Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków,
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Mam pytanie, czy ktoś z was montował zaciski z MQB pod tarczę 312. Seryjnie auta na platformach PQ mają zaciski ATE. Moje są do wymiany, a sporo jest ofert zacisków TRW (Golf 7, Passat B8).
Tarzcze są identyczne więc chyba powinno pasować, jest tam chyba nieco większy klocek i tłoczek.
Widziałem też opcje montażu zacisków z A4/A5 pod tarczę 320mm ale to już raczej bez przeróbek się nie da.
Ogólnie chce zostać przy feldze 16".
Szukałem zestawów z Sharana ale jarzmo idzie tylko od TRW, a w używce ciężko trafić na wersję 314 mm.
Ktoś ma z Was tej kwesit doświadczenie?
Tarzcze są identyczne więc chyba powinno pasować, jest tam chyba nieco większy klocek i tłoczek.
Widziałem też opcje montażu zacisków z A4/A5 pod tarczę 320mm ale to już raczej bez przeróbek się nie da.
Ogólnie chce zostać przy feldze 16".
Szukałem zestawów z Sharana ale jarzmo idzie tylko od TRW, a w używce ciężko trafić na wersję 314 mm.
Ktoś ma z Was tej kwesit doświadczenie?
- Feberos
- Użytkownik
- Posty: 255
- Rejestracja: śr kwie 11, 2018 17:06
- Auto:: Touran '03 1.9TDI AVQ
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Mielec
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Możesz spróbować ale gwarancji nie ma, sposób montażu wygląda identycznie, pytanie czy nie ma różnic w rozstawie śrub w zwrotnicy i czy odsadzenie jarzma pasuje do osi tarczy.
Na OLX znajdziesz jarzma 741 za około 120-150zł do malowania, zacisk skoro do wymiany to możesz szukać w używkach od Golfa po Octavię, Leona itp.
A pod 320mm to już w ogóle bez sensu bo przyrost w przypadku jednego tłoczka będzie znikomy i musisz kombinować z dystansem, jestem ciekaw jak na to reagują diagności SKP. Dodatkowo nie wiesz czy zmieścisz felgę 16"
Na OLX znajdziesz jarzma 741 za około 120-150zł do malowania, zacisk skoro do wymiany to możesz szukać w używkach od Golfa po Octavię, Leona itp.
A pod 320mm to już w ogóle bez sensu bo przyrost w przypadku jednego tłoczka będzie znikomy i musisz kombinować z dystansem, jestem ciekaw jak na to reagują diagności SKP. Dodatkowo nie wiesz czy zmieścisz felgę 16"
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Właśnie w tym rzecz. Po forach przebąkują, że pasuje zacisk z A4/A5 pod felgę 16 cali bez przróbek. Ale zdjęć brak, gdzieniegdzie piszą że trzeba frezować jarzmo (aby weszła tarcza 320 mm z Audi). 314 niby pasuje.
Co do SKP - oni nie sprawdzają numerów części więc tu nie wyjdzie nic. Gorzej pewnie w razie kolizji.
Nie zostaje nic innego jak kupić jakiś zacisk i przypasować
BTW jarzmo 741 to pod 312 czy 314?
Jesli jarzmo od 314 założę na 312 to klocek wypadnie czy raczej te 5 mm nie zrobi różnicy?
Co do SKP - oni nie sprawdzają numerów części więc tu nie wyjdzie nic. Gorzej pewnie w razie kolizji.
Nie zostaje nic innego jak kupić jakiś zacisk i przypasować
BTW jarzmo 741 to pod 312 czy 314?
Jesli jarzmo od 314 założę na 312 to klocek wypadnie czy raczej te 5 mm nie zrobi różnicy?
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Jeśli chodzi o zacisk z a4 to nie powinno być problemu. Tu masz zdjęcie zwrotnicy z a6 c5 z zaciskiem z q5 który teraz mam u siebie w touranie na tarczy 345mm tarcza w a6 jest z audi s4 b7 tez 345 wiec jeśli ten sam zacisk podchodzi do tego samego rozmiaru tarczy i w a6 i w touranie to z a4 w passacie tez powinno być to samo bo zwrotnica w a4 b7 jest taka sama jak w a6 a zwrotnice w q5 sa takie same jak w nowszych a4 a5. problem pojawi sie w doborze tarczy i tu właśnie może być konieczne sfrezowanie jarzma. Wysokości tarcz sa różne. W przypadku tarcz o grubości 30 milimetrów bo takie sa w rozmiarze 320 do audi (320mm nie występowało w VW wiec ne można znaleźć odpowiednika) wysokość w zależności od modelu auta waha sie od 46.5 w a4 b7 nawet 53 milimetrów z małym groszem w a4 b8 czy Q5 wiec jesli caly zestaw brał byś z a4b8/a5 to tak sfrezować by trzeba było bo dla tarczy o grubości 30mm w passacie czy touranie jej wysokość to 48.8mm patrząc na tarcze 345mm wiec tarcza z audi wejdzie głębiej no chyba ze zastosujesz tarcze 320mm z A4 B7 ktora jest nizsza o jakies 2 milimetry od tej dedykowanej do passata wiec może zmieści sie w jarzmo bez żadnych modyfikacji.radekrp90 pisze:Właśnie w tym rzecz. Po forach przebąkują, że pasuje zacisk z A4/A5 pod felgę 16 cali bez przróbek. Ale zdjęć brak, gdzieniegdzie piszą że trzeba frezować jarzmo (aby weszła tarcza 320 mm z Audi). 314 niby pasuje.
Co do SKP - oni nie sprawdzają numerów części więc tu nie wyjdzie nic. Gorzej pewnie w razie kolizji.
Nie zostaje nic innego jak kupić jakiś zacisk i przypasować
BTW jarzmo 741 to pod 312 czy 314?
Jesli jarzmo od 314 założę na 312 to klocek wypadnie czy raczej te 5 mm nie zrobi różnicy?

-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
No tak ale Ty piszesz o tarczy 345, która i tak nie podchodzi w nic mniejszego jak R17 ET45.
Nie zostaje mi nic innego jak kupić jakiś złomowy zacisk z jarzmem i przymierzyć
Ogólnie chodzi mi o taki zacisk:

Wydaje się być nieco lepiej przemyślany i nieco wydajniejszy (inny klocek, większy tłoczek) niż te z PQ-312 mm. Te co Ty podałeś, z Q5/B9 (jeśli dobrze pamiętam to już konstrukcja Japońska zacisku) to już trzeba wydajniejszej pompy niż nasze ~23 mm.
Nie zostaje mi nic innego jak kupić jakiś złomowy zacisk z jarzmem i przymierzyć

Ogólnie chodzi mi o taki zacisk:
Wydaje się być nieco lepiej przemyślany i nieco wydajniejszy (inny klocek, większy tłoczek) niż te z PQ-312 mm. Te co Ty podałeś, z Q5/B9 (jeśli dobrze pamiętam to już konstrukcja Japońska zacisku) to już trzeba wydajniejszej pompy niż nasze ~23 mm.
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Ja podałem tarcze 345mm jako przykład bo tylko ona w naszych autach występowała w grubości 30mm czyli takiej jak audi ma przy 320 wiec do tej grubości tarczy musisz wszystko przypasować. Przy grubości tarczy 25mm jak to jest w przypadku 312 jaka masz teraz wysokość tarczy to 49.5mm wiec tarcza jest wyższa. Zacisk pasował będzie zawsze ale musisz znaleźć tarcze do swojego auta o odpowiadającym wymiarze i tu najbardziej zbliżona jest tarcza 320/30 z a4B7 której różnica wysokości to 2 milimetry na zewnątrz a nie jak z B8 czy Q5 jakieś 5 milimetrow do środka o ile chcesz stosowac zacisk z A4B8. Pamiętać tez musisz ze otwór centrujący w tarczach audi to 68mm a u nas 65mm wiec musisz ogarnąć jakieś pierścienie żeby tarcza równo leżała. Co do pompy nie mam porównania bo puki co jezdze na oryginalnej i daje rade bez problemu.
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Zastanawiałem się właśnie jak to jest z tym odsadzeniem, bo widziałem że tarcze pod Audi są inne (55 chyba), a jedyna "mała" tarcza 30mm to 314 z Sharana/Tiguana II.
Czyli położenie jarzma w B8 względem piasty jest identyczne jak w VW-PQ/MQB? Jeśli tak bez frezowania się nie obejdzie.
Znalazłem jakiś zestaw zacisku i jarzma za 30 PLN. Stan fatalny ale do przymiarki się nada.
Z nieco innej beczki - zaciski z MQB/Sharan (TRW-57mm) cokolwiek dadzą w stosunku do tych z ATE (54mm)?
Klocki mają inny kształt ale czy powierzchnia jest tam faktycznie większa i da jakąkolwiek poprawę czy nie ma sensu się bawić?
Czyli położenie jarzma w B8 względem piasty jest identyczne jak w VW-PQ/MQB? Jeśli tak bez frezowania się nie obejdzie.
Znalazłem jakiś zestaw zacisku i jarzma za 30 PLN. Stan fatalny ale do przymiarki się nada.
Z nieco innej beczki - zaciski z MQB/Sharan (TRW-57mm) cokolwiek dadzą w stosunku do tych z ATE (54mm)?
Klocki mają inny kształt ale czy powierzchnia jest tam faktycznie większa i da jakąkolwiek poprawę czy nie ma sensu się bawić?
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Nie ma sensu sie bawic. Poprawa bedzie niezauwazalna. Oczywiscie wszystko zalezy tez od tego jakie tarcze i klocki kupisz. Przy wiekszych zaciskach czy klockach zwiekszasz pojemnosc cieplna ukladu wiec bedzie to sie lepiej zachowywac przy wiekszej ilosci naglych hamowan jedno po drugim jak chcesz lepsze hamowanie to srednica tarczy ma znaczenie. Wiec czy zalozysz 8 tloczkow na 320 czy jeden tloczek to roznica bedzie niewielka bo tarcza dalej jest ta sama. Jak pisalem najlepsza opcja to tarcza z a4b7 i zaciski z B8 bo to powinno pasowac bez frezowania a jesli juz to materjalu do zdjecia bedzie max milimetr. No i jesli to podejdzie to dla wygladu i wlasnie pojemnosci cieplnej bedziesz mogl pomyslec nad zaciskiem 4 tloczki z Q5 bo tez byl w wersji na tarcze 320mm 

Ostatnio zmieniony wt mar 30, 2021 16:27 przez poaa1hd, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Tego się obawiałem 
Czyli wezmę chyba zaciski z MQB, jako że są bardziej dostępne. Mój jeden jest w stanie agonalnym, drugi pewnie też nie lepiej, a myślałem czy by nie zapakować czegoś lepszego skoro i tak klocki spalone, a zaciski na złom.
Te zaciski (Akebono?) bardzo ładnie wyglądają - ale taka jak piszesz, dla 320-ki tarczy to chyba przerost formy.

Czyli wezmę chyba zaciski z MQB, jako że są bardziej dostępne. Mój jeden jest w stanie agonalnym, drugi pewnie też nie lepiej, a myślałem czy by nie zapakować czegoś lepszego skoro i tak klocki spalone, a zaciski na złom.
Te zaciski (Akebono?) bardzo ładnie wyglądają - ale taka jak piszesz, dla 320-ki tarczy to chyba przerost formy.
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Akebono to inna bajka i trzeba zacisk od jarzma odsowac zeby pasowal na tarcze 345mm w naszych autach gdzie w q7 bo z tego auta jest zacisk byl na tarczy 350mm. Mi chodzilo o ten zacisk z lewej strony pomalowany ze znaczkiem R line.
-- Pn mar 29, 2021 09:39 --
Akebono to inna bajka i trzeba zacisk od jarzma odsowac zeby pasowal na tarcze 345mm w naszych autach gdzie w q7 bo z tego auta jest zacisk byl na tarczy 350mm. Mi chodzilo o ten zacisk z lewej strony pomalowany ze znaczkiem R line.
-- Pn mar 29, 2021 09:39 --
Akebono to inna bajka i trzeba zacisk od jarzma odsowac zeby pasowal na tarcze 345mm w naszych autach gdzie w q7 bo z tego auta jest zacisk byl na tarczy 350mm. Mi chodzilo o ten zacisk z lewej strony pomalowany ze znaczkiem R line.
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Witam
Przypatruje się Waszej rozmowie i na tą chwile nie chciałem nic pisać bo kolega jeszcze zastanawiał się co założyć.
Widzę że myśli najbardziej o zaciskach od MQB i tu mogę coś tam pomóc.
Sam jestem w tej chwili nad kompletowaniem zestawu na 312 z przodu i podmiany z obecnych 288 jakie mam u siebie w Golf 7.
Jak byś kolego mieszkał bliżej mnie to byśmy sprawdzili czy pasuje taki zestaw u Ciebie, mam zaciski pod 312, stare klocki i tarczę na przymiarkę (dzięki koledze z naszego forum) dwa rodzaje śrub przykręcające całe zaciski do zwrotnic i można by było wszystko na spokojnie przymierzyć.
Odnosić się będę do rocznika 2015 bo taki mam i zgłębiałem temat bardziej do tego rocznika (ale montowane są one na pewno przez kilka lat).
Jeżeli chodzi o przednie hamulce w MQB (Golf, Passat, Leon itp.) rozróżniamy w zależności od wersji, mocy silnika itp.:
1ZE / 1ZP – 288x25MM, kolor zacisku srebrny ocynk
1ZF - 276x24MM, kolor zacisku srebrny ocynk
1ZA / 1ZD - 312x25MM, kolor zacisku szary (samochody wyposażone w 1ZA / 1ZD 312MM GREY, GTD i DCC, które w przeciwnym razie miałyby 288 mm)
1ZB / 1LV - 312x25MM, kolor zacisku czerwony GTI/GTD
1ZC / 1ZG - 312x25MM, kolor zacisku niebieski GTE
1LJ - 340x30MM, kolor zacisku czerwony GTI, GTI PP, CLUBSPORT, CLUBSPORT S
1LM - 340x30MM, kolor zacisku czarny, R

Zaciski o kodach: 1ZB/1LV, 1ZC/1ZG są identyczne tylko występują tu różne malowania w zależności do jakiego auta mają być montowane czyli czy do GTI/GTD czy do GTE.
Zaciski te mają rozmiar tłoczka 57 i taki jest wybity na obudowie zacisku.


Takie zaciski spokojnie można znaleźć i kupić na portalach aukcyjnych, ale napiszę tu jak można takie zaciski skompletować o wiele taniej.
VW poszedł (na szczęście) po małej linii oporu i zakładał zaciski pod tarcze 288 w dwóch wersjach ze średnicą tłoczka 55 i 57.
Interesują nas tylko zacisk z tłoczkiem 57 czyli identyczne jak w wersji GTI/GTD i GTE pod tarcze 312.
Przy tym zacisku pod tarcze 288 z tłoczkiem 57 VW założył tylko inne jarzmo, a sam zacisk (czytaj korpus z tłoczkiem jest identyczny jak w GTI/GTD, GTE 312).
Tu pokazuje mój zacisk w aucie pod tarcze 288 i tłoczkiem 57:


Zaciski pod tarczę 288 z tłoczkiem 57 można w bardzo łatwy sposób przerobić z 288 na 312 wymieniając tylko jarzmo.
Nowe jarzmo z TRW (z takiej samej firmy są zaciski) to koszt ok. 150 - 200 zł.
Nr jarzm:
- 8V0615125A (TRW BDA1180)
- 8V0615126A (TRW BDA1181)
Różnica w jarzmie pod tarcze 288 i 312:

A tu kilka zdjęć z zagranicznych forum gdzie takie modyfikacje hamulców robili forumowicze:





W Golf 7 fajnie bo VW od razu założył blachy przeciw błotne już pod tarcze 312 nawet jak były montowane zaciski z tarczami 288.
Piszę tu o przeróbce zacisków 288 na 312 bo cenowo wyjdzie to trochę taniej niż kupowanie czerwonych zacisków od GTI gdzie sprzedający trzymają cenę bo przecież to GTI.
Zacisk z testowego auta z minimalnym nalotem kilometrów (np. ok. 4.000 km) z tarczą 288 i tłoczkiem 57 można na aukcjach kupić w cenie nawet 150 zł/szt. a sam zacisk wygląda jak Nowy.
Sam miałem tak zrobić, ale udało mi się wyrwać zaciski z Passata GTE pod 312 w bardzo dobrych pieniążkach, a że środek przerabiam sobie na niebieski (wersja GTE i R) to będzie dobrze komponować się kolor zacisków do mojego auta.
Zaciski poddaje małej regeneracji, czyszczenie styku kloców, wymiana gumek i smaru prowadniczek, śrub itp.
Jeżeli byś był zainteresowany kupnem i zrobieniem takiej małej regeneracji to mogę podać Ci zestawy z firmy TRW bo z ASO VW (też występują) kosztują 5 razy tyle i to nie żart, a to są te same części z logo TRW co w zestawach z TRW.
Po co przepłacać.
A tu kilka zdjęć moich zacisków i czyszczenia styku klocków w 3 letnich zaciskach (nieźle zawalone jak na 3 lata):





A tu z nowymi felgami 18-taki:



Dobra kończę bo już dość długi temat.
Masz jakieś pytania to śmiało.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Przypatruje się Waszej rozmowie i na tą chwile nie chciałem nic pisać bo kolega jeszcze zastanawiał się co założyć.
Widzę że myśli najbardziej o zaciskach od MQB i tu mogę coś tam pomóc.
Sam jestem w tej chwili nad kompletowaniem zestawu na 312 z przodu i podmiany z obecnych 288 jakie mam u siebie w Golf 7.
Jak byś kolego mieszkał bliżej mnie to byśmy sprawdzili czy pasuje taki zestaw u Ciebie, mam zaciski pod 312, stare klocki i tarczę na przymiarkę (dzięki koledze z naszego forum) dwa rodzaje śrub przykręcające całe zaciski do zwrotnic i można by było wszystko na spokojnie przymierzyć.
Odnosić się będę do rocznika 2015 bo taki mam i zgłębiałem temat bardziej do tego rocznika (ale montowane są one na pewno przez kilka lat).
Jeżeli chodzi o przednie hamulce w MQB (Golf, Passat, Leon itp.) rozróżniamy w zależności od wersji, mocy silnika itp.:
1ZE / 1ZP – 288x25MM, kolor zacisku srebrny ocynk
1ZF - 276x24MM, kolor zacisku srebrny ocynk
1ZA / 1ZD - 312x25MM, kolor zacisku szary (samochody wyposażone w 1ZA / 1ZD 312MM GREY, GTD i DCC, które w przeciwnym razie miałyby 288 mm)
1ZB / 1LV - 312x25MM, kolor zacisku czerwony GTI/GTD
1ZC / 1ZG - 312x25MM, kolor zacisku niebieski GTE
1LJ - 340x30MM, kolor zacisku czerwony GTI, GTI PP, CLUBSPORT, CLUBSPORT S
1LM - 340x30MM, kolor zacisku czarny, R

Zaciski o kodach: 1ZB/1LV, 1ZC/1ZG są identyczne tylko występują tu różne malowania w zależności do jakiego auta mają być montowane czyli czy do GTI/GTD czy do GTE.
Zaciski te mają rozmiar tłoczka 57 i taki jest wybity na obudowie zacisku.


Takie zaciski spokojnie można znaleźć i kupić na portalach aukcyjnych, ale napiszę tu jak można takie zaciski skompletować o wiele taniej.
VW poszedł (na szczęście) po małej linii oporu i zakładał zaciski pod tarcze 288 w dwóch wersjach ze średnicą tłoczka 55 i 57.
Interesują nas tylko zacisk z tłoczkiem 57 czyli identyczne jak w wersji GTI/GTD i GTE pod tarcze 312.
Przy tym zacisku pod tarcze 288 z tłoczkiem 57 VW założył tylko inne jarzmo, a sam zacisk (czytaj korpus z tłoczkiem jest identyczny jak w GTI/GTD, GTE 312).
Tu pokazuje mój zacisk w aucie pod tarcze 288 i tłoczkiem 57:


Zaciski pod tarczę 288 z tłoczkiem 57 można w bardzo łatwy sposób przerobić z 288 na 312 wymieniając tylko jarzmo.
Nowe jarzmo z TRW (z takiej samej firmy są zaciski) to koszt ok. 150 - 200 zł.
Nr jarzm:
- 8V0615125A (TRW BDA1180)
- 8V0615126A (TRW BDA1181)
Różnica w jarzmie pod tarcze 288 i 312:

A tu kilka zdjęć z zagranicznych forum gdzie takie modyfikacje hamulców robili forumowicze:





W Golf 7 fajnie bo VW od razu założył blachy przeciw błotne już pod tarcze 312 nawet jak były montowane zaciski z tarczami 288.
Piszę tu o przeróbce zacisków 288 na 312 bo cenowo wyjdzie to trochę taniej niż kupowanie czerwonych zacisków od GTI gdzie sprzedający trzymają cenę bo przecież to GTI.
Zacisk z testowego auta z minimalnym nalotem kilometrów (np. ok. 4.000 km) z tarczą 288 i tłoczkiem 57 można na aukcjach kupić w cenie nawet 150 zł/szt. a sam zacisk wygląda jak Nowy.
Sam miałem tak zrobić, ale udało mi się wyrwać zaciski z Passata GTE pod 312 w bardzo dobrych pieniążkach, a że środek przerabiam sobie na niebieski (wersja GTE i R) to będzie dobrze komponować się kolor zacisków do mojego auta.
Zaciski poddaje małej regeneracji, czyszczenie styku kloców, wymiana gumek i smaru prowadniczek, śrub itp.
Jeżeli byś był zainteresowany kupnem i zrobieniem takiej małej regeneracji to mogę podać Ci zestawy z firmy TRW bo z ASO VW (też występują) kosztują 5 razy tyle i to nie żart, a to są te same części z logo TRW co w zestawach z TRW.
Po co przepłacać.
A tu kilka zdjęć moich zacisków i czyszczenia styku klocków w 3 letnich zaciskach (nieźle zawalone jak na 3 lata):





A tu z nowymi felgami 18-taki:



Dobra kończę bo już dość długi temat.
Masz jakieś pytania to śmiało.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
-
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
oglądając powyższe zdjęcia "z zagranicy" ciekawi mnie temat wierconych i nacinanych tarcz .... czemu oni odwrotnie je założyli? Prawa tarcza poszła na lewą stronę 

Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Tomku - świetne foty ale jest w moim przypadku "mały" problem. Szukanie samych jarzm nic mi nie da, bo ja mam zaciski ATE (Passat B6), a że jeden mam do wymiany a regeneracja się nie powiodła (zbyt mocna korozja w okolicy mocowania osłony pyłowej) szukam alternatywy.
Zastanawiałem się nad tarczami 314 (zaciski 7N0) ale odpuściłem, bo tarcze są OK tylko klocki mam do do wywalenia (no chyba, że te 2 mm po średnicy i 5 mm na grubości tarczy nie zrobią temu kompletowi różnicy...).
Stąd pomysł aby w cenie zacisków ATE kupić zestaw z MQB. Mocowanie gumek w TRW jest nieco inne i tu bym nie miał obaw o powodzenie regeneracji. Poza tym klocek jest nieco większy. Tu jednak zrodziło się kolejne pytanie - na wielu aukcjach widzę klocki niejako przycięte:

Ale widać też czasami klocki pełne:

Te drugie pod jakim numerem występują, bo pod żadnym z ETKA nie mogę ich znaleźć.
Zastanawiałem się nad tarczami 314 (zaciski 7N0) ale odpuściłem, bo tarcze są OK tylko klocki mam do do wywalenia (no chyba, że te 2 mm po średnicy i 5 mm na grubości tarczy nie zrobią temu kompletowi różnicy...).
Stąd pomysł aby w cenie zacisków ATE kupić zestaw z MQB. Mocowanie gumek w TRW jest nieco inne i tu bym nie miał obaw o powodzenie regeneracji. Poza tym klocek jest nieco większy. Tu jednak zrodziło się kolejne pytanie - na wielu aukcjach widzę klocki niejako przycięte:

Ale widać też czasami klocki pełne:

Te drugie pod jakim numerem występują, bo pod żadnym z ETKA nie mogę ich znaleźć.
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
radekrp90 źle mnie zrozumiałeś, musisz wymienić cały zacisk na taki od MQB, ale masz alternatywę, albo szukać np. od GTI/GTD/GTE całe zaciski i płacić za to że były montowane w takich wersjach, albo poszukać z normalnego auta np. 1.6 TDI całego zacisku pod tarcze 288 z tłoczkiem 57 i podmienić tylko jarzmo, wyjdzie pewnie trochę taniej.
A klocki pełne mają np. numer: 5Q0698151F
Tu masz dobry zestaw w małych pieniążkach:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/swap- ... -skoda-vag
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
A klocki pełne mają np. numer: 5Q0698151F
Tu masz dobry zestaw w małych pieniążkach:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/swap- ... -skoda-vag
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Dzięki za odp. Nadal się zastanawiam nad tymi 314, bo one mają największy klocek ze wszystkich PQ/MQB (zacisk jak w nowszych VR6 3.6).
Ale one wymuszają zastosowanie większej tarczy od razu, nie dają mi opcji na przetestowanie na obecnych, nadal dobrych, tarczach 312mm.
Jak widzę, klocek wystaje z każdej strony tarczy po około 1-2 mm oraz po stronie zewnętrznej klocek ma jakieś 5-6 mm do tarczy. To już stanowczo za dużo i pewnie przy lepszej okazji by wypadł.
Ale one wymuszają zastosowanie większej tarczy od razu, nie dają mi opcji na przetestowanie na obecnych, nadal dobrych, tarczach 312mm.
Jak widzę, klocek wystaje z każdej strony tarczy po około 1-2 mm oraz po stronie zewnętrznej klocek ma jakieś 5-6 mm do tarczy. To już stanowczo za dużo i pewnie przy lepszej okazji by wypadł.