Widzę że nikt nie odpowiedział co to za uszczelka, a jest to uszczelnienie wejść/wyjść z filtra paliwa.
Dopadła mnie również dolegliwość bardzo trudnego uruchamiania silnika. Na początku "wystarczyło" zakręcić kilkadziesiąt sekund i odpalał z kłębami czarnego dymu. Podczas jazdy najpierw sporadycznie a potem już nagminnie zaczął szarpać w okolicach 1400-1600 obrotów czyli w momencie zmiany biegów (DSG). Po włączeniu biegu S zmiana następuje pow 2000 więc szarpania nie ma. Teraz jak silnik jest mocno nagrzany, najgorzej jak stoję w korkach, obroty zaczynają falować poniżej 800obr i nieraz zdarzało się, że gasł po nawet lekkim dodaniu gazu. Podejrzenie padło na pompowtryskiwacze, zrobiłem diagnostykę kanału 13 i zaniepokoiło mnie 2,94 na czwartym cylindrze. Padła decyzja o próbie czyszczenia pompek zaczarowanym specyfikiem. Nawet przymierzałem się do zrobienia manuala z tej operacji. Podłączyłem się bezpośrednio do odpiętych przewodów z filtra i wypaliłem pół puszki (150ml). Niestety zgasł podczas tej operacji. Korekty na kanale 13 niewiele się zmieniały. Wymieniłem filtr paliwa, podłączyłem kawałek przezroczystej rurki pomiędzy 4 (jak na obrazku w poście powyżej) końcówkę filtra a przewód paliwa. Po włączeniu kluczyka paliwo przepływa z bańkami powietrza. Po wyłączeniu rurka jest pusta. Za chiny nie można go teraz uruchomić. Czy niedomaga pompa tandemowa?
Problem z uruchomieniem silnika
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Problem z uruchomieniem silnika
Wywalić ten filtr paliwa a dać na zasilanie taki mały oraz wężyki powrotne też złączyć takim samym drugim filterkiem. Będzie widać czy jest powietrze w układzie i w którym miejscu.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:21
- Auto:: 2005r,1.6MPI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: Goerlitz
Re: Problem z uruchomieniem silnika
mam ten sam problem, podmieniłem wężyk i pod numerem 3 po godzinie pojawiły się pęcherze powietrza, następnie zrobił się totalnie pusty.
Dodam: 2.0 TDI BMM
walczę od 3 miesięcy już u 2 mechaników był teraz czeka na trzeciego...
Dodam: 2.0 TDI BMM
walczę od 3 miesięcy już u 2 mechaników był teraz czeka na trzeciego...
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Problem z uruchomieniem silnika
Oringi na pompkach zapewne ale filtr też możesz zmienić tak jak mówiłem.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lip 25, 2017 15:35
- Auto:: Touran 2.0 103kW BKD 2005
- Imię:: Zbyszek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Problem z uruchomieniem silnika
"Trochę" czasu minęło, maszyna dalej na kołkach (jak się człek przestawi na dwa kółka napędzane mięśniami to nie chce się wracać do czterech...).
U mnie pompa paliwa raczej nie zapowietrza układu, kolej na sprawdzenie uszczelnienia pompowtryskiwaczy i stąd pytanie: czy możecie określić typ pompowtrysku na podstawie tego zdjęcia? Czy po zdemontowaniu listwy wskazanej strzałkami i demontażu pompek w celu wymiany uszczelnień trzeba dokonywać regulacji?
Macie jakichś sprawdzonych mechaników w okolicach Krakowa, którzy nie będą się uczyć na moim aucie i bez zdzierstwa doprowadzą go do ruchu?
U mnie pompa paliwa raczej nie zapowietrza układu, kolej na sprawdzenie uszczelnienia pompowtryskiwaczy i stąd pytanie: czy możecie określić typ pompowtrysku na podstawie tego zdjęcia? Czy po zdemontowaniu listwy wskazanej strzałkami i demontażu pompek w celu wymiany uszczelnień trzeba dokonywać regulacji?
Macie jakichś sprawdzonych mechaników w okolicach Krakowa, którzy nie będą się uczyć na moim aucie i bez zdzierstwa doprowadzą go do ruchu?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Problem z uruchomieniem silnika
Tu pompki się nie bujają bo są na dwie śrubki przykręcane. Regulować naciąg trzeba zawsze. Co myślałeś że trafisz ponownie zakładając?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: wt lip 25, 2017 15:35
- Auto:: Touran 2.0 103kW BKD 2005
- Imię:: Zbyszek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Problem z uruchomieniem silnika
Skoro pompki się nie kiwają to uszczelnienia pompek są ok? To może pompa tandemowa zaciąga u mnie powietrze? Możesz określić typ pompy po powyższym obrazku? Rzeczywiście łudziłem się, że nie trzeba regulować pompek ale skoro twierdzisz ze trzeba to ok, wygląda to na prostą operację.
-- So sty 30, 2021 15:14 --
Walki z silnikiem dalszy ciąg.
Pompowtryski bosch wyczyszczone, zmienione oringi, sprawdzone w firmie specjalistycznej. Parametry jak w fabrycznych. Wymienione wszystkie uszczelki w pompie tandemowej. Pompa w zbiorniku wyczyszczona, zbiornik opróżniony i czysty. Zalany do połowy świeżym paliwem. Nowe świece. Wymieniony filtr paliwa, olej i filtr. Rozrusznik z nowymi szczotkami, tulejkami i łożyskiem. Silnik w końcu został uruchomiony. Zarówno ciepły jak i zimny palił jak nowy. "Jeden, dwa" obroty rozrusznika. Przez kilka dni ok. Pali na dotyk w kilkunastu st poniżej zera. Nie szarpie w zakresie 1600-1800 obrotów jak drzewiej bywało. Po przejechaniu kilkudziesięciu km w temp poniżej zera nagle gaśnie podczas skrętu na posesję. Już nie da się uruchomić.
VCDS rejestruje błędy:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
i jakiś błąd komunikacji ze sterownikiem (niestety gdzieś go utraciłem).
Po wyjęciu sterownika, nie ma żadnych śladów zalania. Przez kilka dni wygrzewam go blisko grzejnika w domu. Nie zaglądam do złącza pompy paliwa, uruchamiam ją przez vcds, słychać jak działa.
Po skasowaniu błędów i próbie uruchomienia silnika mam teraz:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
000 - -
Nie można go skasować i silnika nie można uruchomić nawet z samostartem.
Pomocy!!
-- So lip 24, 2021 21:28 --
Nie napisałem od razu, ale problem dawno rozwiązany.
Kolega wesol górą!.
Wypierdzielony filtr paliwa i auto hula jak talala!
A tak na marginesie, jaki filtr z obudową zastosować coby nie mieć tych problemów ponownie ? Chodzi mi o jakiś fabryczny, duży, coś podobnego jak oryginał. Niekoniecznie z Tourana.
-- So sty 30, 2021 15:14 --
Walki z silnikiem dalszy ciąg.
Pompowtryski bosch wyczyszczone, zmienione oringi, sprawdzone w firmie specjalistycznej. Parametry jak w fabrycznych. Wymienione wszystkie uszczelki w pompie tandemowej. Pompa w zbiorniku wyczyszczona, zbiornik opróżniony i czysty. Zalany do połowy świeżym paliwem. Nowe świece. Wymieniony filtr paliwa, olej i filtr. Rozrusznik z nowymi szczotkami, tulejkami i łożyskiem. Silnik w końcu został uruchomiony. Zarówno ciepły jak i zimny palił jak nowy. "Jeden, dwa" obroty rozrusznika. Przez kilka dni ok. Pali na dotyk w kilkunastu st poniżej zera. Nie szarpie w zakresie 1600-1800 obrotów jak drzewiej bywało. Po przejechaniu kilkudziesięciu km w temp poniżej zera nagle gaśnie podczas skrętu na posesję. Już nie da się uruchomić.
VCDS rejestruje błędy:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
i jakiś błąd komunikacji ze sterownikiem (niestety gdzieś go utraciłem).
Po wyjęciu sterownika, nie ma żadnych śladów zalania. Przez kilka dni wygrzewam go blisko grzejnika w domu. Nie zaglądam do złącza pompy paliwa, uruchamiam ją przez vcds, słychać jak działa.
Po skasowaniu błędów i próbie uruchomienia silnika mam teraz:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
000 - -
Nie można go skasować i silnika nie można uruchomić nawet z samostartem.
Pomocy!!
-- So lip 24, 2021 21:28 --
Nie napisałem od razu, ale problem dawno rozwiązany.
Kolega wesol górą!.
Wypierdzielony filtr paliwa i auto hula jak talala!
A tak na marginesie, jaki filtr z obudową zastosować coby nie mieć tych problemów ponownie ? Chodzi mi o jakiś fabryczny, duży, coś podobnego jak oryginał. Niekoniecznie z Tourana.