Problem z rozruchem silnika po długim postoju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Problem z rozruchem silnika po długim postoju

Post autor: swimmer »

zibi1961 pisze:4 dychy na alledrogo i po problemie .Box wpięty w czujnik temperatury zewnętrznej skutecznie likwiduje ten problem .Trochę się obawiałem żeby latem świece długo nie grzały ale sterownik bierze też pod uwagę temperaturę płynu chłodniczego i świece nie grzeją zbyt długo .Teraz pali od strzała .
co to za ustrojstwo?
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Problem z rozruchem silnika po długim postoju

Post autor: zibi1961 »

https://allegro.pl/oferta/zle-odpala-vw ... 4847800368. Trochę jest roboty z montażem bo sterownik jest w podszybiu ale warto .Powyżej chyba 9 st C nie włączają się świece i dla starszego auta robi się problem .
Awatar użytkownika
SeeSoon
Przeglądacz
Posty: 133
Rejestracja: czw sty 26, 2017 08:39
Auto:: Touran, 1.9 BKC, 2004
Imię:: Dawid
Lokalizacja: Prusice
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Problem z rozruchem silnika po długim postoju

Post autor: SeeSoon »

Jest i winowajca ;)Obrazek

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
1. Ford Focus Mk1 Vagon 1.8 TDDI 90KM
2. VW Touran 1.9 TDI BKC 105 KM


Obrazek
luq00727
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 03, 2015 21:04
Auto:: VW Touran 2004r, 1.9tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Wąchock
Podziękował: 5 razy

Re: Problem z rozruchem silnika po długim postoju

Post autor: luq00727 »

Wracam do tematu po przerwie spowodowanej prywatnymi sprawami. Auto było u mechanika który sprawdził oringi na pompo wtryskiwaczach, świece, pompe vacum. Z pompo wtryskiwaczami jest wszystko w porządku jak podejrzewałem, oringi są całe nie popękane, sparciałe czy przecięte. Dawka paliwa jest bardzo ładna. Pompa vacum nie ma luzów na krućcu, podciśnienia są ok, nie ma wycieków. Problem jest ze świecami. Mianowicie same świece są sprawne, grzeją jak należy. Problem jest w listwie od świec, nie ma tam prądu. Dlatego auto czasami odpala jakby świece nie grzały. Może ktoś już przerabiał taki temat, ma jakieś podpowiedzi co może być tego przyczyną? Najlepiej jakbym się dostał do jakiegoś elektryka.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Problem z rozruchem silnika po długim postoju

Post autor: wesol »

Świece nie mają nic do tego w silniku z wtryskiem bezpośrednim. Mogę odpiąć listwę i przy -3 stopniach odpala też dobrze. Minimalnie pokręci dłużej że 2-3 sekundy i tyle tylko. Oringi nie że są popękane czy się pokruszyły. One się różnią takie pokaleczone odrobinkę, jakby przetarte lekko. Nie mów że dawka jest ładna tylko ile i tak samo jakie luzy na pompie tandem? Ty masz sprawdzić ciśnienie na tandemie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
luq00727
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 03, 2015 21:04
Auto:: VW Touran 2004r, 1.9tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Wąchock
Podziękował: 5 razy

Re: Problem z rozruchem silnika po długim postoju

Post autor: luq00727 »

Jutro sprawdzę jeszcze samodzielnie dawki paliwa na pompo wtryskach oraz bipy i podam odczyty. Jeśli chodzi o sprawdzenie ciśnienia jest to skomplikowane? Nie sprawdzałem tego nigdy, w które miejsce trzeba się wpiąć wakuometrem w silniku bkc? Może mógłbym prosić jakieś poglądowe zdjęcie? Po wizycie u mechanika myślałem, że wina to właśnie ta listwa ale jeśli piszesz, że ona nie ma tak dużego wpływu to muszę szukać dalej. Jutro wieczorem postaram się podać dane z vcdsa odnośnie wtrysków. Z góry dzięki.

-- Pt gru 04, 2020 16:29 --

Jeśli chodzi o korekcje dawek paliwa na poszczególnych cylindrach wynosi: -0,3 -0,09 0,45 -0,02
Grupa 004 kąt wtrysku 6,6 - 7,1
Grupa 023 Bipy -14.0 -36,0 -36,0 -28,0 na wolnych obrotach luzie
Na obrotach 3k rpm 26,0 6,0 -37,6 1,0
Grupa 018 wolne obroty na luzie 0,0 0,0 0,0 0,0
Po dodaniu gazu i puszczeniu 128 128 128 128

-- Śr gru 09, 2020 16:15 --

Nie mam jak sprawdzić ciśnienia paliwa i podcisnienia na Vacum ale przypatrzyłem się dzisiaj pompie. Zauważyłem że silnik i przewody tam idące są mokre od strony pompy. Przewód z paliwem idący do pompy jest cały mokry. Na bagnecie przybyło oleju, wyczuwalny jest zapach paliwa.
W poniedziałek odstawiam auto do mechanika. Ale wydaje mi się, że już wszystko jasne skoro pompa jest mokra więc ma jakiś wyciek tym bardziej, że to wadliwa pompa Luka z czarnym dekielkiem.

-- Cz gru 17, 2020 11:02 --

Wymieniłem pompę tandem na nową bosha oraz profilaktycznie uszczelniacze oringi na pompowtryskach wraz z śrubami mocującymi. Pompę dla tego, że ciekło z niej oraz był luźny króciec od podcisnienia , auto zaczęło być mułowate, poziom oleju silnikowego się podnosił oraz jak w temacie problem przy rozruchu auta po nocnym postoju. Po tych wymianach wszystko w porządku, auto odżyło, brak problemów z rozruchem oraz poziom oleju silnikowego w normie. Dzięki za wskazówki i pomoc.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Problem z rozruchem silnika po długim postoju

Post autor: wesol »

Panowie takie pytanko. W pompie tandem Bosch w wersji silnikowej 1.9 mamy simmering oddzielający sekcje paliwową. Ma ktoś wiedzę jaki tam jest wymiar tego simmeringu? Do wersji pompy luk to mam nawet że dwa takie simmeringu a w boschu jest nieco większy tylko wymiaru nie znam.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ