Jaka skrzynia podejdzie.
- Sąsiad3320
- Początkujący
- Posty: 26
- Rejestracja: sob gru 01, 2018 21:00
- Auto:: Touran 2.0 TDI BMM 2007
- Imię:: Kacper
- Lokalizacja: Gizałki
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Jaka skrzynia podejdzie.
Witam, przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Brzmi ono tak, jaka skrzynia podejdzie pod 2.0 TDI BMM? Przede wszystkim czy podejdzie skrzynia o oznaczeniu HDU? Jeśli nie to jaką polecacie? Na razie Siedzi tam KDM. Myślałem że jak podłożymy podkładkę coś to da, no ale nie, ponieważ już wcześniej ktoś inny podłożył podkładkę. Ogólnie łożysko swobodnie obraca się w obudowie skrzyni, i po rozgrzaniu się skrzyni słychać wycie na 4 i 5 biegu.
Wiem że te HDU występowały w BKD, niby obydwa 140km, ale BMM 8-zaworowy a BKD 16-zaworowy. Czytałem jeden wątek właśnie że jeśli bdz zła skrzynia to po prostu zajedzie się silnik. Za wszelkie sensowne odpowiedzi dziękuje
Wiem że te HDU występowały w BKD, niby obydwa 140km, ale BMM 8-zaworowy a BKD 16-zaworowy. Czytałem jeden wątek właśnie że jeśli bdz zła skrzynia to po prostu zajedzie się silnik. Za wszelkie sensowne odpowiedzi dziękuje
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
Temat zjadłem od podszewki, w końcu zrobiłem 6ty bieg w 1.6 MPI 102KM BSE, który nigdy nie występował przy tym silniku w żadnym VAGu, więc mogę chyba pomóc.
Generalnie -> skrzynia składa się z dwóch podstawowych części:
1. Obudowa sprzęgłowa - po to, aby skrzynia pasowała do silnika
2. Korpus skrzyni - po to, aby można było czepnąć ją do łapy skrzyni
3. Obudowa piątego i szóstego biegu
4. Wałek sprzęgłowy pasujący do tarczy sprzęgła
5. Flansze półosi, ale one chyba zawsze były takie same
Zacznij od tego, czy oba te pierwsze elementy w Twojej obecnej skrzyni oraz tą, którą chcesz kupić posiadają te same numery części.
Ja do pomocy stworzyłem sobie takiego Excela: Po czymś takim łatwo wywnioskować, że dla mojej obecnej (już starej) skrzyni FZT mogę zakupić skrzynię HBJ i wymienić w niej tylko obudowę sprzęgłową.
Ale akurat w moim przypadku dyfer 5,067 i szóstka 0,673 było dla mnie jeszcze za mało. Wymieniałem również choinkę sprzęgłową, a choinka ataku składa się z biegów od kompletu z choinki sprzęgłowej oraz wałka ataku jeszcze z innej skrzyni, aby koło tego wałka ataku pasowało na duże koło dyferencjału - skomplikowane wiem
Ale mam teraz dyfer 5,067 i szóstkę 0,646 i jestem kosmicznie zadowolony, 150km/h to poniżej 4000obr/min (benzyna), więc jest reeeeweeelaaaacyyyyyjnieeee, wcześniej 4600obr/min przy tej prędkości ryło mi banie. Była jeszcze pokusa na roznitowanie koła dyferencjału, aby go pomniejszyć - tylko mój motor nie uciągnąłby Tourana na tak mocnym przełożeniu - już teraz przy ponad 150km/h tracę prawie cały moment obrotowy, od 150km/h do 160km/h zbieram się w 40 sekund na tym biegu, ale 90-100 lub 100-110 to 6 sekund więc dla mnie akceptowalnie biorąc pod uwagę takie przełożenie i 102KM motor, a obroty zamiast 3400, są 2800 
Generalnie -> skrzynia składa się z dwóch podstawowych części:
1. Obudowa sprzęgłowa - po to, aby skrzynia pasowała do silnika
2. Korpus skrzyni - po to, aby można było czepnąć ją do łapy skrzyni
3. Obudowa piątego i szóstego biegu
4. Wałek sprzęgłowy pasujący do tarczy sprzęgła
5. Flansze półosi, ale one chyba zawsze były takie same
Zacznij od tego, czy oba te pierwsze elementy w Twojej obecnej skrzyni oraz tą, którą chcesz kupić posiadają te same numery części.
Ja do pomocy stworzyłem sobie takiego Excela: Po czymś takim łatwo wywnioskować, że dla mojej obecnej (już starej) skrzyni FZT mogę zakupić skrzynię HBJ i wymienić w niej tylko obudowę sprzęgłową.
Ale akurat w moim przypadku dyfer 5,067 i szóstka 0,673 było dla mnie jeszcze za mało. Wymieniałem również choinkę sprzęgłową, a choinka ataku składa się z biegów od kompletu z choinki sprzęgłowej oraz wałka ataku jeszcze z innej skrzyni, aby koło tego wałka ataku pasowało na duże koło dyferencjału - skomplikowane wiem
Ostatnio zmieniony pn lut 10, 2020 12:40 przez tinware, łącznie zmieniany 1 raz.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
Lepiej byś napisał że zestawy sprzęgłowe w silnikach bmn bmm BKD itd są te same co mówi że na 99 procent podejdzie. Poza tym skrzynia nie HDU tylko HDV.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
Nie, zestaw sprzęgłowy nie będzie tutaj wyznacznikiem niczego.wesol pisze:zestawy sprzęgłowe w silnikach bmn bmm BKD itd są te same
Jedyne co musi pasować to wałek sprzęgłowy ze skrzyni do tarczy sprzęgła.
I to tyle. Zjadłem już w tym temacie zęby, więc wiem o czym mówię.
Zobacz wyżej, FZT i HBJ mają te same zestawy sprzęgłowe, ale nie na 99%, a na 100% skrzynie są różne, bo blok silnika od strony koła zamachowego w 1.6 MPI i 1.6 FSI są różne.wesol pisze:co mówi że na 99 procent podejdzie
Sąsiad3320, jak mówiłem: numer obudowy sprzęgła i numer korpusu skrzyni musi być taki sam! Od tego zacznij temat...
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
Chodzi o średnicę sprzęgła czyli też i wielkość koła zamachowego. Jeśli masz już podchodzic profesjonalnie do sprawy to były też różnice w odsadzeniu wału i nie każdy zamach może wylądować i podobnie jest z polisami. Czasami do tego samego silnika szły różne rodzaje skrzyń i niby to samo (zamienniki ) a różne były flansze pod przeguby wewnętrzne.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
A tak zapytam... Dlaczego chcesz inną skrzynie niż oryginał, który teraz masz?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
Żeby nie zawężać kręgu potencjalnych dawców. Większy wybór, różne ceny. 2.0 TDI nie miało skrzyń krótkich.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
Jasne, rozumiem. Inna skrzynia może mieć inne przełożenia, więc w tym miejscu chce coś powiedzieć... W tej nowej skrzyni mam inne przełożenia na pierwszym, czwartym i piątym biegu (oczywiście plus nowy szósty bieg). Na pierwszym biegu mam krótsze przełożenie względem oryginału i nie jest dobrze. Moim zdaniem sterownik silnika ma jakiś algorytm, który coś próbuje robić, nie rozumiem o co mu chodzi, nazwę to krótko że: świruje, wariuje i armagedon w ogóle. Moim zdaniem ogarnął to, że z pierwszym biegiem jest coś nie tak (na pewno nie można włączyć tempomatu na pierwszym biegu przy ponad 25km/h, więc jednak musi sprawdzać pierwszy bieg). Do rzeczy: jeśli bieg jest krótszy, to prędkość narasta w nim wolniej względem obrotów, w sytuacji w której rozpędzam auto powoli na pierwszym biegu, dochodzę do obrotów 2800 i jadę z prędkością 18km/h, a według oryginału powinienem jechać 19km/h, więc w tym momencie mam mocne szarpnięcie i wyrównanie tej prędkości, którą uto powinno się poruszać
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3421
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 117 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
oczywiście ze tak jesttinware pisze: Moim zdaniem sterownik silnika ma jakiś algorytm, który coś próbuje robić,...
nie jesteś pierwszy co ma problem po wymianie skrzyni
więcej przypadków jest jak wsadzają 6 bieg do auta co miał 5 big i na 6 biegu nie działa tempomat
soft silnika ma zapisane w sobie cos jak przeliczniki:
tzn - prędkości RPM silnika i predkości kół
bo w manualu nie wie jaki jest big przecież, a jak są auta co podpowiadają zmianę biegu w manualu to własnie dlatego ze z software wie ze jadąc 50km/h przy 2000rpm = 4 bieg (przykład daje...żeby Wesol zaraz nie napisał ze miał w Oplu 1800rpm, a w Touranie ma 2100rpm)
i dlatego jak jak chcesz wymieniać skrzynie na inne przełożenia ....to trzeba by tez przepisać mapę od takiego ECU gdzie taka skrzynia była
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
Działa od min. 25km/h i od drugiego biegu, na pierwszym przy tam ok. 4000obr/min się nie załącza, wiem bo sprawdzałem kilka dni przed modem swojej skrzyni.misiek775 pisze:Jeżeli dobrze pamietam to tempomat działa od 30 albo 40 km/h
Na całe szczęście u mnie jest wszystko ok, zwłaszcza z tempomatem na 6-tym biegu. Na którymś ze sterowników widziałem kodowanie 5 lub 6 biegów, ale mam wkodowane cały czas 5 i jakby nie zauważyłem niczego złego oprócz tej "dziwnej" jedynki - jak ruszam normalnie to jest ok, tutaj chodzi o bardzo powolne rozpędzanie auta na pierwszym biegu.spacewalker pisze:oczywiście ze tak jest
W większych mocowo silnikach widać podczas przyspieszenia, że moc na pierwszym biegu jest ograniczania, przecież gdyby przyłożyć 500Nm na biedną zębatkę biegu wielkości ludzkiej pięści to zmieliłoby ją na pasztet przy takim depnięciu w pedał gazu.
Więc cóż możemy polecić autorowi tematu - jeśli nie ma żadnej potrzeby modyfikacji, a w TDI raczej na obroty, moment i moc nie powinien narzekać to niech zarzuca to samo co teraz ma. Trochę nie rozumiem problemu... Skrzynie KDM można na szrocie po demontażu nabyć już od 300 zł (wiadomo, że stan nieokreślony), zaś po regeneracji to koszt 1800zł, toż to promocyjna cena względem mojej modowanej do 1.6. MPI za 4500 zł
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
Moim zdaniem to słabo uważałes na "lekcji". Największe obciążenia są na najwyższym biegu to raz. Najtwardsza rzeczą w każdym aucie jakie by nie było to zawsze jest koło talerzowe oraz wałek atakujący. Tak przynajmniej uczą w szkołach. Ale co ja mogę wiedzieć.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
To wypluwa ELSA:Sąsiad3320 pisze:jaka skrzynia podejdzie pod 2.0 TDI BMM?
- Sąsiad3320
- Początkujący
- Posty: 26
- Rejestracja: sob gru 01, 2018 21:00
- Auto:: Touran 2.0 TDI BMM 2007
- Imię:: Kacper
- Lokalizacja: Gizałki
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Jaka skrzynia podejdzie.
Znaczy ogólnie, tą skrzynie co wyżej wymieniłem chcieliśmy założyć bo znajomy ma i pytam się czy podejdzie.
Jeszcze mam pytanie, już odnośnie czegoś innego, założyłem tu temat to nie będę nigdzie indziej zakładał kolejnego. Ogółem Po naprawie w touranie występuje takie zjawisko że do 70-80 km/h na 4 biegu silnik chodzi poprawnie, dopiero po zapięciu 5 biegu i 6 biegu silnik 'warczy' jak na ujętym filmiku (na filmie jest sharan bądź alhambra, nie mój, ale tak samo warczy). Podkreślę że na 1, 2, 3 biegu silnik możemy kręcić nawet do 4tyś i nie ma takiego dźwięku, dopiero ujawnia się po przekroczeniu na 4 biegu 80km/h. Podkreślę że na 5 biegu jak i na 6 biegu powyżej 2tyś (cały czas słychać podczas przyśpieszania), oczywiście podczas przyśpieszania słychać ten dźwięk. Nie słychać tego dźwięku jak jedzie się z równą prędkością. Dziś podjechaliśmy do mechanika co robił nam tourana, niby nic nie znalazł, ale mówi żeby podjechać w piątek bo miał zajęty kanał. Dużo czytałem po internecie i wiem że to może być wszystko. Podkreślę że na rozwalonej dwumasie tak nie był.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=IY-MkhL ... e=youtu.be
-- So lut 22, 2020 00:07 --
W tym tygodniu z skrzyni zrobiła się grzechotka (może i przez to był spowodowany ten warkot silnika przy wyższych prędkościach), ogólnie kupiliśmy jeszcze 1 skrzynie o oznaczeniu KDM i jesteśmy jutro umówieni z mechanikiem który będzie to robił i on zweryfikuje która z skrzyń jest w lepszej kondycji. Tak jak czytałem na forum, jeśli założy się jednomas do skrzyni która ma już jakby 'nagryzione' łożyska to tylko kwestia czasu kiedy się sypnie. Jedyny plus tej sytuacji to to że będę mógł zobaczyć, co znajduje się w takiej skrzyni bo ją poprostu sobie rozbiorę (niby zawód jaki wybrałem to technik mechatronik, ale smykałka bardziej to do motoryzacji. Może ktoś z forum pracuje w Pleszew Famot? Aktualnie mam tam praktyki
)
Ogólnie ojciec gadał z gościem co naprawia skrzynie i niby ten gość dowiadywał się w serwisie że za skrzynie KDM można wstawić HDU, bo niby parametry mają takie same.
Jeszcze mam pytanie, już odnośnie czegoś innego, założyłem tu temat to nie będę nigdzie indziej zakładał kolejnego. Ogółem Po naprawie w touranie występuje takie zjawisko że do 70-80 km/h na 4 biegu silnik chodzi poprawnie, dopiero po zapięciu 5 biegu i 6 biegu silnik 'warczy' jak na ujętym filmiku (na filmie jest sharan bądź alhambra, nie mój, ale tak samo warczy). Podkreślę że na 1, 2, 3 biegu silnik możemy kręcić nawet do 4tyś i nie ma takiego dźwięku, dopiero ujawnia się po przekroczeniu na 4 biegu 80km/h. Podkreślę że na 5 biegu jak i na 6 biegu powyżej 2tyś (cały czas słychać podczas przyśpieszania), oczywiście podczas przyśpieszania słychać ten dźwięk. Nie słychać tego dźwięku jak jedzie się z równą prędkością. Dziś podjechaliśmy do mechanika co robił nam tourana, niby nic nie znalazł, ale mówi żeby podjechać w piątek bo miał zajęty kanał. Dużo czytałem po internecie i wiem że to może być wszystko. Podkreślę że na rozwalonej dwumasie tak nie był.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=IY-MkhL ... e=youtu.be
-- So lut 22, 2020 00:07 --
W tym tygodniu z skrzyni zrobiła się grzechotka (może i przez to był spowodowany ten warkot silnika przy wyższych prędkościach), ogólnie kupiliśmy jeszcze 1 skrzynie o oznaczeniu KDM i jesteśmy jutro umówieni z mechanikiem który będzie to robił i on zweryfikuje która z skrzyń jest w lepszej kondycji. Tak jak czytałem na forum, jeśli założy się jednomas do skrzyni która ma już jakby 'nagryzione' łożyska to tylko kwestia czasu kiedy się sypnie. Jedyny plus tej sytuacji to to że będę mógł zobaczyć, co znajduje się w takiej skrzyni bo ją poprostu sobie rozbiorę (niby zawód jaki wybrałem to technik mechatronik, ale smykałka bardziej to do motoryzacji. Może ktoś z forum pracuje w Pleszew Famot? Aktualnie mam tam praktyki
Ogólnie ojciec gadał z gościem co naprawia skrzynie i niby ten gość dowiadywał się w serwisie że za skrzynie KDM można wstawić HDU, bo niby parametry mają takie same.