola od ponad 10 lat i nie narzekam
wystukane w garażu z kluczem w ręku
wystukane w garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: wt lis 05, 2019 08:34
- Auto:: TOURAN 1.6 TDI CAYC
- Imię:: Przemo
- Lokalizacja: Poznań
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ale co tydzień lub co 150 km-200jesli to norma to spox Czaplinek konkretnie firma
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
[quote="Szczęka"]Witam Panowie mi podnosi auto obroty co 150 -200 Kilometrów ROZUMIEM ZE TO WYPALANIE jestem po trasie w sobotę 700kil A on znowu wczoraj wypala? Błędy się nie palą auto przyspiesza wszystko oki jazda też o co chodzi pozdrawiam
-- Cz lis 07, 2019 08:04 --
Może olej już wymienić bo zbliża się 10 tyś jeżdżę na castrolu zakupiłem już mobila esp.Wypalanie mi nie przeszkadza (narazie) kolega z serwisu seata mówił że to norma jeżdżąc na mieście tylko żeby nie za często przerywać. Tourana diesla kupiłem nie dla oszczędności tylko zawsze chciałem mieć no i trafiłem na białego kruka 100 tyś przebig[/quote
To że po trasie się wypala to nic dziwnego przez te 700 km wypalił się np raz i zapełnił się np do 98 procent i na drugi dzień doszedł do zapełnienia 100 procent DPF i włączył procedurę wypalania ( podniesione obroty)
Mam vag dpf z elm 327 to ładnie widać
-- Cz lis 07, 2019 08:04 --
Może olej już wymienić bo zbliża się 10 tyś jeżdżę na castrolu zakupiłem już mobila esp.Wypalanie mi nie przeszkadza (narazie) kolega z serwisu seata mówił że to norma jeżdżąc na mieście tylko żeby nie za często przerywać. Tourana diesla kupiłem nie dla oszczędności tylko zawsze chciałem mieć no i trafiłem na białego kruka 100 tyś przebig[/quote
To że po trasie się wypala to nic dziwnego przez te 700 km wypalił się np raz i zapełnił się np do 98 procent i na drugi dzień doszedł do zapełnienia 100 procent DPF i włączył procedurę wypalania ( podniesione obroty)
Mam vag dpf z elm 327 to ładnie widać
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ja robiąc trasy zauważyłem (na vag dpf), że jadąc powyżej 100km/h procedura wypalania jest jakby "ciągła". Nawet jak nie ma tych 100%, wypalanie jest obniżające zawartość w filtrze. Dlatego podczas tras wypalanie występuje dość rzadko.
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Procedura wypalania jest wtedy jak zapełni się do 100 procent a po trasie jak się zasówa do się trochę wypala na wydechu musi być 400 stopni więc 180 km/ h trzeba jechać umnie tak to wygląda