Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac
Witam czy mieliście taka sytuacje że w czasie długiej trasy musielisci zatankować auto (diesel) i nie było innego wyjscia jak zatankowac auto na jakieś zwyklej stacji (nie wiadomo jaka jakosć paliwa) gdzieś na wiochach.
Z tego co słyszłem że CR jest grymaśne jeśli chodzi o gorszej jakości rope.
Słyszłem ze ludzie dodają oleju 2T czy to prawda?
Czy może macie jakieś inne triki na takie coś zwłaszcza jak sie jest w dalekiej trasie.
Z tego co słyszłem że CR jest grymaśne jeśli chodzi o gorszej jakości rope.
Słyszłem ze ludzie dodają oleju 2T czy to prawda?
Czy może macie jakieś inne triki na takie coś zwłaszcza jak sie jest w dalekiej trasie.
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac
To że stacja nie znana to nie znaczy że on gorszej jakości,ja silnik chodzi normalnie nie przerywa to wszystko dobrze,też nieraz tankowałem niewiadomo
gdzie, wydaję mi się że jakbyś parę baków wypalił gorszej ropy dopiero wtedy mogło by coś się stać,no chyba że konkretnego syfu byś nalał to odrazy auto stoi,a jak chcesz coś dolać do on to są odpowiednie środki np liqui moly czy TEC
Na pewno nie dodał bym oleju 2T
gdzie, wydaję mi się że jakbyś parę baków wypalił gorszej ropy dopiero wtedy mogło by coś się stać,no chyba że konkretnego syfu byś nalał to odrazy auto stoi,a jak chcesz coś dolać do on to są odpowiednie środki np liqui moly czy TEC
Na pewno nie dodał bym oleju 2T
- gordon
- ____________________
- Posty: 746
- Rejestracja: sob mar 26, 2011 14:25
- Auto:: Touran 1.9 TDI BKC '05
- Imię:: Ireneusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 188 razy
Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac
Ponadto w trakcie podróży możesz dotankowywać samochód na "dobrych" stacjach, aby uniknąć tankowania będąc już na rezerwie, gdzie trafisz.
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac
A tak gość na innym forum(nie motoryzacyjnym ) pisał o dodaniu oleju 2T do paliwa.Piter7707 pisze:To że stacja nie znana to nie znaczy że on gorszej jakości,ja silnik chodzi normalnie nie przerywa to wszystko dobrze,też nieraz tankowałem niewiadomo
gdzie, wydaję mi się że jakbyś parę baków wypalił gorszej ropy dopiero wtedy mogło by coś się stać,no chyba że konkretnego syfu byś nalał to odrazy auto stoi,a jak chcesz coś dolać do on to są odpowiednie środki np liqui moly czy TEC
Na pewno nie dodał bym oleju 2T
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac
Tak lej sobie ten olej i potem będziesz płakał że DPF robi problemy. Laniem oleju do 2T nie wzbronisz się od ewentualnego łuszczenia się pompy wysokiego ciśnienia.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac
Nie jeżdżę dużo po Polsce, ale zawsze przed dłuższą podróżną leję do oporu na swojej sprawdzonej stacji, a jak już mam gdzieś do tankować to wybieram zazwyczaj dużą markową stację, gdzie tankuje bardzo dużo aut, czyli gdzie właściciel ma duże obroty, a więc pewnie mniej mu się opłaca robić wałki na paliwie bo i tak ma spore zyski.
Tak ja sobie tłumaczę
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Tak ja sobie tłumaczę

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac
nawet nie miałem zamiaru dolewać 2T tylko tak dzisiaj się natknąłem czytając na innym forum a nigdy wcześniej o tym nie słyszałemwesol pisze:Tak lej sobie ten olej i potem będziesz płakał że DPF robi problemy. Laniem oleju do 2T nie wzbronisz się od ewentualnego łuszczenia się pompy wysokiego ciśnienia.
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
- wojtek2626
- Zaawansowany
- Posty: 381
- Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
- Auto:: Touran
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac
Ja dolewam od czasu do czasu olej 2T do diesla, robiłem tak i w lagunie i zadnych problemów nie było. Jesli chodzi o DPF to trzeba wybierac olej mineralny z norma Jaso FC jak dobrze pamietam i tam ilośc popiołów po spalaniu jest min i nie wpływa na zapychanie dpf-a. Ja stosuje proporcje 1:250
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac
Zaraz będzie dolewanie naparstka oleju na mauzera ON. Poza tym diesel dueslowi nierówny. Dpfy w CR są duża bardziej czułe.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC