Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Awatar użytkownika
Piter7707
Specjalista
Posty: 560
Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Piter7707 »

Mam też elm i tą aplikację dobrze się sprawdza
Nie muszę cisnąć żeby DPF się wypalił,jak wejdzie w tryb dopalania to na 5 biegu 100 km/ h 2 tys obr/ min
Temperatura 560 stopni ( wydechu) ładnie wypala.
Awatar użytkownika
kristouran
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: kristouran »

szczyku pisze:Akurat te zabawki androidowe działają dobrze. Widać silnik i kod, nawet ty na pierwszy rzut oka widzisz że to CR. Widać także kiedy była ostatnio regeneracja. Tak więc widzisz, do podstawowych danych vcds nie jest potrzebny.
Dokładnie

-- 20 lut 2020, o 21:11 --
Blupol pisze:
kristouran pisze:Chciałem się zapytać , czy ktoś ma doświadczenie z DPF w nowym silniku EA288 ? U mnie coś się dzieje, i szukam pomocy.
Wypala się co 150-200km trasy.zapelnia się sądzą, i np jest 43%,po czym nagle wskakuje na 90 i się wypala. To chyba nie normalne ?
VAG DPF to "Zabawka androidowa" FENOMENALNA. W końcu wiem co i jak.
U Ciebie widzę coś niepokojącego: na pierwszym screenie ma wartość zapełnianai się filtra ponad 10000 mg/km ?!?!
Czyli 10 gram na kilometr? Przecież to jest niemożliwe...
Wydaje się, ze czujnik świruje, podobno G450 jest za to odpowiedzialny.

Co do apki: wczoraj wypalałem po 600km, ale u mnie żadne "podręcznikowe" 70 km/h na trójce nie działa. Musze solidnie pocisnąć na autostradzie, żeby dobić to temp. 600 stopni, a filtr wypalał się z prędkością ok 1000 mg/min. Jadąc ok 100 km/h na 4 biegu (obroty ok 3000) wypalam przez 50-60km...
Tak czy siak dzięki tej aplikacji doskonale wiem kiedy filtr się będzie wypalał i co dzieje się z nim na bieżąco- polecam wszystkim. Sugeruję też dokupić moduł OBD2 Wi-Fi, a nie Bluetooth- jest pewniejszy.
Właśnie to mnie bardzo zastanawia. Taka wartość pojawia się nie pierwszy raz . Zwłaszcza wtedy się też wypala. Możliwe, że tylko czasami źle działa ? Czy jak wymienię ten czujnik muszę coś kalibrować albo adaptować ?
Awatar użytkownika
Blupol
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pt lut 10, 2012 12:25
Auto:: '12 1.6 TDI Bluemotion
Imię:: Tom
Lokalizacja: G.Śląsk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Blupol »

wesol pisze:To że pokazuje nie znaczy że pokazuje dobrze.
Pokazuje tak samo jak VCDS i inne programy diagnostyczne- sprawdzone nie w tym samym czasie, a kilka minut po. Wyniki prawie identyczne (różnice w setnych).
Zresztą zczytuje bezpośrednio z komputera, więc co może być źle?
Awatar użytkownika
kristouran
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: sob mar 30, 2013 15:59
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Flensburg Szczecinek
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: kristouran »

Koledzy potrzebuję sprawdzić czujniki różnicy ciśnień w swoim aucie. Mam je dwa. Może , ktoś powiedzieć jakie powinny być prawidłowe wartości ? Znalazłem coś w necie ale nie wiem dokładnie jakie są dobre wartości. Przypomnę że borykam się z problemem częstego wypalania. Właśnie zamieniłem czujniki między sobą, i okazuje się że wartość różnicy ciśnień spadła z 23mBar na 3-5mBar na wolnych obrotach.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: JacaTouran »

kristouran pisze:Koledzy potrzebuję sprawdzić czujniki różnicy ciśnień w swoim aucie. Mam je dwa. Może , ktoś powiedzieć jakie powinny być prawidłowe wartości ? Znalazłem coś w necie ale nie wiem dokładnie jakie są dobre wartości. Przypomnę że borykam się z problemem częstego wypalania. Właśnie zamieniłem czujniki między sobą, i okazuje się że wartość różnicy ciśnień spadła z 23mBar na 3-5mBar na wolnych obrotach.
kristouran pisze:Koledzy potrzebuję sprawdzić czujniki różnicy ciśnień w swoim aucie. Mam je dwa. Może , ktoś powiedzieć jakie powinny być prawidłowe wartości ? Znalazłem coś w necie ale nie wiem dokładnie jakie są dobre wartości. Przypomnę że borykam się z problemem częstego wypalania. Właśnie zamieniłem czujniki między sobą, i okazuje się że wartość różnicy ciśnień spadła z 23mBar na 3-5mBar na wolnych obrotach.

Jaki przebieg auta , jakiś silnik ?? Jakie temperatury wydechu??? Jak często dopala?
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
warcol
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pn paź 01, 2018 16:44
Auto:: vw touran 2,0 tdi
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Swarzędz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: warcol »

Witam
Ja mam aplikacje na androida ładnie to wszystko pokazuje,tylko dlaczego filtr wypala sie tylko do 22%,mam przejechane 46 tyś i od miesiąca mam tę aplikację staram sie zawsze nawet na postoju poczekać kiedy jest wypalanie filtra
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Na postoju to ty sobie możesz wypalać. Czemu ci ludzie nie rozumieją że nawet gdyby komp miał wypalać to nie będzie tego dobił do skutku. Nie ma takiej opcji że jakby szło to opornie to nie będzie wypalał pięć godzin bo tak pomału schodzi.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Piter7707
Specjalista
Posty: 560
Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Piter7707 »

warcol pisze:Witam
Ja mam aplikacje na androida ładnie to wszystko pokazuje,tylko dlaczego filtr wypala sie tylko do 22%,mam przejechane 46 tyś i od miesiąca mam tę aplikację staram sie zawsze nawet na postoju poczekać kiedy jest wypalanie filtra
Jaki silnik masz ,w ustawieniach vag dpf trzeba wybrać odpowiednią grupę mi też tak schodzi tylko do 22 procent i 5gram do zera nie zejdzie bo coś tam w filtrze zawsze zostaje,jak kończy dopalac to filtrem świeci na zielono
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: szczyku »

wesol pisze:Na postoju to ty sobie możesz wypalać. Czemu ci ludzie nie rozumieją że nawet gdyby komp miał wypalać to nie będzie tego dobił do skutku..
Mam apke i kontroluje proces wypalania, i fakt, zawsze wypala do 22%, nie ważne czy podczas jazdy, czy na postoju, więc o co chodzi?

Jaki ma znaczenie czy wypala podczas jazdy czy na postoju? Widocznie żadne :sorry:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

A jakie ma to znaczenie czy masz na wyświetlaczu 0 czy 22? To i tak wynik szacowany. Tam w środku DPF nie ma ani wagi do ważenia czy zostało coś czy nie a tym bardziej krasnoludka który stwuetdzi co to jest czy popiół czy sadza. Ta liczba 22 ci nie daje spać czy oco chodzi?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Piter7707
Specjalista
Posty: 560
Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Piter7707 »

Najlepiej wyciąć krasnoludka z jego domkiem :haha:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Każdego kawalera wykastrować. Skoro działa poprawnie to po co wyciąć. Może lepiej zacząć jeździć nie tylko wkoło komina.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
wojtek2626
Zaawansowany
Posty: 381
Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
Auto:: Touran
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wojtek2626 »

Dodam jeszcze ze sa dwa typy pomiaru dpf, czujnik mierzacy różnice cisnień przed dpf i za dpf oraz druga wersja która jest u mnie mierzy cisnienie przed dpf w odniesieniu do cisnienia atmosferycznego, tylko jedno podłączenie do dpf.
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra :)
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

W zasadzie to prawie to samo ale fakt jest tak jak podajesz by zaraz ktoś nie pisał że ma coś niepodjęte.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: szczyku »

Możliwe ze przez padnięty EGR mam rzadsze wypalanie DPF?

Jazda w 95% miasto, zrobionych ponad 500km, a DPF niby 84%.
ODPOWIEDZ