Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac

Ciężkie problemy ze stolcem tak to tutaj
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac

Post autor: tomek12 »

Witam czy mieliście taka sytuacje że w czasie długiej trasy musielisci zatankować auto (diesel) i nie było innego wyjscia jak zatankowac auto na jakieś zwyklej stacji (nie wiadomo jaka jakosć paliwa) gdzieś na wiochach.
Z tego co słyszłem że CR jest grymaśne jeśli chodzi o gorszej jakości rope.
Słyszłem ze ludzie dodają oleju 2T czy to prawda?
Czy może macie jakieś inne triki na takie coś zwłaszcza jak sie jest w dalekiej trasie.
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
Awatar użytkownika
Piter7707
Specjalista
Posty: 560
Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac

Post autor: Piter7707 »

To że stacja nie znana to nie znaczy że on gorszej jakości,ja silnik chodzi normalnie nie przerywa to wszystko dobrze,też nieraz tankowałem niewiadomo
gdzie, wydaję mi się że jakbyś parę baków wypalił gorszej ropy dopiero wtedy mogło by coś się stać,no chyba że konkretnego syfu byś nalał to odrazy auto stoi,a jak chcesz coś dolać do on to są odpowiednie środki np liqui moly czy TEC

Na pewno nie dodał bym oleju 2T
Awatar użytkownika
gordon
____________________
____________________
Posty: 746
Rejestracja: sob mar 26, 2011 14:25
Auto:: Touran 1.9 TDI BKC '05
Imię:: Ireneusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy

Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac

Post autor: gordon »

Ponadto w trakcie podróży możesz dotankowywać samochód na "dobrych" stacjach, aby uniknąć tankowania będąc już na rezerwie, gdzie trafisz.
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac

Post autor: tomek12 »

Piter7707 pisze:To że stacja nie znana to nie znaczy że on gorszej jakości,ja silnik chodzi normalnie nie przerywa to wszystko dobrze,też nieraz tankowałem niewiadomo
gdzie, wydaję mi się że jakbyś parę baków wypalił gorszej ropy dopiero wtedy mogło by coś się stać,no chyba że konkretnego syfu byś nalał to odrazy auto stoi,a jak chcesz coś dolać do on to są odpowiednie środki np liqui moly czy TEC

Na pewno nie dodał bym oleju 2T
A tak gość na innym forum(nie motoryzacyjnym ) pisał o dodaniu oleju 2T do paliwa.
Załączniki
rps20200803_151244.jpg
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac

Post autor: wesol »

Tak lej sobie ten olej i potem będziesz płakał że DPF robi problemy. Laniem oleju do 2T nie wzbronisz się od ewentualnego łuszczenia się pompy wysokiego ciśnienia.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac

Post autor: Tomasz_W-wa »

Nie jeżdżę dużo po Polsce, ale zawsze przed dłuższą podróżną leję do oporu na swojej sprawdzonej stacji, a jak już mam gdzieś do tankować to wybieram zazwyczaj dużą markową stację, gdzie tankuje bardzo dużo aut, czyli gdzie właściciel ma duże obroty, a więc pewnie mniej mu się opłaca robić wałki na paliwie bo i tak ma spore zyski.
Tak ja sobie tłumaczę :haha:

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac

Post autor: tomek12 »

wesol pisze:Tak lej sobie ten olej i potem będziesz płakał że DPF robi problemy. Laniem oleju do 2T nie wzbronisz się od ewentualnego łuszczenia się pompy wysokiego ciśnienia.
nawet nie miałem zamiaru dolewać 2T tylko tak dzisiaj się natknąłem czytając na innym forum a nigdy wcześniej o tym nie słyszałem
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
Awatar użytkownika
wojtek2626
Zaawansowany
Posty: 381
Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
Auto:: Touran
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac

Post autor: wojtek2626 »

Ja dolewam od czasu do czasu olej 2T do diesla, robiłem tak i w lagunie i zadnych problemów nie było. Jesli chodzi o DPF to trzeba wybierac olej mineralny z norma Jaso FC jak dobrze pamietam i tam ilośc popiołów po spalaniu jest min i nie wpływa na zapychanie dpf-a. Ja stosuje proporcje 1:250
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra :)
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Gorszej jakości diesel jak z tym sobie poradzić i jechac

Post autor: wesol »

Zaraz będzie dolewanie naparstka oleju na mauzera ON. Poza tym diesel dueslowi nierówny. Dpfy w CR są duża bardziej czułe.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ