Na tym zestawie (z 140A) daje radę już kilka sezonów mam pełne postojowe i ptc... alternator i aku mają sie dobrze....szczyku pisze:Dobra, wszystko wiem, mam ją u siebie, ale jakoś działam tylko na webastoa na dwóch urządzeniach nie chcę, bo altek 140A nie wyciągnie, a akku tylko dostanie
VW Touran I (2003-2006) by Tinware
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5612
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 678 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
-
szczyku
- ____________________

- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
To nie wiem co myśleć, czy użytkować razem czy nie. Po założeniu grzałki i odpaleniu jej na wolnych obrotach pasek zaczął piszczeć
dlatego juz w garażu leży altek 180A, ale z jego wymianą to nie tak prosto jak w przypadku 1.9tdi.
Odpalasz razem? Tzn webasto i ptc?
Odpalasz razem? Tzn webasto i ptc?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Dać pewnie da rade czemu nie. Zależy jeszcze ile się jeździ. Trzebaby jeszcze sprawdzić ile sekcji się załącza w pct. Generalnie to pct na full potrafi szarpać około 100 amper. Do tego grzanie stolioet po około 10-14 amper szyba tylna coś koło 15-20 amper, dmuchawa zależnie na ile zapodana potrafi szarpać spokojnie 14 amper. Nie jest rozsądnym zalanczanie wszystkiego. O ile altek ogarnie temat tak bardziej obawiam się o kabloteke,bte połączenia bo parę aut z ciekawości macalem po kablach to niekiedy są gorące.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Ja mam 140A - jeśli zależy mi na nagrzewnicy to nie używam w tym samym czasie innych prądożernych odbiorników, od razu spada napięcie i wyłącza się 3-ci stopień nagrzewnicy na drugi. Widzę to po tym, że prąd z ok. 80A spada do ok. 40A.
Wczoraj, kolejny dzień nagrzewnicy... -6st. C i 8min Dzisiaj -> -2st. C + odmrażacz + 2min = odjazd! ;-)
Nic się nie marze, nic nie paruje, nic nie zamarza z powrotem...
Wczoraj, kolejny dzień nagrzewnicy... -6st. C i 8min Dzisiaj -> -2st. C + odmrażacz + 2min = odjazd! ;-)
Nic się nie marze, nic nie paruje, nic nie zamarza z powrotem...
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Dziwne masz te stopnie nagrzewnicy. To ile ci pobiera 1 stopień ile 2 i ile 3 stopień?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Możesz przeanalizować wszystko na tym filmie. Start od 80A, przez 3min stopniowy spadek do 40A, potem wzrost do 60A i ustabilizowanie się. Po włączeniu ogrzewania tylnej szyby spadek napięcia do 12V - ewidentnie widać, że tutaj kończy się wydajność alternatora 140A.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2QtOvuUFgEk&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2QtOvuUFgEk&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
A jak włączysz nagrzewnicę elektryczną na postoju to silnik podnosi obroty tak jak byś klimę włączył ???
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Trzy sekcje grzałki są identyczne i przy napięciu 12 volt szarpią po 30-33 ampery.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Znalazłem w Internecie filmik z Golfem V z silnikiem 2.0 FSI. Czy 6-tka w Touranie 2.0 FSI 150KM ma też takie przełożenie? Jeśli tak, to chyba udało mi się w moim 1.6 MPI 102KM zejść jeszcze o 200obr/min mniej przy przeróbce mojej skrzyni, a mam o połowę mniej mocy... Żyłem w przekonaniu, że przy 2.0 FSI jest montowana skrzynia GQL o bardzo mocnym dyferencjale 3.933 (prawie jak w Dieslu), gdzie u mnie jest 5.067
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Dzisiaj z rana -4 st. C
Nagrzewnica + odmrażacz + 4 minuty i.... ooooodjaaazd!
Nagrzewnica + odmrażacz + 4 minuty i.... ooooodjaaazd!
-
VWariaT
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
a nie lepiej dodatkowo na przednią szybkę położyć matę? 
Wtedy byłoby 2minuty
ale faktycznie elektryczna nagrzewnica robi robotę.
Wtedy byłoby 2minuty
ale faktycznie elektryczna nagrzewnica robi robotę.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
-
szczyku
- ____________________

- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Dołożyłem grzałkę, ale na altku 140A staram sie jej nie używać razem z Webasto. Zmienię altek, bede odpalał dwa urzadzenia na raz 
Ostatnio zmieniony pn sty 20, 2020 19:07 przez szczyku, łącznie zmieniany 1 raz.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Chyba znalazłem przyczynę ubytku oleju w silniku. Zdjęcie wykonane od strony rozrządu i zbiornika płynu chłodzącego w 1.6MPI 102KM BSE. Problem zauważyłem, kiedy zmieniłem skrzynie na moda 6-biegów i przegoniłem Tourana 300km pierwszy raz po autostradzie z prędkością 150km/h przy 3850obr/min (tutaj). W przyszłym tygodniu Touran leci do mechanika. Czy też mieliście takie problemy w BSE przy przebiegu 220tkm? Mam tylko nadzieje, że dołożenie 6-tego biegu o tak dużym przełożeniu (dyfer 5,067 i szóstka 0,646) nie wpłynęło aż tak znacznie na pracę silnika... Mam nadzieję, że to tylko przypadek: nowa skrzynia i wylewający się olej z silnika... Od auta po 20 minutach jazdy śmierdzi smażonymi frytkami, a po przelocie po autostradzie leci dym spod maski.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FqI5aM6xaV4[/youtube]