Uszelka pod glowica wymieniona,po dwoch latach znow to samo.

Awatar użytkownika
forman
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 29, 2016 19:38
Auto:: Touran,1.9TDI,2007
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: lubuskie, Slubice
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Uszelka pod glowica wymieniona,po dwoch latach znow to samo.

Post autor: forman »

Witam serdecznie.
Nie znalazlem podobnego przypadku wiec pisze.
Dwa lata temu wymienilem uszczeleke pod glowica, planowanie glowicy oczywiscie w zestawie no i pare innych drobnych wymian w silniku przy okazji.
Dlaczego wymienialem?
Obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia. Co 50-60 km na FIS informacja o niskim stanie plynu chlodniczego. Odkrecam korek i tu psssssssssss i plyn wraca do normy.
Wymienielem najpierw korek na zbiorniczku i nic...
Test na CO2 no i mamy to. Poszla w/w naprawa i po remoncie wszystko git. Dwa lata bez problemu. Tydzien temu wymienilem dwumase ze sprzeglem i mechanik dzwoni i mowi , ze w zbiorniczku nie ma plynu i dziwnie bombluje... :shock: :?:
Dodam ze rok temu wymienielem chlodniczke EGR bo syczala przy dodaniu gazu, a slyszalem ze ona tez moze dawac identyczne objawy jak nieszczesna UPG.
EGR to byl zamiennik, wiec nie wiem teraz...czy to UPG sie uwalila ( ale po 2 latach),czy EGR padl.
Idzie jakos sprawdzic ta chlodniczke czy jest wadliwa, czy nie ma takiej opcji?
Jakies inne pomysly skad to CO2 w ukladzie?
Dodam ze nie bombluje tak jak za pierwszym razem ale cisnienie daje na uklad po jakims czasie spore.
Pozdrawiam i oczekuje konkretnych odpowiedzi.
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców!
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
...czasem naprawdę trudno ich wyprzedzić!
:>
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Uszelka pod glowica wymieniona,po dwoch latach znow to s

Post autor: wesol »

Można pominąć ta jak to nazywasz chlodniczke. Poprostu rurki zmistkuj z pominięciem tej chlidniczka. Wtedy testa zrób.
Druga sprawa to nie wiem skąd ci ludzie jakieś dziwne teorie mają że skoro robiłem upg dwa lata temu to teraz trzeba czekać 10 lat i piec razy okrążyć równik by ta upg znowu się zdupczylo?? To jakiś mus jest że tak musi być? A czy sprawdzałeś płaskość bloku? Głowice planowałeś a krzywa była? Czy tylko planowałeś dla samej ideologi by coś zrobić bez myślenia i np "bo tak"? Sprawdzałeś czy w bloku gniazda pod szpilki nie są wystające, wybrzuszone? Pewnie nie?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
forman
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 29, 2016 19:38
Auto:: Touran,1.9TDI,2007
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: lubuskie, Slubice
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Uszelka pod glowica wymieniona,po dwoch latach znow to s

Post autor: forman »

Wesol widze ze zawsze na posterunku :ok:
Jesli chodzi o moja wiedze z zakresu mechaniki, to pewnie nie odstaje za bardzo od przecietnego kierowcy w srednim wieku :roll:
Dodam ze nie watpie w Twoja obszerna wiedze z tej dziedziny, ale pytasz sie czy ja sprawdzalem i planowalem. Myle ze takich rzeczy bez odpowiednich urzadzen i aparatury nie powie nawet najlepszy z mechanikow.
Oczywiscie glowica zostala oddana do profesjonalnego warsztatu i tam ( z tego co mi wiadomo), zostala sprawdzona szczelnosc i planowana. Skoro wrocila na warsztat to stwierdzam ze wszystko gralo (lecz nie musialo), pozostalo mi wierzyc w zapewnienia i na slowo. Tyle w tym temacie.
A pytam sie bo moze jest gdzeis jakas inna mozliwosc, ale tez nie wykluczam, ze albo mechanik, albo firma od regeneracji spaprali robote, lub poprostu mam pecha, lub to auto jest przklete :shock:
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców!
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
...czasem naprawdę trudno ich wyprzedzić!
:>
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Uszelka pod glowica wymieniona,po dwoch latach znow to s

Post autor: wesol »

Liniałem się sprawdza płaskość głowicy oraz bloku czy gniazda nie wystają od szpilek głowicy. Tuleje cylindrowe też się sprawdza czy nie osiadły w bloku bo wtedy to i nawet nowa głowicą nie pomoże.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ