Witam serdecznie!
Proszę o pomoc.
Podczas jazdy na wprost oraz podczas cofania samochód sam skręca w prawo, a kierownica przy tym obraca się w prawo nawet o kąt 90-100 stopni. Jest to najbardziej zauważalne i dokuczliwe podczas jazdy na nierównościach, zjazdu z lekkiego wzniesienia, na pierwszym biegu i wolnym ruszaniu z prędkością do ok. 15-20 km/h. Podczas jazdy z większymi prędkościami, na wyższych biegach kierownica tylko lekko skręca w prawo, a samochód delikatnie ściąga w prawo po ok. 50-100 metrach. Dzieje się tak zarówno, jak toczy się na włączonym zapłonie, na biegu, na luzie oraz na wyłączonym silniku - kluczyk w pozycji 0. Teraz przy tych dużych opadach śniegu zauważyłem, że jeżeli prawa strona jedzie po równym, a lewym kołem najadę na zaspę lub ubity śnieg to samochód ściąga, tak jak na filmie, ale w lewą stronę. Kiedy trzymam kierownicę prosto - samochód jedzie prosto, jak po sznurku, jak puszczę, to zaczyna sobie skręcać w prawo. W 2019r. na wakacjach wymieniono mi przekładnię na używaną nowszej generacji i było wszystko w porządku, do momentu, aż w 2020r. na wakacjach pojechałem na przegląd i wymieniono o obydwie końcówki drążków, obydwa łączniki stabilizatora, prawą tylną piastę, obydwie tarcze tylne, lewy tylny zacisk i zrobiono zbieżność. Po tym właśnie tak się zaczęło dziać z samochodem. W międzyczasie odwiedziłem dwie Stacje Kontroli Pojazdów trzy warsztaty, zrobiono 3 razy zbieżność i geometrię i nic. Na przodzie są dwie nowe zimowe opony. Proszę o pomoc, co to może być? Jest ktoś z Rzeszowa lub okolic kto ogarnąłby taki temat?
Poniżej linki, jak to wygląda w realu:
https://youtu.be/yJbcdEiqllM
https://youtu.be/5R26ZGAxAa4
Pozdrawiam serdecznie
Osobliwy przypadek - sam skręca, kierownica sama się obraca
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: pt paź 16, 2015 12:06
- Auto:: Touran 1.9 TDI, AVQ, 2003
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Tarnobrzeg
- Podziękował: 2 razy
Osobliwy przypadek - sam skręca, kierownica sama się obraca
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2021 19:15 przez M&M, łącznie zmieniany 2 razy.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4945
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Osobliwy przypadek - sam skręca, kierownica sama się obr
Na początek zmierz odległość między kołami przednimi a tylnymi. Oczewiscie mierzysz z lewej strony i potem z prawej. Najlepiej od środka osi obrotu kół czyli środka piast. Zmierz i podaj wyniki.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 86
- Rejestracja: pn gru 24, 2018 07:15
- Auto:: 1T1 i 1T3
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Osobliwy przypadek - sam skręca, kierownica sama się obr
Prawie jak samochód autonomicznyM&M pisze: Poniżej linki, jak to wygląda w realu:
https://youtu.be/yJbcdEiqllM
https://youtu.be/5R26ZGAxAa4

-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: pt paź 16, 2015 12:06
- Auto:: Touran 1.9 TDI, AVQ, 2003
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Tarnobrzeg
- Podziękował: 2 razy
Re: Osobliwy przypadek - sam skręca, kierownica sama się obr
wesol pisze:Na początek zmierz odległość między kołami przednimi a tylnymi. Oczewiscie mierzysz z lewej strony i potem z prawej. Najlepiej od środka osi obrotu kół czyli środka piast. Zmierz i podaj wyniki.
Odległość zmierzona od środka osi tylnej do środka osi przedniej:
1. Strona prawa - długość ok. 2680 mm
2. Strona lewa - długość ok. 2670 mm
Mierzyłem kilka razy i za każdym razem różnica długości wynosiła ok. 10-12 mm.
Tak teraz kojarzę, że chyba ma to związek z tym, że raz grzmotnąłem zdrowo o wysoki krawężnik - właśnie z lewej strony.
Teraz pytanie od czego zacząć? Sanki, stabilizator, zwrotnica...?
Jak samochód mógł przejść trzy razy geometrię?

Dzięki za naprowadzenie

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4945
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Osobliwy przypadek - sam skręca, kierownica sama się obr
Bo geometrię zrobisz a nikt nie sprawdza czy auto po dzwonie. Popraw na sankach, w sensie spróbuj skorygować ta różnice.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- cam3ridge
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: śr wrz 16, 2020 20:06
- Auto:: VW Touran 1.9 BKC 2004r.
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Osobliwy przypadek - sam skręca, kierownica sama się obr
Kalibracja (adaptacja) czujnika kata skrętu ?
Ewentualnie moduł uszkodzony ?
To raczej z mojej strony głośne myśli niż konkretna porada , ale prędkość na filmie żadna ,żeby to geometria miała znaczenia , raczej silnik wspomaganiu ciągnie auto w prawo.
Ewentualnie moduł uszkodzony ?
To raczej z mojej strony głośne myśli niż konkretna porada , ale prędkość na filmie żadna ,żeby to geometria miała znaczenia , raczej silnik wspomaganiu ciągnie auto w prawo.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3415
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 114 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Osobliwy przypadek - sam skręca, kierownica sama się obr
Ja bym zaczą od magla
Skoro na postoju sam rusza kierą....nawet g85 bym tu nie obwinial, a czujnik momentu
https://youtu.be/rVylL82kAFY
https://youtu.be/meKu-_xZWM4
Skoro na postoju sam rusza kierą....nawet g85 bym tu nie obwinial, a czujnik momentu
https://youtu.be/rVylL82kAFY
https://youtu.be/meKu-_xZWM4
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: pt paź 16, 2015 12:06
- Auto:: Touran 1.9 TDI, AVQ, 2003
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Rzeszów/Tarnobrzeg
- Podziękował: 2 razy
Re: Osobliwy przypadek - sam skręca, kierownica sama się obr
Na postoju kierownica stoi w miejscu - sama się wtedy nie kręci, dopiero przy bardzo powolnym ruszaniu i podczas powolnej jazdy, tak się dzieje. Takie zachowanie potęguje napotkana nierówność. Przy wyłączonym silniku (stacyjka na 0 - brak wspomagania) puściłem go z lekkiego wzniesienia i tak samo było, jak najechał na nierówność to go od razu ściągało na prawo i kierownica mocno uciekała w prawo.spacewalker pisze:Ja bym zaczą od magla
Skoro na postoju sam rusza kierą....nawet g85 bym tu nie obwinial, a czujnik momentu
https://youtu.be/rVylL82kAFY
https://youtu.be/meKu-_xZWM4