Ustawianie silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
rafcio606
Przeglądacz
Posty: 134
Rejestracja: ndz wrz 23, 2018 18:44
Auto:: touran 2003 1.6 16v bag f
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Pomorskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Ustawianie silnika

Post autor: rafcio606 »

Jakie szczęście że forum ruszyło! Korzystając z opisów na forum wymieniłem dolna poduszkę w sankach, oraz lizak, a niebawem górna prawa poduszka na ori używke w bardzo dobrym stanie. Zamierzam więc po tych wszystkich zmianach ustawić silnik jak najbardziej optymalnie żeby żadna poduszka w stanie spoczynku nie była naprężona (zacznijmy że zakładając lizak już musiałem silnik naciągnąć aby wlazł). Naczytalem się dużo że należy unieść silnik, wszystkie śruby poduszek poluzować o pół obrotu i opuścić, następnie odpalić. Sprzęgłem na jedynce i wstecznym lekko poszarpać z zaciągniętym ręcznym, żeby się silnik na poduszka Ch poukładał i na jałowym biegu dokrecic wszystkie poduchy od dolnej zaczynając. Czy ktoś by coś dodał czy to dobra metoda, żeby wymienione poduszki trwały jak najdłużej a półosie nie pracowały mimośrodowo?
Pewnie ktoś się zastanowi czemu pytam skoro się tyle naczytałem, przekonałem się bowiem na własnej skórze że nie wszystkie metody z innych pojazdów sprawdzają się w naszych (np pomysł prasy śrubowej do wyciągania tulei sanek, nie do przeskoczenia bez prasy, tak sztywno siedzi)
Proszę o wszystkie możliwe za i przeciw
ODPOWIEDZ