Problem (chyba z rozrządem?)

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.
McDaa
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 04, 2021 13:36
Auto:: 1.6 FSI, 2003
Imię:: Magda
Lokalizacja: Białystok

Problem (chyba z rozrządem?)

Post autor: McDaa »

Chyba nie będę się nawet witać w dziale powitalnym bo nie wiem czy nie zezłomuję auta zanim je zdążyłam zarejestrować ;)
Problem mam taki - kupiłam tauronika jakieś 4 tygodnie temu: 1,6 FSI, highline, z 2003 r, przebieg 200tys.
Na oko wygląda świetnie i przez 2 tygodnie jeździł idealnie.
Potem wyskoczyło mu
P2202 - Nox sensor cirucit low input bank 1
skasowałam i uznałam, że może przypadek i mu przejdzie. przez tydzień jeździł bez problemów, następnie jednego dnia powtórka p2202, kolejnego wyskoczył
P0012 - camshaft position - timing over-retared (bank1)
a od ~3 dni wyskakuje mi ciągle P0016 - tak co drugie uruchomienie samochodu - i jak go skasuję to zupełnie inaczej zaczyna silnik chodzić.
No i ogólnie mulić zaczął. Pod górkę to mam wrażenie że się cofać zacznę a nie wjadę :/
Generalnie faktycznie z rozrządem słychać że coś jest bo brzęczy co któryś raz przy uruchamianiu. Nie postawiłam od razu do mechanika bo zaczął szaleć na 2 dni przed wyjazdem nad morze :( a zupełnie nie miałam jak inaczej sama z 3 dzieci się wybrać - więc uznałam, że zaryzykuję że dojedzie. Dojechał. Acz 2x po drodze błąd mu kasowałam.

Więc pytania mam dwa - pierwsze ogólne - czy z mojego opisu brzmi jakby rokował na naprawę? Tzn. o ile raczy jeszcze wrócić znad morza do Białegostoku :D
Bo niestety też się zagapiłam po drodze i otarłam się całym bokiem o barierkę - więc nieco przestał być śliczniutki :(

I pytanie drugie pomocnicze - o ile na pierwsze odpowiedź brzmi, że warto wymieniać rozrząd - czy może ktoś polecić mechanika w Białymstoku. Przeszukanie forum nic mi nie znalazło.
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 575
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Problem (chyba z rozrządem?)

Post autor: Dziadek13 »

Troche o błędach.

Kod: Zaznacz cały

P2202 Możliwe przyczyny Sonda szfankuje.

    Wadliwy czujnik tlenku azotu (NOx)
    Wiązka czujnika tlenku azotu (NOx) jest przerwana lub zwarta
    Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika tlenku azotu (NOx)
P2202 Znaczenie
Czujnik tlenku azotu (NOx) mierzy ilość tlenku azotu i tlenku azotu w układzie wydechowym. Gdy czujnik NOx wskazuje, że osiągnięto pojemność magazynowania, faza regeneracji jest inicjowana przez system zarządzania paliwem. Moduł sterujący układu napędowego ( PCM ) monitoruje czujnik NOx i ustawia kod kiedy NOx czujnik napięcia obwodu czytanie nie jest w normalnym progu działania dla konkretnego silnika banku . 

P0012 - Pozycja wałka rozrządu „A” – nadmierne opóźnienie rozrządu (bank 1)

Kod usterki P0012 DTC może być spowodowany przez co najmniej jedną z poniższych sytuacji: Nieprawidłowy rozrząd rozrządu Problemy z okablowaniem (wiązka przewodów/okablowanie) w układzie elektromagnetycznym sterującym zaworem rozrządu zaworów dolotowych Ciągły przepływ oleju do komory tłoka VCT Uszkodzony elektrozawór sterujący zaworu rozrządu (zablokowany)

Jakie są najczęstsze przyczyny kodu P0016?

Podsumowując, typowe przyczyny kodu P0016 są następujące:

    Wadliwy czujnik wału korbowego lub wałka rozrządu
    Obwód czujnika wałka rozrządu lub wału korbowego jest otwarty lub zwarty
    Pasek rozrządu / łańcuch przeskoczył
    Pierścień foniczny/impulsator krzywki lub korby jest zsunięty / zepsuty
    Problem w systemie VVT
    ECM jest uszkodzony
Jazdy z takimi usterkami jazda to ryzyko.
McDaa
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 04, 2021 13:36
Auto:: 1.6 FSI, 2003
Imię:: Magda
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem (chyba z rozrządem?)

Post autor: McDaa »

No dlatego po p2202 założyłam, że może to zaśniedziałe styki i nie ma czym się przejmować.
A że poważnie zaczął się odzywać 2 dni przed wyjazdem to nie miałam już innych opcji. Zwłaszcza że po to go kupiłam, żeby mnie na wakacje dowiózł.
Opisy błędów czytałam, raczej założyłam, że zapytam na forum tourana - bo może to jest jakaś śmiertelna seria, po której nie warto próbować reanimować tylko na żyletki przerobić :/
Bo jak właduję 2k w wymianę rozrządu i się okaże że bez kolejnych 2k na wymianę noxa i tak nie będzie jeździł to już lepiej zezłomować.
Już w moją kochaną multiplę tak prawie 5k zainwestowałam i nadal nie wiadomo co jej jest :(
Z drugiej strony - wydawał się sensownym samochodem, więc trochę go szkoda. Dzieci się mieszczą. i pies. Co prawda po wczorajszej przycierce jest mniej sensowny bo mu się drzwi z przodu nie otwierają no ale nadal.
No cóż tak to jest jak się nie ma żadnego zaufanego mechanika :(
Już i tak znam się na samochodach dużo bardziej niż bym chciała...
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Problem (chyba z rozrządem?)

Post autor: wesol »

To oddawaj do ASO. Do nikogo zaufania nie masz a na forum zaufanie masz. Dziwne podejście. Chyba współczucia szukasz. Mechanika normalnego szukaj i nie płacz że nie ma. To tak ja słyszę że ktoś szuka instalatora paneli słonecznych. Szuka tanio a potem płacze że się zapaliły i chałupę spaliły. Było myśleć a jak się ma skończone 18 lat to się decyduje już za siebie i swoje czyny. Szukaj pozadnego mechanika i na początek to załóż taki temat w odpowiednim dziale. Innego wyjścia z tej sytuacji nie ma.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
McDaa
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 04, 2021 13:36
Auto:: 1.6 FSI, 2003
Imię:: Magda
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem (chyba z rozrządem?)

Post autor: McDaa »

Well no - ostatnio jak znalazłam "porządnego mechanika" - czyli warsztat z największą ilością gwiazdek w internecie - bo po tym ich tylko ocenić umiem to mi podłączyli kable zapłonowe na krzyż.
Wiesz... dla mnie to normalny sposób postępowania - pytać na forum. Bo stąd się właśnie bierze "mechaników z polecenia". No na litość - chyba normalne, że się nie ufa mechanikom?
A raczej przy zakupie 18-letniego samochodu nie zakładam inwestowania w naprawy w aso. Nie stać mnie -najprościej mówiąc. I owszem - gdyby mnie było stać to kupiłabym nowszy samochód. Chyba oczywiste.
W sumie mocno zaskoczona twoją odpowiedzią jestem. :/
A co do wątku w "odpowiednim miejscu" - to sorry - ale naprawdę nie mam pojęcia o samochodach - i nie mam pojęcia czy to co mu się dzieje się kwalifikuje do silnik, elektronika czy skrzynia biegów. Jak jesteś adminem, i wiesz która kategoria jest odpowiednia - to uprzejmie proszę - przenieś wątek.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Problem (chyba z rozrządem?)

Post autor: wesol »

Chodziło mi o założenie tematu o poszukiwaniu polecanego mechanika z twojej okolicy. Można np w dziale Hyde park.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
McDaa
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 04, 2021 13:36
Auto:: 1.6 FSI, 2003
Imię:: Magda
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem (chyba z rozrządem?)

Post autor: McDaa »

A to sorry - zrozumiałam że dostaję pier*** bo nie wiem czy rozrząd jest silnikiem :D
Generalnie to też nie oczekuje, że ktoś mi tu rozwiąże problem - założyłam wątek tak "na wszelki wypadek" - bo skoro wszyscy tu to użytkownicy touranów to może ktoś od razu odpisać, że to znana sekwencja błędów i jak taka wystąpi to nie warto nic robić tylko od razu przerabiać na żyletki ;)
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Re: Problem (chyba z rozrządem?)

Post autor: Tomasz_W-wa »

Szkoda że ktoś Ci nie pomagał w poszukiwaniach autach, kto się zna na tym, chociaż kupno starego auta zawsze wiążę się z ciągłymi naprawami czegoś, tak to już jest.
Co do wesol-a to się nie przejmuje jego wypowiedziami, on tak już ma :haha: , jest mechanikiem i dlatego chyba bierze zawsze słowa krytyki odnośnie mechaników do siebie.
Cóż sami sobie mechanicy na swoją opinię zasłużyli, cześć to nieuki, którzy pół auta Ci wymienią na Twój koszt i może naprawią, gorzej jak dalej auto będzie z usterką. Część przy naprawach zrobi wałek czy to na częściach czy to na małej wiedzy właściciela auta.
Oczywiście są i normalni i z dużą wiedzą mechanicy ale jak ktoś powiedział, mieć takiego mechanika to jak wygrać w totka szóstkę.

Co do naprawy to przykro mi nie pomogę, a i jestem z innego miasta, a więc nie polecę Ci dobrego warsztatu.

A co do forum to dokładnie tak jak napisałaś, jest żeby sobie pomagać i bardzo dobrze że tu napisałaś, może jakiś mechanik z forum naprowadzi Cię co ewentualnie zobaczyć w aucie i naprawić.
No chyba że koszt naprawy okaże się dość znaczny i nie będzie sensu już auta reanimować.
A co do samego auta to naprawdę bardzo dobry zakup jak się ma dzieciaki.


Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
McDaa
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 04, 2021 13:36
Auto:: 1.6 FSI, 2003
Imię:: Magda
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem (chyba z rozrządem?)

Post autor: McDaa »

No tak właśnie brzmiał jak obrażony mechanik ;)
Ale na litość - dwa razy miałam dobrych i oba poszły na emeryturę ;(
Z multiplą 2 lata po różnych warsztatach jeżdżę i jak na obroty wchodziła, tak wchodzi. Szlag człowieka trafia.
Moim głównym marzeniem życiowym jest znalezienie dobrego mechanika. Albo posiadanie kogoś kto się zna na autach i pomoże mi kupić.

No cóż - ja zawsze naiwnie wierzę sprzedawcom - a ten brzmiał uczciwie. No i tak "na oko" naprawdę wygląda jak nowy - same takie ~pełnoletnie a tu i blachy w idealnym stanie (były jeszcze 2 dni temu) i środek wygląda jak nowy. :(
ODPOWIEDZ